Na topie

Valve zabiera głos w sprawie Half-life 3 - gra może wykorzystać technologię VR

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Gry komputerowe Gry na konsole Gry Tematyka: Half-Life Valve

Temat nowych przygód Gordona Freemana pojawił się właśnie po raz kolejny.

Half-life 3

AA

Zapowiedź jakiej gry wyczekiwana jest przez największą liczbę graczy? Można wskazywać tutaj różne typy, ale i tak w końcowym rozrachunku trzeba by zgodzić się, iż na szczycie zestawienia znajdzie się Half-life 3. Temat nowych przygód Gordona Freemana pojawił się właśnie po raz kolejny i, co najważniejsze, wreszcie mówić można o jakichkolwiek wypowiedziach przedstawicieli producenta.

Valve zdecydowało się ostatnio na współpracę z HTC, której owocem będą zaprezentowane już gogle rzeczywistości wirtualnej - RE Vive. Projekt jest dość ambitny i dość szybko po premierze pojawić ma się sporo gier wykorzystujących owy gadżet. Długo nie trzeba było czekać na pytanie, czy z technologii VR skorzysta również Half-life 3.

Usłuszał je Jeep Barnett i, co warte podkreślenia, nie próbował uchylać się od odpowiedzi. Co więcej, nie odciął się również od Half-life 3 jak to Valve ma w ostatnich latach w zwyczaju.

"Nie mówimy nie, ale nie wiemy, co będzie najbardziej słuszne. Naszym najcenniejszym zasobem jest czas, a my nie mamy go wystarczająco dużo, by nasi ludzie mogli zrobić wszystko. Czy chcielibyśmy, aby wszystkie nasze marki korzystały z VR? Absolutnie tak, ale nie mamy wystarczająco dużo czasu i ludzi aby coś takiego osiągnąć. Musimy zatem dowiedzieć się, jakie gry będą najlepiej pasowały do VR."

Rzecz jasna od powyższych słów do oficjalnej zapowiedzi Half-life 3 zapewne daleko, ale i tak dobrze wiedzieć, że gra przewija się w głowach przedstawicieli Valve. Nawet jeśli nie wykorzystywałaby technologii VR to jej pojawienie się i tak byłoby wielkim wydarzeniem dla milionów graczy.

Źródło: vg247

Odsłon: 7438 Skomentuj newsa
Komentarze

28

Udostępnij
  1. Alladen
    Oceń komentarz:

    29    

    Opublikowano: 2015-03-06 18:50

    Jeśli Hal life 3 wyjdzie w tej dekadzie to będzie cud.

    Skomentuj

    1. mikuta
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-06 19:51

      W tym stuleciu nie wyjdzie. 2105 confirmed.

      Skomentuj

  2. jerzybochenek10
    Oceń komentarz:

    16    

    Opublikowano: 2015-03-06 18:51

    Half life 3 confirmed ;)

    Skomentuj

  3. ModeratorChodziWRurkach
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2015-03-06 19:00

    Z tym wsparciem VR przez gry to tylko tani hype-word. Podobnie jak w przypadku "4k ready".
    Nawet bez żadnych modyfikacji można odpalić gierki z poprzedniej dekady w wysokich rozdzielczościach, a wsparcie VR to niewiele poza obsługą żyroskopu i dodaniem perspektywy stereoskopowej. Stażysta im to zrobi w 2 dni.

    Skomentuj

      1. ModeratorChodziWRurkach
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-03-06 20:54

        Ogólnie jest nawet mniej pikseli niż w przypadku normalnego monitora:

        http://4.bp.blogspot.com/-_CK6Yp9lyn0/UiH_ttvyyCI/AAAAAAAAMSA/e9TO4v_B15A/s400/orift_2.jpg

        Skomentuj

    1. gboor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-07 13:49

      Prosty z ciebie człowiek, to i wszystko wydaje ci się proste. Nawet gdyby chodziło tylko o to co mówisz, to byłby co najmniej miesiąc pracy zespołu doświadczonych programistów, testerów itp., a to przecież nie wszystko - trzeba zmienić sterowanie, interfejs, punkt widzenia, zrobić coś z cut-scenkami itd.

      Skomentuj

    1. InFlamedOne
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2015-03-06 20:10

      'dość przełomowy'?

      raczej dość rewolucyjny. To był 2003-2004 rok.

      HL2 nawet teraz, jak grasz w maks detalach i na np 1920x1080 wygląda bardzo ładnie i nieczego mu nie brakuje (no może przydałyby się tekstury wyższej rozdzielczości)
      - 11 LAT PÓŹNIEJ.

      Skomentuj

    2. MrSzaku
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-03-06 22:00

      http://www.valvetime.net/threads/source-2-left-4-dead-2-prototype-screenshots-leaked.244266/ Nie dziękuj :)

      Skomentuj

      1. thejungle
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-17 15:59

        Nie dziekuje bo widzialem to 10 lat temu.

