wolny transfer dysku oraz mały jego Health

0 głosów
wizyt: 2,392

Witam

Mam spory problem z dyskiem.

Dysk Seagate Barracuda 7200.11 (32MB, 500GB, SATAII)

Przy kopiowaniui/przenoszeniu danych z nigo/na niego strasznie długo mu to zajmuje np. kopiownanie (za pomocą TC) ~4GB danych zajmuje mu 40 min gdzie inne moje dyski robia to w parę min. Poza tym czasem, gdy właczam skrót mój komputer przez ok 10-15 sec. nie widać partycji, okienko zawiesza się (podejrzewam winę dysku choć nie jestem w tym przypadku pewien)

Może to być wina kabla Sata bądź wejścia Sata na MOBO??

Dysk ma Rękojmie do 31/07/2013 w razie co, ale pier wolę się upewnić czy to na pewno wina dyku, czy może problem jest w czymś innym

 Pzdr.

10 maja 2010 w Dyski twarde przez użytkownika LopezDaVinci Poziom 6 (6,460)
   

8 odpowiedzi

0 głosów
Na początek proponuje sprawdzić, czy Twój dysk nie jest zagrożony i ewentualnie uaktualnić Firmware.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368989.html#6774659
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika tintirintin Poziom 6 (7,180)
0 głosów
Niestety kolego ale żywot Twojego dysku się już chyba kończy. Masz tą podatną na awarię serię .11, najlepszym rozwiązaniem będzie od razu gwarancja. Miałem już 2 takie dyski i efekty były podobne.
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika Okta15 Poziom 4 (1,690)
0 głosów
Koledzy mają rację, jest to najbardziej wadliwa seria dysków jaka kiedykolwiek wyszła.
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika dj-dave Poziom 6 (5,820)
0 głosów
Dysk jak najbardziej uszkodzony jeszcze jak to seria 7200.11 to totalny nie wypał. Zostaje Ci wysłać dysk na gware jeżeli ją posiadasz.
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika Lukman Poziom 4 (2,310)
0 głosów
Jeżeli odczyt SMART pokazuje, że jest coś źle to na 100% jest to wina dysku.

Jak sprawdzasz przez hdtune to nigdy nie zaznaczaj quick test. Dysk mi spadł z biurka to pokazało, że jest w pełni sprawny, dopiero przy normalnym teście pokazało, że są bad sectory.

Co do samego dysku to oddawaj na gwarancje.
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika aello Poziom 7 (10,240)
0 głosów
Póki dysk działa to nie musi być nic straconego. Zrób kopie zapasową najważniejszych danych i spróbuj aktualizować Firmware zgodnie z intrukcją z linku.
Jeśli to się nie powiedzie oddać dysk na gwarancje, długo nie będziesz musiał czekać, bo problem znają na wylot.
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika tintirintin Poziom 6 (7,180)
+2 głosów
Jeżeli chciałbyś podjąć się próby uratowania dysku to po zrobieniu kopi danych skorzystaj z MHDD
Najpierw wpisując komendę ERASE potem SCAN zmieniając opcję REMAP na YES.
http://hddrecovery.pl/programy/MHDD.html

Można to również zrobić spod windowsa. Formatujesz dysk programem Low level format:
http://hddguru.com/software/2006.04.12-HDD-Low-Level-Format-Tool/

Następnie skanujesz programem Victoria zaznaczając opcję REMAP.
http://www.x-drivers.com/catalog/benchmarking/hdd_ssd_flash/companies/hdd-911/models/victoria/10903.html

Dodatkowo możesz skorzystać s HDD Regenerator choć na jego temat są różne opinie, aczkolwiek mi raz uratował dysk.
http://peb.pl/system/145743-rapidshare-hdd-regenerator-4.html
odpowiedź 10 maja 2010 przez użytkownika dj-dave Poziom 6 (5,820)
0 głosów
Niestety nadal przenoszę wszystkie dane na inny dysk - trochę to trwa i nie zawsze mogę mieć kompa włączonego :/ Potem napiszę do sklepu gdzie kupowałem dysk i zobaczymy co powiedzą.
odpowiedź 18 maja 2010 przez użytkownika LopezDaVinci Poziom 6 (6,460)
...