Na topie

HP Probook 4720s - biznesowy laptop

Autor:
Szymon Silski

więcej artykułów ze strefy:
Internet

Kategoria: Laptopy Producenci: HP

Aluminiowa obudowa, duża matowa matryca, procesor Intel Core i5, wydajna grafika, długi czas pracy na baterii. Oto mocny laptop biznesowy.

A A
  poprzedni test »
» wszystkie
  Toshiba NB 550D
Netbook z procesorem AMD Fusion C-50. Niezwykła wydajność i mobilność w małym komputerku.
 

 

ocena redakcji: 3,6



ocena czytelników:

funkcja dostępna
w rankingu laptopów

 

 

Charakterystyka    
aktualna cena 3199 zł         zamów laptop z benchmark.pl
segment biznesowy

klasa styl / wysoka rozdzielczość
 klasa gabarytowa bardzo duży
waga 3 kg  
Wymiary [cm]
(szer. głeb. wys.)
41 x 26 x 3 cm  
materiały pokrycia obudowy

pokrywa - szczotkowane aluminium
ramka - błyszczący plastik
wnętrze - aluminium i błyszczący plastik

 
 typ klawiatury wyspowa, klawisze kwadratowe
blok numeryczny
 
     
 procesor
Intel Core i5 480M
2,66 GHz, (do 2,93 GHz Turbo Boost), 3 MB cache

wielkość ekranu 17,3 cala  
typ ekranu LED, matowy

 rozdzielczość 1600 x 900 pikseli
karta graficza

ATI Mobility Radeon HD 6370, 1024 MB
DirectX 11, SM 5.0


dysk twardy Western Digital 320 GB / 7200 rpm
wyjęcie/wymiana HDD:
utrudniona - brak klapki do kieszeni dysku

 
napęd optyczny HP CDDVDW TS-L633R  
pamięć RAM 2 GB DDR3, 1333 MHz
rozszerzenie RAM:
utrudnione - brak bezpośredniej klapki do płyty głównej

 
     
 system
Windows 7 Professional 64-bit
 
oprogramowanie Office Starter 2010
Mcafee Total Protection (AntiVirus + Internet Security)
 
     
istotne złącza
D-Sub, HDMI,  3x USB 2.0, eSATA/USB,  ExpressCard
 
dodatkowe funkcje i wyposażenie

kamerka internetowa 2MPix
czytnik kart pamięci
Bluetooth
napęd optyczny
czytnik linii papilarnych
HP 3D DriveGuard

 

 

 

Zobacz pełny test tego laptopa w serwisie ranking laptopów:
HP ProBook 4720s (XX802EA)
Zobacz także inne laptopy HP

Odsłon: 23119 Skomentuj artykuł
Komentarze

45

Udostępnij
  1. Simon024
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 14:41

    'Nie jest to najmocniejszy karta, ale sprawdza się przy starszych grach" ? Najmocniejszy karta? błąd wtargnął

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-17 14:43

      Nowy redaktor, nie czepiaj się ;)

      Skomentuj

    2. Szymon Silski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-17 15:18

      Jak na komputer biznesowy to ten Radeon jest mocną kartą w porównaniu to układów zintegrowanych.

      Skomentuj

      1. Lightning
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-02-17 15:34

        Jak na komputer biznesowy ten laptop jest zdecydowanie za drogi.

        Skomentuj

          1. Lightning
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-17 16:59

            No to chyba msza MacBooka xD

            Skomentuj

          2. Lightning
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-17 18:43

            No tak - biznesowy laptop 15 cali za 5k - po prostu "świetny interes".
            Pamięci RAM zawsze można dokupić - 2GB kupisz już za 80 zł.
            Co to dokładnie za model? Może wyślesz link ze specyfikacją?

            Skomentuj

          3. Lightning
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-17 20:46

            No to ładnie Cie na kasę naciągnęli xD
            Procesor: Intel Core 2 Duo P8400 2,26
            Karta graficzna: GeForce 9600M GT

            Niczym nie zachwyca (no chociaż ten procesor jeszcze 2 lata temu był bardzo dobry). Ja połowę mniej miałbyś również znakomity laptop z którego byłbyś zadowolony (skoro nie grasz i nie obrabiasz grafiki / filmów to po co szaleć?).

            A tak w ogóle to teraz HP produkuje tanią masówkę i nie jest już tak dobre jak kiedyś (w każdej dziedzinie).