        Skomentuj

      2. thejungle
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-17 15:59

        Nie dziekuje bo widzialem to 10 lat temu.

        Skomentuj

      1. aavil
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-07 14:29

        Część rzeczy jest z Source 2, nie cały silnik.

        Skomentuj

        1. aavil
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-07 14:35

          Ok pewnie mówiłeś o GDC i próbce.

          Skomentuj

  4. wacl0mir
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2015-03-06 19:12

    Half-life 1 i 2 uważam za najlepsze gry jakie kiedykolwiek powstały, ale wokoło Half-life 3 narosło tyle hajpu, że albo będzie to najdoskonalsza gra kiedykolwiek, albo zostanie zmieszana z błotem... im większe oczekiwania tym większe prawdopodobieństwo rozczarowania... nie życzę jej tego, chcę aby była to gra wszech czasów, ale mam obawy ;/

    Skomentuj

    1. InFlamedOne
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-03-06 20:01

      zgodzę się z jedynką, no może kwestia części drugiej jest nieco dyskusyjna, ale to na pewno top 10 gier wszech czasów.

      Z newsa nic kompletnie nie wynika, jakim cudem stwierdziliście, że przedstawiciel Valve 'nie uchyla się od odpowiedzi'?

      przecież ta wypowiedz to klasyczny przykład korpo-mowy, który ani niczego nie zaprzecza, ani też nie potwierdza. To nawet się nie nadaje na news.

      HL3 jeśli w ogóle wyjdzie, to będzie to kompletnie inna gra niże 1 i 2. Są teraz zupełnie inne czasy i inny charakter gier, niż FBB na klawiaturę i myszke nastawiony na single player. To (niestety) nie lata 1998-2005.

      Skomentuj

  5. DanteGamer
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-03-06 20:09

    Kiedy wyjdzie Half-Life 3 Valve według mnie postąpi duży błąd.
    1. Jeśli będzie to gra wszechczasów - ludzie będą chcieć więcej...
    2. Jeśli będzie to gra dobra - ludzie będą chcieć więcej...
    3. Jeśli będzie to gra przeciętna - ludzie będą chcieć więcej...
    4. Jeśli będzie to gra słaba - ludzie będą chcieć więcej...

    1. ...bo będą się spodziewać, że 4 będzie jeszcze lepsza.
    2. ...bo niby to dobra gra, ale nadal czekają na spełnienie oczekiwań i musi to być gra wszechczasów.
    3. ...bo uznają, że to zwykły żart i chcą swojej gry wszechczasów.
    4. ...bo chcą swoją grę wszechczasów, bo jeśli nie, to Valve jest skończone.

    Taka jest przykra prawda. Ludzie nie rozumieją, że jeśli coś jest dobre - super, fajne wspomnienie. Ale nie ciągnie się tego dalej. Nie grałem co prawda w H-L (ale miałem mnóstwo razy sytuację, kiedy coś się skończyło i chciałem więcej, ale już się z tego "wyleczyłem", mimo to wiem jak to jest) i nie wiem, czy w pierwszej części była jakaś niedokończona historia, ale wydaje mi się, że była to zamknięta całość, także podjęli duże ryzyko przy 2, jednak im się to udało i brawo dla nich. Jednak co do 2 to jestem absolutnie pewien, że razem z 1 tworzą zamkniętą, spójną całość. I takiego czegoś (TYM BARDZIEJ po tylu latach) się już nie tyka, tylko zostawia dla potomnych.
    Zbędne rozciąganie arcydzieła + chore oczekiwania = crap i rozczarowanie.

    PS. Oczywiście jeśli chodzi o gry, gdzie historię wręcz trzeba kontynuować, np. Wiedźmin itp. to wiadomo, że kontynuację trzeba zrobić i kwestia jedynie tego, czy twórcy podołają.

    Skomentuj

    1. DanteGamer
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-06 20:10

      Oczywiście na samym początku chodziło mi o "popełni" :)

      Skomentuj

    2. InFlamedOne
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-06 20:13

      nie zgodzę się że HL1 i HL2 tworzyły zamkniętą całość.

      Jedynka jak najbardziej ( wraz z Blue Shift i Opposing Force), ale fabuła drugiej części w dość naciągany sposób nawiązywała do jedynki.

      Nigdy nie pojąłem tego przeskoczenia z wielkiego ośrodka badawczego na pustyni amerykańskiej do jakiegoś miasta w europie wschodniej. I to jeszcze z tymi samymi bohaterami, jak profesor Kleiner, Barney... ta fabuła nie trzyma się niestety kupy.

      Ale oczywiście w HL2 grało się (i gra) świetnie, ale połączenie z jedynką na siłę.

