Na topie

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro wreszcie z HDR [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry PlayStation 4

Kategoria: Gry Gry na konsole Gry PlayStation 4 Tematyka: gra akcji HDR przygodowa Wiedźmin Producenci: CD Projekt RED

Gracze korzystający z konsol Sony musieli czekać na tę funkcję bardzo długo. W końcu jednak i na ich platformach Wiedźmin 3: Dziki Gon zrobi użytek z HDR.

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro wreszcie z HDR [AKT.]
A A

CD Projekt RED dotrzymuje danego kiedyś słowa i cały czas pamięta o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dziś opublikowana została aktualizacja, która ucieszyć powinna graczy korzystających z konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.

Jeszcze w październiku pojawiła się aktualizacja, dzięki której gra może wykorzystać większe moce obliczeniowe PlayStation 4 Pro. Sporym zaskoczeniem było jednak to, że nie wprowadziła ona wsparcia dla technologii HDR. Braki nadrabia najnowsza łatka.

Warto dodać, że wsparcie HDR to w tym przypadku nie wszystko. Aktualizacja przynosi także poprawę wydajności i stabilności oraz eliminuje błędy w tłumaczeniach. Wprowadza też niewielkie usprawnienia wizualne, chociaż twórcy nie zdecydowali się tego przybliżyć.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro

Przypomnijmy, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował w maju 2015 roku (także na Xbox One i PC). Jak widać, cieszy się długim wsparciem, co z pewnością cieszy osoby, które zdecydowały się na zakup gry. A było ich sporo, Wiedźmin 3: Dziki Gon ma największy udział w sukcesie całej serii, która przyciągnęła już 33 mln graczy.

AKTUALIZACJA, 12.04.2018

Okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Aktualizacja powoduje poważny problem uwidaczniający się w większym stopniu na konsoli PlayStation 4 Pro. Chodzi o roślinność, która pojawia się na ekranie zaledwie kilka kroków przed bohaterem.

W sieci opublikowano już wiele materiałów prezentujących opisywany mankament. Widoczny jest on szczególnie wtedy, gdy bohater przemieszcza się konno.


Trudno sądzić, aby był to celowy zamysł twórców, pozostaje czekać na poprawkę, która przywróci wszystko do normy.

Źródło: thewitcher, youtube - Trish Krish

Odsłon: 6272 Skomentuj newsa
Komentarze

38

Udostępnij
  1. blebleble
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-04-11 17:01

    Ale do grafiki z PC to jeszcze dużo brakuje.

    https://youtu.be/bwKB1BC0UzE

    https://youtu.be/x4oN6LWQMMY

    https://youtu.be/Z8LrfUDhsEw

    Skomentuj Historia edycji

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-04-11 17:23

      Trzeba by zlutować ze sobą ze trzy PS4pro żeby mieć taką jakość.

      Skomentuj

      1. blebleble
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-04-11 17:47

        Może jak by tak zrobili to trawa w Horizon Zero graficzne Dawn by się nie doczytywała :D

        Skomentuj

    2. Wasek
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-04-11 18:34

      Po obejrzeniu tych filmów znowu zachciało mi się wrócić do Wiedźmina mimo, że ukończyłem go 3 razy (>600h).

      Skomentuj

    3. Adrian Waleczny
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-04-11 20:31

      Tutaj ładne porównanie. Różnice sporawe - https://www.youtube.com/watch?v=3kUIC6qR0No

      Skomentuj Historia edycji

    4. bandan
      Oceń komentarz:

      -15    

      Opublikowano: 2018-04-11 20:54

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Ale po co w to grać skoro są inne gry z lepszą grafiką. Popatrzcie na GTA5 z ulepszeniami graficznymi, popatrzcie choćby na Watch Dogs z dogranymi teksturami i modami na grafikę. Far Cry, BF1, ludzie, przeciez w porównaniu z tymi grami wiedzminek wyglada tandetnie i nienaturalnie.

      Skomentuj

      1. Zwis88
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-04-12 20:50

        Ty się słyszysz pałkersonie? Po co grać w to skoro są gry z ładniejszą grafiką? Ty lepiej wracaj do swojej jaskini jak ty grasz w grafikę a nie w gry. Albo se zassaj jakieś demo UE4 z ray tracingiem, odpal se w 4k i się zaspokajaj do tego, powinieneś być w niebie

        Skomentuj Historia edycji

    5. Niepiskoj
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-04-12 08:41

      Pierwszy filmik to tylko zmiana kolorystyki, w drugim oświetlenie jest tak przesadzone że po paru minutach patrzenia można bólu głowy dostać. Czyli kiepskie przykłady, ale w trzecim wygląda już to wszystko bardzo ładnie. Sam też kilku modów używam, ale co z tego że świat piękny jak po skończeniu podstawki i dodatków nie ma co w nim robić. Mogli by jeszcze jakiś dodatek wydać.

