Na topie

3DMark Port Royal - sprawdziliśmy benchmark z obsługą Ray-tracing... i DLSS [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Benchmarki

Port Royal sprawdzi się przy porównywaniu najnowszych konfiguracji sprzętowych, a także kontroli osiągów pod kątem najnowszych gier obsługujących Ray-tracing.

  • 3DMark Port Royal - sprawdziliśmy benchmark z obsługą Ray-tracing... i DLSS [AKT.]
A A

Niedawno zapowiadaliśmy 3DMark Port Royal – nowy benchmark obsługujący technologię Ray-tracing. Osoby chcące sprawdzić wydajność swojego sprzętu, już mogą odpalać sprzęt i chwalić się liczbą uzyskanych punktów.

Przypominając, 3DMark Port Royal wykorzystuje technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym i będzie działać na każdej karcie graficznej zgodnej z Microsoft DirectX Raytracing (wliczając w to konfiguracje Multi GPU). Do obsługi wymagana jest również najnowsze aktualizacja Windows 10 - October 2018 Update (1809).

3DMark Port ROyale

Test odbywa się w rozdzielczości 2560 x 1440 px. Warto zauważyć, że 3DMark Port Royal obejmuje tylko jeden test graficzny (procesor nie ma dużego wpływu na wynik - jego rola ogranicza się do przesyłania poleceń do karty graficznej). Wcześniej można również zapoznać się z demem technologicznym, które obejmuje dodatkowe technologie graficzne (np. mechanikę płynów).

Tak się składa, że już mieliśmy okazję sprawdzić nowego 3DMarka. Na naszej testowej konfiguracji z procesorem AMD Ryzen Threadripper 1950X i kartą GeForce RTX 2080 udało nam się uzyskać 5855 punktów.

3DMark Port Royal jest dostępny w pakietach 3DMark Advanced Edition i Professional Edition (nie jest dostępny w darmowych wersjach 3DMark Basic Edition i 3DMark Demo). Licencja Advanced Edition kosztuje 29,99 dolarów, a jej posiadacze mogą wykupić aktualizację Port Royal za 2,99 dolara.

Aktualizacja 05.02.2019 8:40

3DMark Port Royal potrafi wykorzystać potencjał wygładzania Deep Learning Super Sampling (do jego obsługi konieczne jest zainstalowanie najnowszych sterowników GeForce 481.81 WHQL).

Nowa funkcja to alternatywa dla wygładzania TAA (Temporal Anti-Aliasing), która pozwala wykorzystać jednostki uczenia maszynowego. Efektem mają być lepsze wrażenia wizualne, a także poprawa wydajności przy korzystaniu z Ray-tracingu.

3DMark Port Royal DLSS - wzrost wydajności

Nvidia deklaruje, że w zależności od karty graficznej wzrost wydajności wynosi 40-50%. Co istotne, najwiekszy przyrost mamy obserwować w słabszych kartach GeForce RTX 20. Zapowiada się imponująco!

Jak jest w praktyce? Postanowiliśmy to sprawdzić na konfiguracji z kartą Nvidia GeForce RTX 2060 i procesorem AMD Ryzen Threadripper 1950X - przy wyłączonym DLSS uzyskała ona średnią płynność na poziomie 17,01 fps, natomiast przy aktywnym DLSS było to już 25,13 fps (odnotowaliśmy więc wzrost osiągów o jakieś 48%).

Co tu dużo mówić, potencjał DLSS jest ogromny. Oczywiście benchmark prezentuje jeden z najlepszych scenariuszy wykorzystania technologii, ale i tak czekamy na wprowadzenie funkcji do kolejnych gier korzystających z Ray-tracingu.