            Skomentuj

          4. Lightning
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-17 22:42

            Do wielu laptopów od ładnych lat można włożyć 8GB RAM.
            Karta 9600GT nigdy nie była zbyt dobra.
            Chcesz HP to sobie kup HP - ja do tego producenta nie mam najmniejszego zaufania.
            EOT

            Skomentuj

          5. chibi90
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 08:03

            2 lata temu to byl swietny lapek. a jesli sadzisz ze gf 9600gt to crap to gow** wiesz o laptopach. 2 lata temu wlzoenie do lapka 8 GB ramu to byla zadkosc... (tylko w tych za 5k+ zl)

            Skomentuj

          6. saddam
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 09:07

            2 lata temu dopiero pojawily sie kostki DDR2 4GB, ktore umozliwiły posiadanie 8GB RAM w lapku.

            Skomentuj

          7. Bambo1983
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 13:53

            Ale właśnie ta 9600M GT ma wydajność dokładnie taką samą jak Radek 6470M i niewiele niższą niż 5650..

            Skomentuj

          8. Evil_Genius
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-22 21:23

            Dobra lightning zamknij się i przestań ośmieszać bo widać od razu, że gówno się znasz na tym.

            Skomentuj

          9. saddam
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 09:10

            Tak to jest jak ktos ogarnia jedynie tematyke gierek i nie ma bladego pojecia o sprzecie profesionalnym i biznesowym. Ponizej 5k zł nie da sie kupic konkretnego laptopa, a GPU dla wielu osob nie odgrywa wiekszej roli, bo po prostu nie graja w gierki.

            Skomentuj

          10. saddam
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 09:05

            Tez procesor wciaz jest bardzo dobry. Arrandale dobrze wypadają w syntetykach ale w rzeczywistosci nie ma zadnego powodu do przesiadki z Penryna. Moj X9000 w niektorych obliczeniach jest 3x szybszy od i5 520. Po wuju te procki.

            Skomentuj

        1. saddam
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-18 09:23

          Mylisz biznesowy z biurowym, a to 2 bardzo rozne klasy. Dobre laptopy biznesowe zaczynaja sie od 5k.

          Skomentuj

  2. wildthink
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 14:42

    Matryca matowa, ale nie mogli sobie już odpuścić błyszczącego środka. Kiedy producenci laptopów zaczną słuchać klientów?

    Skomentuj

  3. unodgs
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 15:00

    matowa, matowa, ale rozdzielczosc kijowa - w sensie niestandardowa no i badziewna matryca TN - nigdy nie patrzysz na ten sam ekran dwa razy ;)

    Skomentuj

    1. Wojciech Kiełt
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-17 17:19

      bez przesady, to kwestia preferencji.
      osobiście nie wyobrażam sobie w 17 calowym ekranie innej rozdzielczości niż 1600x900. FullHD była by za wysoka.

      Widziałeś tę matrycę na oczy, skoro wydajesz wyrok że jest badziewna??

      Skomentuj

      1. unodgs
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-02-17 23:28

        tej nie widzialem, ale widzialem bardzo duzo innych. Rusz glowa, zmien kat patrzenia a obraz bedzie inny. Zreszta to widac chociazby po zamieszczonych zdjeciach. Na swoim lapku co prawda z ekranem blyszczacym ciezko mi np zauwazyc szare cienkie linie na bialym tle w jednym z okienek eclipsa. Na monitorze PVA widac wszystko elegancko. Oczywiscie mozna sie przyzwyczaic tylko po co? Ja na sowim lapku na 17 calach mam 1440 x 900 i to jest 16:10. Przy 1600x900 masz czarne pasy bo bokach jak filmy ogladasz. Ja patrzac na sony vaio z taka rozdzialka mialem dziwne uczucia - jakby ekran byl zbyt rozciagniety. FullHD - masz racje - nie na 17 cali.