      Skomentuj

    6. chrisu1982gd
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-04-12 14:00

      czy Ty czasami w ogole czytasz co Ci ludzie odpisują
      Ja Ci juz wiele razy tlumaczylem w jak wielki bledzie jestes
      to ze ktos ma PS4 nie znaczy, ze nie ma peceta!!!!
      kuz.... chlopczyku to ze masz 15 lat i mamusia nie kupila ci konsoli, nie znaczy ze normalny dorosly czlowiek pracujacy ma tak samo
      dzisiaj fakt posiadania konsoli czy dwoch i dobrego peceta nie jest niczym nadzwyczajnym
      ja w perelki graficzne gram na moim piecu i5 6600K ladnie krecony na 4.5 do tego 1060 6gb i narzekac nie moge
      ale za kilkanascie dni z przyjemnoscia ogram god of wara!!!
      i tak samo po pracy lubie posmigac sobie w gerasy albo forze na xboxie
      pomysl czasami zanim cos napiszesz

      Skomentuj

    7. chrisu1982gd
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-04-12 21:14

      boże a to gimbus dalej swoje :D
      chłopczyku ja już Ci kilka razy tłumaczyłem!!!
      może wreszcie skumasz, to, że mam PS4 PRO nie znaczy, że nie mam innej platformu
      na PS4 gram w uncharted
      na Xbox w Forze i Gearsy
      a na piecu w Wieśka i FPSy
      weź się w końcu zastanów co Ty piszesz, to, że ktoś ma konsole nie znaczy, że nie ma innych sprzętów do grania

      Skomentuj

    8. Ladros
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-04-12 23:40

      Nie sądzę, żeby zamiarem tej aktualizacji było dorównanie PC ;) Raczej nikt na to nie liczył.

      Skomentuj

  2. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    -12    

    Opublikowano: 2018-04-11 19:27

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Wyglądał i wciąż wygląda biednie. Downgrade wszechdziejów. Tylko polacy potrafią tak oszukiwać.

    Skomentuj

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2018-04-11 19:30

      Chcieli wydać kozacko wyglądająca graficznie gre, ale poźniej okazało sie że Sony zamiast prawdziwej konsoli wydało szrota z wysypiska za grosze.
      To co mieli robić...trzeba było dawngrade'ować grafike do poziomu tego sztrucla PS4BidaStation.

      Skomentuj

      1. Lara-Croft
        Oceń komentarz:

        -13    

        Opublikowano: 2018-04-11 19:39

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Tak tłumacz nieudolność programistów z cd projekt. Miliony bugów pomimo wielokrotnego przekładania premiery to też wina PS4? Zrobienie osobnych mapek pomimo kłamstw o jednej ogromnej mapie też? A zapewnienia, że nie zobaczymy ekranów loadingów?

        Skomentuj

        1. blebleble
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2018-04-11 22:01

          Wiedźmin 3 z gorszą grafiką przez konsole. CD Projekt przeprasza...
          http://www.pcworld.pl/news/Wiedzmin-3-z-gorsza-grafika-przez-konsole-CD-Projekt-przeprasza,402061.html

          Skomentuj

          1. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -11    

            Opublikowano: 2018-04-12 05:55

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Cd projekt przeprasza, że o pisaniu engine'ów nie ma bladego pojęcia :D

            Skomentuj

          2. blebleble
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2018-04-12 20:42

            Tak sobie to tłumacz.