Źródło: UL Benchmarks, wideo: Marcin Jaskólski, Nvidia

Odsłon: 11654 Skomentuj newsa
Komentarze

24

Udostępnij
  1. walorozo
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2019-01-09 12:43

    Puk, puk, drogi Benchmarku.
    A może jakieś testy karty RTX 2060, która właśnie miała swoją premierę? Naprawdę znowu przespaliście premierę kolejnego ważnego hardware? Ale jeszcze nie jest za późno, żeby Waszym ostatnim zwyczajem zrobić na odczepnego jakieś testy w 3 albo nawet 5 grach. Albo właściwie po co testy, przecież wszyscy już dawno je prześledzili na innych portalach. Możecie się spokojnie zająć Waszymi ulubionymi tematami o świecących podzespołach.
    Już wiecie czemu przestaliście się liczyć wśród poważnych portali technologicznych?

    Skomentuj

    1. obcypl
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2019-01-09 13:45

      Hmm... skąd założenie, że to portal technologiczny? To zwykły front marketingowy Komputronika. Lepiej opisywać jakiem cudem są klawiatury CA "dla graczy" ;-)

      Skomentuj

      1. levusek1992
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2019-01-09 15:35

        Ja jestem graczem a mam klawiaturę Zalman za 30 zł. I wg mnie jest ona dla graczy

        Skomentuj

      2. levusek1992
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2019-01-09 15:35

        Ja jestem graczem a mam klawiaturę Zalman za 30 zł. I wg mnie jest ona dla graczy

        Skomentuj

      3. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-02-05 13:56

        już się przekonałem że lepszy jest front komputronika który jest sklepem typowo komputerowym, niż na konkurencyjnym portalu który stał się frontem dla wirtualnej polski i portal pikuje ostro w dół.

        Skomentuj

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      -12    

      Opublikowano: 2019-01-09 13:57

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Nie rozumiem Twojego toku rozumowania - chciałbyś u nas testy GeForce'a RTX 2060, ale jednocześnie sugerujesz, że nie będziesz ich czytał

      Skomentuj

      1. walorozo
        Oceń komentarz:

        12    

        Opublikowano: 2019-01-09 14:12

        Panie Redaktorze. Naprawdę uważa Pan, że NOTORYCZNE pomijanie testów ważnych podzespołów w momencie ich premiery, to dobry pomysł na portal komputerowy? Na wszystkich innych liczących się portalach testy i to szczegółowe, zostały przeprowadzone. Wy, jak zwykle zaspaliście z tematem. Jeśli Pan się zastanawia czy nie będę czytał Waszych testów, to odpowiem: teraz, to już nikt nie będzie ich czytał, bo wszyscy zdążyli przeczytać gdzie indziej.
        Czytam Was praktycznie od 2000 roku.
        Niestety ale od paru lat zwyczajnie olewacie swoich czytelników. Testowe artykuły z premier sprzętu są najczęściej zdawkowe i/lub spóźnione. Niestety najgorzej jest w dziale, za który Pan odpowiada. Stąd moja nie pierwsza już krytyka pod Pana adresem.
        Natomiast świetnie Panu idzie pisanie o świecących podzespołach - tu talent się rozwija i trzymam kciuki.

        Skomentuj

        1. Yaceek
          Oceń komentarz:

          11    

          Opublikowano: 2019-01-09 14:19

          Na to wygląda, że Nvidia przestała wysyłać benchmarkowi sample.

          Skomentuj

        2. gameforever
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-02-05 11:58

          ja to chyba jeszcze starszy dinozaur jestem, pamiętam, że pierwsze artykuły to miałem na temat 3dfx i ustawień w GL Quake i Unreal ale co ważne były to zrzuty strony dodane do CD Action dla tych co nie mają dostępu do neta :D rok 97-98 pikne czasy :D

          Skomentuj

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2019-02-05 13:58

        zrób jawne plusowanie/minusowanie. to wiele zmienia, albo zrób limity na minusy :) np. 5 na osobę w danym dniu.

        Skomentuj

      3. chotnik2
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-02-06 12:08

        A jak ma czytac jak ich nie ma?

        Skomentuj

    3. Zwierzak
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-09 14:01

      Może żadna z firm nie wykupiła jeszcze reklamy RTX206 ?

      Skomentuj

  2. n4zgul
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2019-01-09 14:35

    Mój wynik to 8800punktów.