      Skomentuj

      1. DanteGamer
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-06 20:18

        Nie chodziło mi o to, że 1 to całość i 2 to całość, tylko że razem tworzą całość (historię Gordon'a).
        Tak jak wspomniałem nie grałem w żadną część i nawet nie wiedziałem o takiej zmianie miejsca akcji, także dzięki za info :D

        Skomentuj

        1. InFlamedOne
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-06 20:22

          zdecydowanie polecam choć raz przejść jedną i drugą, w sumie dowolnie możesz zacząć, bo naprawdę są one totalnie odrębne.

          Obcowanie z tymi grami powinno być w kanonie, coś jak np przeczytanie 'władcy pierścieni' czy obejrzenie 20 najlepszych filmów XX wieku. Niezapomniane wrażenia i KLIMAT.

          Są na Steam za grosze, kupiłem tam w promocji chyba za 3-5 euro.

          Skomentuj

          1. DanteGamer
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-06 23:34

            Nie miałem styczności z samym Half-Life'm, to prawda, ale nie wypowiadam się o nim tylko o całej otoczce do Half-Life 3 i temu co tej grze towarzyszy :D

            Co do tego, czemu nie gram - to może idiotyczne, ale w sporo genialnych gier średnio mi się grało, bo klimat mi nie podpasował, a w przypadku H-L mogę to powiedzieć w ciemno, być może jak znajdę kiedyś trochę czasu to obejrzę na YT :)

            Skomentuj

          2. InFlamedOne
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-03-06 23:50

            oj wiesz, bez urazy, ale serio uważam że masz poważne braki w dziedzinie ogólnie kultury jeśli choć dzień, choć parę godzin nie pograłeś w HL1 i HL2, zdecydowanie polecam, bo aż wstyd ;)

            A klimat nie pasuje? no wiesz, żeby się o tym przekonać to raczej trzeba pograć, a nie oglądać filmiki na youtube.

            Jesli lubisz FPS nastawiony na single player to nie ma bata, żeby Ci nie przypasowało.

            Możę napisz jakie gry Ci przypasowały to można to będzie określić.

            Skomentuj

          3. DanteGamer
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-07 01:35

            1. Nie, że mnie uraziłeś, ale według mnie wszystko, co potrzebne mi do fukncjonowania to posiadam i nie czuję, abym miał braki przez to, że nie zagrałem w jakąś grę.
            Ja rozumiem, że istnieją "dzieła" czy to w muzyce, czy kinematografii, czy w branży growej, których trzeba doświadczyć i są to typowe "must listen/watch/play", jednak nie uważam, że człowiek, który ich nie doświadczył jest człowiekiem wybrakowanym. Po prostu nie odczuwa potrzeby dopasowywania się do norm narzucanych mu przez społeczeństwo, tym bardziej, że nie jest to związane z prawem/czymś potrzebnym do funkcjonowania, tylko subiektywną opinią. Nie obejrzałem nigdy filmu Casablanca, nie grałem w H-L, nie mam na telefonie Show Must Go On - bo nie odczuwam po prostu takiej potrzeby i lekko przesadzasz według mnie z tym wstydem :)

            2. "Klimat, który mi nie pasuje" - nie chodzi o odczucia podczas grania, tylko o klimat Sci-Fi (są wyjątki), a więc strzelanie z kosmicznych pukawek do istot pozaziemskich w pozaziemskich pancerzach. To o to chodziło.

            3. Tak się składa, że nie lubię FPS'ów. Są wyjątki, ale H-L się do nich raczej nie zalicza.

            4. Sądzę, że mam na tyle doświadczenia z grami video, że mam swój gust, więc podziękuję.

            Dobra, koniec off-topu bo nie o tym miała być dyskusja :D

            Skomentuj

        2. InFlamedOne
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2015-03-06 20:40

          BTW, to jak to Ty się wypowiadasz o czymś, z czym nie miałeś styczności ? ;)

          marsz do grania !

          Skomentuj

      2. thejungle
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-17 16:02

        Fabuła jest niezwykle kompletna. Wystarczy zajrzeć do prostej wikipedii lub użyć Google.

        Skomentuj

  6. prime27pl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-06 20:37

    Half-Life to było coś , 2 juz nie była takim hitem ale tez niczego sobie .

    Skomentuj

  7. MrSzaku
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2015-03-06 22:03

    HL1 1998
    HL2 2004
    HL3 3010?

    Skomentuj

  8. mamesynek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-03-07 00:04

    swego czasu wszyscy czekali na nowego Duke Nukem a jak to się skończyło to każdy pamięta

    Skomentuj

  9. Sakis
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-03-07 10:08

    Ja coś czuję,ze w HL3 w dniu premiery pogram z wnukiem....tyko,ze ja jeszcze dzieci nie mam :-P

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!