            A programiści z Guerrilla Games są tak super, że nie potrafili zrobić trway która niedoczytuje się z 10 metrów w Horizon Zero Dawn.

            hue hue hue hue :D

            Skomentuj Historia edycji

          3. Zwis88
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-04-12 23:11

            Ale taka prawda, PS4 już na premierę miało wydajność multimedialnego peceta, właśnie dzięki świetnej optymalizacji, wielu trickom programistycznym w ogóle W3 ruszył w pecetowym medium na tym złomie w tych szarpanych 24-30 fps, dziękuj im że w ogóle zagrałeś

            Skomentuj

          4. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-04-13 09:42

            Tak tak, oczywiście. Największą sztuczką to jest brak otwartego świata. 3 część gry i nadal nie są w stanie otwartego świata zrobić. Też wina konsol :D

            Skomentuj

          5. Zwis88
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-04-13 15:14

            A ty masz mózg w spreju czy co? Przecież Skellige to wyspa znajdująca się w uniwersum za wielkim morzem, chciałbyś tam móc jakoś dopłynąć wpław? Czy z buta do Wyzimy w temerii? Jakoś w obrębie Velen nie widziałem loading screenów, to tak jakbyś się czepiał, że w RPG-u dziejącym sie w USA i Europie nie da się dojść z buta z jednej do drugiej lokacji, zastanów ty się czasem, geografia uniwersum wymusiła zrobienie odrębnych lokacji

            Skomentuj

          6. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-04-13 20:07

            To po co wrzucili pływanie łódką? Po za tym Velen graniczy z Białym Sadem a i tak jest loading. Zamek też wgrywa się jako osobna lokacja. To jest śmiech na sali.

            Skomentuj

          7. Zwis88
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-04-13 20:25

            pływanie łódką jest pomiędzy małymi wysepkami tam gdzie było to do realnego zaimplementowania, a nie że morze całe będziesz przepływał, a wczytywanie zamku - bo zamek jest w Temerii? A temeria jest w uj daleko? Biały Sad graniczy z Wyzimą wiec też kawałek

            Skomentuj

          8. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-04-13 23:31

            Otwórz sobie mapę w grze. Biały sad łączy się bezpośrednio z Velen

            Skomentuj

  3. PSEkskluzyw
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-04-11 19:44

    Do Horizon ZD jeszcze brakuje w kwestii oprawy i HDR :)

    Avatar w świecie gier

    https://www.youtube.com/watch?v=czMIP79Xr9o

    Najładniejszy sandbox jakie oczy widziały :)

    Druga część na PS5 pozamiata graficznie że hej :)

    Skomentuj

    1. Lara-Croft
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2018-04-11 19:51

      Wykonanie postaci : https://youtu.be/cvOll6pJ5r8 ludki w Wiedźminie to kloce przy tym. I jedna gigantyczna, zróżnicowana geograficznie mapa a nie jakieś skrawki. Zniszczalność otoczenia (maszyny tratują drzewostan) efekty cząsteczkowe podczas walki... Globalne oświetlenie przy którym Wiedźminie że wszystkimi możliwymi modami to teleranek.

      Skomentuj Historia edycji

      1. blebleble
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-04-11 22:02

        Tak, grafika Wiedźmina 3: Dziki Gon celowo została pogorszona. Był jednak ważny powód.

        W rozmowie z serwisem Eurogamer Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy CD Projekt przyznał, że downgrade wizualny w grze miał faktycznie miejsce. Jak łatwo było się domyślić, winę za to ponoszą konsole do gier, które mają za mało mocy obliczeniowej, by dać sobie radę z pierwotną wersję oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
        http://www.spidersweb.pl/2015/05/wiedzmin-3-gorsza-grafika.html

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-04-12 00:01

          nie ma to jak dopowiedziec sobie cos i wsadzic to jeszcze w inne usta.

          "Czy wersje konsolowe ograniczają PC?
          - Bez konsol nie ma Wiedźmina 3, jakiego znamy teraz - przyznaje Iwiński. - Możemy powiedzieć to otwarcie. Nie stać nas na to, ponieważ konsole pozwalają pójść wyżej w kwestii potencjalnej sprzedaży, ustalić większy budżet i zainwestować w tworzenie tego ogromnego świata.
          - Jeśli tworzylibyśmy tylko na PC to pewnie moglibyśmy osiągnąć więcej w kwestii oprawy. Bylibyśmy skoncentrowani, tak jak przy tworzeniu tylko na PlayStation 4 czy Xbox One. Ale nie stać nas na coś takiego.
          Dlaczego zmieniła się grafika?
          - Jeśli spojrzymy na proces deweloperski: robimy określoną wersję na targi i działa, wygląda świetnie - mówi Iwiński. - Ale jesteśmy bardzo daleko od ukończenia prac. Potem wstawiamy to do otwartego świata, bez względu na platformę, i okazuje się, że to jednak nie działa. Ale już to pokazaliśmy, teraz musimy sprawić, by zadziałało, i to na ogromną skalę. Taka jest natura prac nad grami.
          Badowski potwierdza, że materiały zarejestrowano na PC w czasie rzeczywistym, bez pre-renderowanych filmów. Wiele musiało się jednak zmienić.

