Gry

Ustawienia graficzne w Call of Juarez: Więzy Krwi

opublikowano przez Maciej Gan w dniu 2009-07-03

 

Chrome Engine 4

Nowa odsłona silnika Chrome 4 autorstwa firmy Techland robi wrażenie. Nie tylko efektami graficznymi, ale również optymalizacją. Chrome Engine 4 wykorzystuje zalety silnika DirectX9, takie jak HDR, Per Pixel Lighting, subsurface Scattering, mokre powierzchnie, Virtual Displacement Mapping, miękkie cienie, głębie pola (Depth of Field), symulację materiałów (Cloth Simulation), chmury wolumetryczne (Volumetric Clouds) oraz Motion Blur.

Oprócz tego zastosowano technologię Edge-AA, która jest obliczana przez jednostki Shader. Efekt działania E-AA jest podobny do MSAA, choć czasami obiekty są wygładzone aż nadto (podobnie do technologii AMD: 24x ED-CFAA), przez co technologia nie sprawdza się we wszystkich sytuacjach. Ale mamy przynajmniej mniejszy spadek klatek na sekundę.

Call of Juarez: Więzy Krwi oferuje naprawdę ogromne, pięknie wykonane poziomy „podwórkowe”, czyli rozgrywające się poza budynkami, gdzie możemy zaobserwować wegetację, małe zwierzęta (np. ptaki, pająki), świetne animacje postaci, oświetlenie atmosferyczne, efekty cząsteczkowe. Jedynie bitmapy podłoża i parę brzydkich tekstur psuje końcowy efekt, ale i tak Chrome Engine 4 można uznać za udany silnik.

Ustawienia graficzne

Rozdzielczość: (zależne od sprzętu) - parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego, telewizora a także każdego innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie.

Jakość materiałów: (Niska, Średnia, Wysoka) – odpowiada za wygląd wszelkich materiałów, w tym ubrań, zasłon, prania porozwieszanego w okolicach domów.

Niska

Średnia

Wysoka

Jakość tekstur: (Niska, Średnia, Wysoka) – ustawienia jakości tekstur: podłoża, ścian, broni, także ubioru naszych postaci. Zmniejszenie jakości tekstur powoduje mniejsze zużycie pamięci.

Niskie

Średnie

Wysokie