Gry PlayStation 4

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro wreszcie z HDR [AKT. 3]

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2018-05-16

Gracze korzystający z konsol Sony musieli czekać na tę funkcję bardzo długo. W końcu jednak i na ich platformach Wiedźmin 3: Dziki Gon zrobi użytek z HDR.

CD Projekt RED dotrzymuje danego kiedyś słowa i cały czas pamięta o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dziś opublikowana została aktualizacja, która ucieszyć powinna graczy korzystających z konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.

Jeszcze w październiku pojawiła się aktualizacja, dzięki której gra może wykorzystać większe moce obliczeniowe PlayStation 4 Pro. Sporym zaskoczeniem było jednak to, że nie wprowadziła ona wsparcia dla technologii HDR. Braki nadrabia najnowsza łatka.

Warto dodać, że wsparcie HDR to w tym przypadku nie wszystko. Aktualizacja przynosi także poprawę wydajności i stabilności oraz eliminuje błędy w tłumaczeniach. Wprowadza też niewielkie usprawnienia wizualne, chociaż twórcy nie zdecydowali się tego przybliżyć.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro

Przypomnijmy, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował w maju 2015 roku (także na Xbox One i PC). Jak widać, cieszy się długim wsparciem, co z pewnością cieszy osoby, które zdecydowały się na zakup gry. A było ich sporo, Wiedźmin 3: Dziki Gon ma największy udział w sukcesie całej serii, która przyciągnęła już 33 mln graczy.

AKTUALIZACJA, 12.04.2018

Okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Aktualizacja powoduje poważny problem uwidaczniający się w większym stopniu na konsoli PlayStation 4 Pro. Chodzi o roślinność, która pojawia się na ekranie zaledwie kilka kroków przed bohaterem.

W sieci opublikowano już wiele materiałów prezentujących opisywany mankament. Widoczny jest on szczególnie wtedy, gdy bohater przemieszcza się konno.


Trudno sądzić, aby był to celowy zamysł twórców, pozostaje czekać na poprawkę, która przywróci wszystko do normy.

AKTUALIZACJA 2, 30.04.2018

Okazuje się, że przygotowanie poprawek dla gry w wersji na PlayStation 4 Pro sprawiło twórcom wiele problemów. DigitalFoundry pokusiło się o bardzo interesujący materiał. Przeprowadzona analiza potwierdza, iż zabawa w rozdzielczości 4K i aktywnym HDR zamiast poprawiać jakość oprawy graficznej, pogarsza ją.

Chodzi o opisywany już wcześniej sposób pojawiania się na ekranie roślinności. Dodatkowo okazuje się, że to samo dotyczy także cieni. Jednocześnie analizy DigitalFoundry wykazały drobną poprawę wydajności.


AKTUALIZACJA 3, 16.05.2018

Ponownie wracamy do tematu. CD Projekt RED udostępniło dziś łatkę, która ma eliminować opisywane wyżej problemy. Jej przygotowanie zajęło sporo czasu, a zatem wypada mieć nadzieję, że tym razem wszystko będzie już prezentowało się jak należy. Łatka udostępniona została korzystającym z podstawowego wydania gry, jak również z edycji GOTY.

Źródło: thewitcher, youtube - Trish Krish, DigitalFoundry

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Ale do grafiki z PC to jeszcze dużo brakuje.

    https://youtu.be/bwKB1BC0UzE

    https://youtu.be/x4oN6LWQMMY

    https://youtu.be/Z8LrfUDhsEw
    Zaloguj się
  • avatar
    No poprawil iale az poczekam żeby ktoś to sprawdzil czy jest ok to wtedy samemu pogram, Na chwile obecną GOW nie pozwala mi patrzeć na inne gry
    Zaloguj się
  • avatar
    To co dalej irytuje mnie w oprawie wiedzmina to te trzęsące sie krzaczki jakby na głodzie alkoholowym były ;)
    wzieli by to w koncu troche zmienili zeby jakos naturalnie to wyglądąło.
    Zaloguj się
  • avatar
    heh.. no ale przynajmniej wiemy skąd ten wzrost wydajności z generowaniu grafiki. mniej obiektów na horyzoncie to i więcej klatek na PS4.. ;D

    a jakby tak wycieli te góry domki i trawę.. zostawili Wieśka i potwory, to by dopiero zasuwało ;)
  • avatar
    Tak bardzo next-gen... :3 ale w reklamach pewnie "ps4 pro - teraz wiedzman 3 z Ha De Er!"
  • avatar
    Odpowiedź na bolączki w grach o jakich wielu tutaj pisze to oczywiście zbyt słabe konsole ale powinniśmy się cieszyć ,że powstała kooperacja ,do której też można zaliczyć AMD gdyż bez nowej litografii nie będziemy mieli prawdziwie przełomowych nowych konsol zaś właśnie AMD przez swój nowy projekt budowy GPU a raczej kilku jajeczek połączonych ze sobą chce udowodnić ,że nikt inny nie zasługuje na to by ich rozwiązania znalazły się w konsolach nowych generacji.Cena co do wydajności produktu przeważy tutaj dlatego pewnie w przyszłości dostaniecie Wiedźmina 3 w wersji "Definitive Edition" właśnie na konsole nowej generacji i wszystkie możliwości będą odblokowane.Sam CDPR. zarobi na tym jeszcze sporo kasy.
    Tak samo Samsung jak w tamtym roku ujawnił ,że pracuje nad małymi 2calowymi wyświetlaczami do VR/MR o rozdzielczości 10k daje nam do zrozumienia ,że skok wydajnościowy musi być ogromny ,żeby coś takiego mogło zostać obsłużone a przecież planują to wydać w 2019roku.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Hm, a gdzie teraz ci ludzie co mówili, że konsole to zamknięta specyfikacja więc znacznie łatwiej na nią coś zrobić niż na setki tysięcy możliwych konfiguracji PC?
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Do Horizon ZD jeszcze brakuje w kwestii oprawy i HDR :)

    Avatar w świecie gier

    https://www.youtube.com/watch?v=czMIP79Xr9o

    Najładniejszy sandbox jakie oczy widziały :)

    Druga część na PS5 pozamiata graficznie że hej :)
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Zaloguj się
    -17
  • avatar
    Jak by jakakolwiek aktualizacja sprawiła że jak Wiesiek się rozkręca to z 4PRO nie robi się odrzutowiec wyjący jak przy starcie z lotniskowca to był bym :)
    Zaloguj się
  • avatar
    No w tym nowym filmiku śmiga se Dżeralt jak szalony na koniu :)
  • avatar
    Co za miernoty. Sto lat po premierze a dalej nie potrafią ogarnąć tego żałosnego engine'u. Już widzę jak technicznie będzie prezentować się cyberpunk :D
    Zaloguj się