    Skomentuj

  3. levusek1992
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-09 15:40

    Jakiś taki biedy ten RTX. Jak cała technologia. Statek nienaturalnie się świeci jak psu jajca a dużo obiektów bez żadnych odbić. Na siłę troszkę te lustra wszędzie wstawione. 90% tych odbić jest nienaturalne. Rozumiem, że benchmark ale w trailerach BF5 tak samo było. Auto na wojnie a świeciło się jak świeżo nawoskowane

    Skomentuj

    1. mgkiler
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 17:58

      Po pierwsze to benchmark, który ma pokazać efekty, których nie dało się uzyskać bez RayTracingu. Więc wiadomo, że będą uwypuklone.
      Takich odbić jak tu nie dało się uzyskać wcześniej. Bo albo mogły być tylko na płaskiej powierzchni, albo mogły się w nich odbijać tylko obiekty statyczne i przy stałym świetle, albo tylko takie co są wewnątrz kadru.

      Po drugie Battlefield był odpalony na niewiadomo jakim sprzęcie i filmy mogły być renderowane nawet 1 klatka na sekundę a potem puszczone w 30fps.
      Tutaj masz test w czasie rzeczywistym.

      Po trzecie nie są wcale odbicia przesadzone.
      Masz prawdziwe zdjęcia Rakiety Elona Muska i zobacz jak się odbija w niej wszystko:
      http://www.benchmark.pl/aktualnosci/tak-wyglada-starship-najnowsza-slicznotka-elona-muska-i-spacex.html

      Skomentuj Historia edycji

      1. MartinMax
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-10 11:39

        Tak czy inaczej ten benchmark razi moje (i chyba nie tylko moje) poczucie estetyki - jest po prostu brzydki i nienaturalny. Chyba po prostu zatrzymałem się w rozwoju na 3dMark06.

        Skomentuj

      2. owatanka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-02-05 16:33

        @mgkiler przeca to je ino render :)

        Prawdziwa rakieta tez bedzie ze stali nierdzewnej ale bedzie wyzsza i smuklejsza.

        Skomentuj Historia edycji

  4. PITUCH3
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:22

    dajcie ten test z 8600K dla porowniania :)

    Skomentuj

  5. Premek1804
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-05 09:43

    A to ciekawe ze wy na rtx 2080 tylko 5800 tys. Pkt. Bo ja na Rtx 2080 mam 6500 tys. Pkt. Może dzieki oc karty
    https://www.3dmark.com/3dm/33133978

    Skomentuj Historia edycji

    1. abukiewicz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-02-05 12:29

      ja na rtx2080 + Ryzen 5 2600X@4.1GHz osiągnąłem 6k pkt. sama karta bez OC https://www.3dmark.com/pr/36348

      Skomentuj

  6. szymcio30
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-02-05 10:02

    Cóż to tylko benchmark oby w grach było lepiej.

    Niedługo premiera metro Exodus i ta gra wreszcie zweryfikuje najnowsze karty Nvidii. Jeśli będzie gorzej działać Ray-tracing niż Battlefield 5 to nie wróżę tej technologii przyszłości. Przynajmniej nie w tej generacji. Oczywiście postęp względem Pascali jest duży, ale chyba nie po to kupujemy kartę za 4-6tys aby grać poniżej 60fps w 1440p ze wszystkimi bajerami, które oferują RTXy

    Skomentuj

  7. n4zgul
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-02-05 10:22

    Będzie pewnie podobnie jak w BF V że RT można sobie ustawić na low/medium/High na 2080ti na low Rt działa ok , ale już na medium/High gra ostro zwalnia.

    Skomentuj

  8. owatanka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-05 16:33

    @mgkiler przeca to je ino render :)

    Prawdziwa rakieta tez bedzie ze stali nierdzewnej ale bedzie wyzsza i smuklejsza.

    Skomentuj

  9. Zef1r
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-02-05 21:00

    A przecież Microsoft Direct X Raytracing miały obsługiwać wszystkie karty obsługujące sprzętowo Direct X 12, a w szczególności DX 12.1. Ktoś tu chyba sztucznie ogranicza dobre karty typu >=GTX 1060.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!