• benchmark.pl
  • Gry
  • Call of Duty: Advanced Warfare - czyli nie do końca znowu to samo
Gry

Testy wydajności

przeczytasz w 1 min.

Call of Duty: Advanced Warfare
1920 x 1080 px - ustawienia maksymalne + SSAAx2

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X 66
45
MSI GeForce GTX 970 Gaming 61
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Call of Duty: Advanced Warfare
1920 x 1080 px - ustawienia maksymalne

MSI GeForce GTX 970 Gaming 116
66
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X 113
59
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC 92
47
Radeon R9 270X 81
41
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! 70
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Analiza wydajności

Call of Duty: Advanced Warfare jest produkcją niezwykle elastyczną, jeśli chodzi o wymagania sprzętowe. Najnowsza produkcja studia Sledgehammer bez problemu zadziała na starszych komputerach. Jedynym tak naprawdę twardym wymogiem jest tutaj 6 GB pamięci RAM. W odróżnieniu od ubiegłorocznej edycji gry, gdzie takowe ograniczenie było sztucznie nałożone przez twórców (ostatecznie pojawiła się stosowna łatka korygująca ten „błąd”). Pomijając to, najnowsza odsłona CoD nawet w maksymalnych ustawieniach (bez SSAA), działa bardzo przyzwoicie już na kartach pokroju GeForce GTX 760 / Radeon 270X, oferując średnio 65 – 75 kl/s. Warto w tym miejscu powiedzieć, że gra generalnie preferuje karty „czerwonych”, które przekrojowo zapewniają lepsze osiągi od swoich odpowiedników z obozu zielonego. Jest to szczególnie widoczne w wyższych rozdzielczościach (od 1440p do góry) lub po włączeniu SSAA.

W zestawieniu z konsolowymi edycjami gry – wszystko po staremu. Komputerowa odsłona góruje nad nimi lepszym wygładzaniem krawędzi, ładniejszymi cieniami, nie wspominając już o możliwości włączenia SSAA, jeśli posiadamy odpowiednio mocną kartę graficzną. Dodatkowo edycja na konsolę Xbox One korzysta z dynamicznego skalowania rozdzielczości w zależności od potrzeb. W bardziej zaognionych momentach mamy tutaj… 1360x1080 pikseli. Takiego problemu nie ma edycja na PS4, która cały czas działa w jakości FullHD, ale i tutaj jest pewien zgrzyt. Liczne analizy potwierdziły, że konsola Sony nie daje rady utrzymać stałych 60 kl/s. W bardziej intensywnych scenach bywają spadki do około 40 – 45 klatek na sekundę.