          - Nie zamierzam polemizować. Jeśli ludzie widzą zmiany, nie mogę się kłócić - dodaje. - Ale stoją za tym skomplikowane przyczyny techniczne. Może decyzja o zmianie systemu renderowania była naszym błędem. System zmienił się po VGX.
          W grę wchodziły dwa sposoby wyświetlania grafiki. Przeważyła jedna z opcji, ponieważ wyglądała lepiej w całym świecie gry, za dnia i w nocy. Druga propozycja wymagała dużo dynamicznego oświetlenia, „co w tak dużym świecie po prostu nie działało”.
          Podobnie jest z lokacjami, rozmiarami tekstur i przypadkowymi obiektami. Twórcy musieli wybrać pomiędzy ilością, a ich unikatowym, „ręcznie robionym” wyglądem. Postawiono na to drugie. System odpowiedzialny za wczytywanie obiektów nie radził sobie z wszystkim podczas galopowania na koniu.

          A gęsty dym i szalejący ogień z trailera?
          - To globalny system, który zabije PC, ponieważ bez DirectX 12 przezroczystość nie działa zbyt dobrze w każdej grze.
          Pozbyto się więc skomplikowanego dymu i ognia, koncentrując się raczej na tym, by w Novigradzie dało się otworzyć 5 tysięcy drzwi."

          https://www.eurogamer.pl/articles/2015-05-21-cd-projekt-odpowiada-na-zarzuty-o-downgrade-grafiki-wiedzmina-3

          Skomentuj Historia edycji

          1. blebleble
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-04-12 20:51

            Wiedźmin 3: Z grafiką na poziomie materiału z E3 2014

            http://gry.interia.pl/newsy/news-wiedzmin-3-z-grafika-na-poziomie-materialu-z-e3-2014,nId,2216336

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-04-13 14:37

            ale nad czym się rozwodzisz skoro Iwiński powiedział wprost dlaczego renderer zmienili - zabił by PC i nie działał by dobrze w dużym swiecie.

            Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-04-12 00:06

          Gdyby nie konsole to W3 nawet by nie powstał na PC - to było główne zródło dochodów i lokowanie budzetu.
          Jesli juz sami twórcy to przyznają to po co polemizowac.
          Cieszyc sie tylko - inaczej W3 mialby pewnie z 5 DRMów zeby zwróciła się kasa.
          Wiem ze jestes trolem ale nawet słabo sie starasz z tymi swoimi bzdurami.

          Skomentuj

        3. Lara-Croft
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-04-12 05:53

          Konsole mają za mało mocy na biedną grafe Wiedźmina ale nie miały za mało na Batman Arkham Knight z tego samego roku. Grę która pomimo bycia sandboxem wygląda jak demo technologiczne Samaritan. Ale nie - jest tajna umowa Sony by wielcy polscy guru programistycznego fachu obniżyli jakość grafy :D Żałosny jesteś.

          Skomentuj

          1. blebleble
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-04-12 20:57

            Ale ci się majaczy.

            Skomentuj

          2. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-04-13 09:33

            Nie no, wiedźmin wygląda lepiej co? :D

            Skomentuj

  4. kitamo
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-04-11 21:22

    To co dalej irytuje mnie w oprawie wiedzmina to te trzęsące sie krzaczki jakby na głodzie alkoholowym były ;)
    wzieli by to w koncu troche zmienili zeby jakos naturalnie to wyglądąło.

    Skomentuj

    1. Adrian Waleczny
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-04-12 21:11

      Nie ma na to moda ? Wydaje mi się, że jest, ale do końca nie jestem pewien.

      Skomentuj

    2. Detrioux
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-04-13 08:56

      Do słownie 5 sekund wyszukiwania w Google:
      https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1853/

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-04-13 14:38

        no ale to powinno być w grze a nie jako mod. Ja gram na konsoli wiec w mody się nie bawie :)

        Skomentuj

  5. cyberant
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-04-13 12:39

    heh.. no ale przynajmniej wiemy skąd ten wzrost wydajności z generowaniu grafiki. mniej obiektów na horyzoncie to i więcej klatek na PS4.. ;D

    a jakby tak wycieli te góry domki i trawę.. zostawili Wieśka i potwory, to by dopiero zasuwało ;)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!