• benchmark.pl
  • Gry
  • Call of Duty: Advanced Warfare - czyli nie do końca znowu to samo
Gry

Platforma testowa

opublikowano przez w dniu 2014-11-06
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 @ 4,3 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (965/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (1030/1325 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition (1176/1552 MHz)

MSI GeForce GTX 970 Gaming (1140/1753 MHz)

Karta graficzna:
MSI GeForce GTX 970 Gaming (1140/1753 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • Catalyst 14.9.2 Beta
  • GeForce Game Ready 344.48 WHQL

Metodologia:

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem ilości możliwych opcji graficznych w najnowszym Call of Duty. Taka elastyczność z całą pewnością zapewni duże pole manewru posiadaczom słabszych maszyn. Choć jak wynika z moich testów wydajności, Advanced Warfare nie zalicza się do grona szczególnie wymagających tytułów. Z tego powodu użyłem jedynie najwyższych możliwych ustawień graficznych z i bez SSAA. Nie ma większego sensu testować w niższych detalach, jako że nawet karty pokroju Radeona 260X, bez nadpróbkowania, są wstanie zapewnić średnio 60 kl/s. Warto w tym miejscu dodać, że w grze natrafimy na kilka bardzo krótkich momentów, w których wydajność wyraźnie spada. Dotyczy to szczególnie sceny z eksplodujących helikopterem oraz kilku innych. Nie zmienia to jednak faktu, że przez znakomitą większość czasu rozgrywki Fraps pokazuje wielokrotnie wyższe wartości. Warto również odnotować, że Nvidia wydała nowe sterowniki (344.60), które poprawiają ogólną wydajności kart GeForce w Call of Duty: Advanced Warfare. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.