Volvo XC90 potwierdza wysoki standard bezpieczeństwa w testach IIHS i Euro NCAP

przeczytasz w 3 min.

Volvo XC90 uzyskuje znakomite wyniki w testach zderzeniowych IIHS i Euro NCAP potwierdzając dbałość o bezpieczeństwo pasażerów.

Volvo XC90

O tym, ze firma Volvo dokłada wszelkich starań, by dbać o bezpieczeństwo pasażerów podróżujących samochodami koncernu wiadomo nie od dzisiaj. Tym razem jednak flagowy model, czyli Volvo XC90 potwierdził wysoki standard i rozwiązania technologiczne dbające o pasażerów uzyskując doskonałe wyniki w testach zderzeniowych IIHS oraz Euro NCAP.

Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Volvo XC90 otrzymało najwyższą możliwą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Szwedzki SUV zdobywając pięć gwiazdek otrzymał również komplet punktów w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście oraz poza miastem. Ponadto okazało się, że niektóre systemy zabezpieczające w Volvo są tak zaawansowane, że brakuje obecnie testów, które mogłyby je sprawdzić.

Oto kolejny dowód na to, że Volvo XC90 zostało stworzone jako najbezpieczniejszy samochód na świecie: zdobyliśmy 100% punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę. Mimo ogromnego rozwoju technologii w branży motoryzacyjnej, Volvo cały czas utrzymuje pozycję lidera w kwestiach bezpieczeństwa – powiedział dr Peter Mertens

XC 90

Maksymalna ocena w kategorii Safety Assist

Flagowy SUV wywalczyć maksimum punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (Safety Assist), a także w kategorii samoczynnego hamowania, jak wspomniano wcześniej. W modelu tym zastosowano nowy system zapobiegający potrąceniu pieszych, tak zaawansowany, że obecne procedury testów Euro NCAP nie są w stanie sprawdzić pełni jego możliwości. Innymi słowy, Volvo wyprzedziło obecne standardy swoimi nowatorskimi technologiami bezpieczeństwa.

Jesteśmy pierwszym producentem samochodów, który wykroczył poza obowiązujące kryteria badawcze Euro NCAP. City Safety to najbardziej zaawansowany seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa na rynku. Volvo XC90 wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów i jest w stanie zareagować w wielu sytuacjach drogowych. Działa równie dobrze w dzień, jak i w nocy – skomentował dr Mertens.

Volvo XC90 wygrywa test zderzeniowy IIHS

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS należą do najtrudniejszych na świecie. Dowodem na to mogą być słabe wyniki samochodów, które niegdyś doskonale wypadały we wcześniejszych testach europejskich. Nowe Volvo XC90 to kolejny model szwedzkiego producenta, który otrzymał najwyższe noty najpierw w Euro NCAP, a następnie w testach IIHS, co udowadnia bezkompromisowe podejście do bezpieczeństwa szwedzkiego producenta.

Amerykański Instytut ubezpieczeniowy, który działa na rzecz bezpieczeństwa na drogach znany jest z przeprowadzanych okresowo testów zderzeniowych nowych samochodów. Wyniki tych testów często szokowały opinię publiczną. IIHS przetestował nowe Volvo XC90, które świetnie poradziło sobie z serią prób zderzeniowych, otrzymując najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+.

Wspomniane wyróżnienie otrzymują tylko najbezpieczniejsze pojazdy na rynku. By zakwalifikować się do testu należy spełnić kryteria Top Safety Pick oraz otrzymać ocenę dobrą w 4 z 5 kategorii dotyczących ochrony pasażerów, a w jednym z testów wypaść przynajmniej zadowalająco. Nowe XC90 otrzymało najwyższe noty we wszystkich kategoriach i stało się najlepiej ocenionym autem w historii testów Instytutu.

Niesłychanie wymagający test

IIHS zdecydował się sprawdzić bezpieczeństwo samochodów przy najgroźniejszych typach wypadków. W tym celu stworzono testy zderzeniowe, w których samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25 proc. swojego przodu. Oto główna różnica w stosunku do testów europejskich, w których samochód uderza w przeszkodę częściowo odkształcalną, szerokością 40 proc. przodu.

Podczas prób, poddających pasażerów i nadwozie znacznie większym przeciążeniom niż w przypadku europejskich testów, doskonale zadziałały systemy stabilizujące tor jazdy w Volvo XC90. Po uderzeniu w przeszkodę samochód dalej jechał prosto, podczas gdy inne auta gwałtownie się obracały.

Volvo IIHS

Volvo XC90 z rekomendacją specjalistów

Specjaliści z amerykańskiego Instytutu podkreślali efektywne działanie nowej wersji systemu City Safety, zaimplementowanego w Volvo XC90. Auto sprawdzane było w teście automatycznego hamowania przed przeszkodą. Przy prędkości 19 km/h oraz 40 km/h samochód zachował się doskonale, a obie próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą.

IIHS pochwalił również ostrzeżenie o kolizji, które pojawia się na ekranie przed kierowcą w sytuacji zagrożenia. Dzięki sprawnemu działaniu systemów i skutecznemu ostrzeganiu Volvo XC90 otrzymało najwyższy możliwy wynik w zakresie przeciwdziałania uderzeniom przodem auta.

Za najważniejszy test uznać należy obrysowy test zderzeniowy, który często obnażał niedoskonałości wielu aut, które w testach Euro NCAP wypadały doskonale. W przypadku modelu XC90 szkody po uderzeniu rogiem nadwozia okazały się zaskakująco niewielkie. Samochód w pełni ochronił głowę kierowcy podczas uderzenia, dzięki poduszkom powietrznym i kurtynom, ale również w bardzo małym stopniu odkształciło się nadwozie, zmniejszając przestrzeń kierowcy jedynie o 2 cale.

Po dokładnych pomiarach manekina symulujące kierowcę XC90 biorącego udział w teście zderzeniowym ustalono poziom ryzyka poważnej kontuzji w wyniku uderzenia jako niski – uznali eksperci z IIHS.

Volvo City Safety

Konsekwencje wieloletniej pracy

Wyniki testów IIHS oraz raport przygotowany na ich podstawie nie były zaskoczeniem dla Cecilii Larsson, dyrektor centrum bezpieczeństwa Volvo w Goeteborgu: Wynik niezależnego testu przeprowadzonego przez IIHS potwierdza wyjątkowość pracy, jaką wkładamy w rozwój bezpieczeństwa samochodów Volvo. Kombinacja nadwozia stworzonego w oparciu o klatkę bezpieczeństwa z najdoskonalszej stali, charakteryzującej się najwyższym poziomem twardości, w połączeniu ze wzmocnioną konstrukcją przodu auta oraz występującym w standardowym wyposażeniu systemem zapobiegania kolizji przez automatyczne wyhamowanie przed przeszkodą – City Safety sprawiły, że nowe XC90 to tak bezpieczny samochód.

Doskonałe wyniki w testach Euro NCAP oraz IIHS to kolejny krok do zrealizowania długoterminowego celu Volvo Vision 2020. Za pięć lat samochody Volvo mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, by przestali w nich ginąć ludzie. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy systemy bezpieczeństwa pojazdów będą w stanie zapobiegać zderzeniom. Zbierane wyśmienite oceny pokazują, że szwedzki koncern jest na właściwej drodze.

Źródło: Volvo

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!