        Skomentuj

        1. krzysiek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-18 08:23

          co ty piszesz? 16:9 jest lepsze od 16:10 właśnie w wypadku filmów - bo nie ma czarnych pasów na górze a obraz lepiej wypełnia ekran.
          Oczywiście do pracy 16:10 jest lepsze

          A co do fullHD na 17 calach to IMO nie jest źle. Ja mam 1960x1200 n 15,6 i nie narzekam :D

          Skomentuj

          1. unodgs
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 14:44

            Wbrew pozorom wole 16:10 do filmow bo obraz moge przesunac do gory a napisy dac pod nim. Ja mialem kiedys laptopa firmowego z 1920x1200 na 15,6 i praca na nim byla koszmarem dla moich oczu. Musialem oczywiscie powiekszyc wszystkie czcionki ale jest to operacja bez sensu bo wtedy moge wsywietlic mniej tekstu, a przeciez po to ma sie wieksza rozdzielczosc zeby wiecej bylo widac :)

            Skomentuj

        2. Bambo1983
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-18 08:39

          E tam, mnie znowu podobał się bardzo obraz w Vaio F13... 16.4" FHD. Ale to tylko moje zdanie, jak wiadomo każdemu się podoba coś innego :P

          Skomentuj

        3. saddam
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-18 09:13

          Chyba jak oglądasz 15-letnie DivX'y ;) Nie ma opcji zeby na 16:9 byly pasy po bokach.

          Skomentuj

          1. unodgs
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-02-18 14:45

            Masz racje, nie wiem dlaczego ale 1600x900 nie skojarzylo mi sie z 16:9 :)

            Skomentuj

    2. saddam
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-18 09:21

      Mam w jednym lapku taką matryce(15,6") i nie ma co narzekac. Nie wymaga sokolego wzroku, a do tego oferuje przestrzen roboczą, ktora wystarcza do wiekszosci typowych zadan.

      Jakie niby masz inne opcje? 1366xXXX? To przeciez za mało. 1920x1080 jest lepsze do pracy ale niekazdy takiej potrzebuje na 15,6".

      Skomentuj

  4. Simon024
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 15:00

    Sorry, nie wiedziałem

    Skomentuj

  5. Evil_Genius
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 15:02

    Fajny lapek do pracy.

    Skomentuj

  6. kopczenko
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 15:43

    Kurde wrescie recka lapka ktory chyba kupie.. tyle ze z i3 chyba
    no i za 2200 a nie 3k.
    Chcialem 17 jest. chcialem alu bude jest. chcialem mat jest.
    chcialem 16:10 - no trudno. chcialem Dell - 600zl wiecej za sama marke(mowie o dell 17r alu)
    HP fajny ale jak ogladalem dosc latwo sie podnosci pokrywe lekko chodzi strasznie to dobrze i zle. troche boje sie o zawiasy. moze ktos ma i napisze cos o nim?

    Skomentuj

  7. jan Kowalski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 15:58

    Witamy pana, panie Silski.

    Skomentuj

  8. tamahagane
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 16:49

    Szkoda ze nie ma żadnych możliwości wymiany dysku ani RAM-u we własnym zakresie, ja bym to do minusów dorzucił.

    Skomentuj

    1. Wojciech Kiełt
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-17 17:22

      mam dokładnie ten sam dylemat. fajny notek i chętnie bym wymienił starego, ale z miejsca chciałbym tu wpakować dysk SSD i 4GB RAM.

      Skomentuj

      1. Lightning
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-02-17 18:48

        A nie lepszy by był Asus K72JR-TY159 (lub podobny)
        http://www.x-kom.pl/p/60994-notebook-laptop-17,3-asus-k72jr-ty159-i5-460m-4096-500-dvd-rw.html
        Niestety ma błyszczącą martycę, ale jeśli masz zamiar pracować głównie w domu to czemu nie?

        Skomentuj

        1. Lightning
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-17 18:51

          Ahhhhhhh ale wpadka xD Przecież oczywiste jest to, że MUSI być z komputronika :) Najważniejsza jest dbałość o klienta :)

          Skomentuj

        2. Bambo1983
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-02-18 08:24

          Nie byłby lepszy :) Weź proszę pod uwagę jedną rzecz.. to jest laptop biznesowy, jeśli tak jak w poprzednich postach nie widzisz różnicy pomiędzy tym laptopem a seria K72 Asusa to chyba rzeczywiście powinieneś odpuścić.
          ProBook to poza EliteBook najwyższa seria HP i nie ma co porównywać ich do mainstreamowego chłamu typu seria K Asusa.
          Laptop jak jest napisane wyżej jest do zastosowań biznesowych więc czemu piszesz o uzywaniu głównie w domu ?
          Całe szczęście dali W7 Prof. bo w jednej serii.. bodajże 4320s wylądował HomePrem.

          Skomentuj

      2. Bambo1983
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-02-18 08:35

        HP opisuje w bardzo prosty sposób jak wymienić każdy z elementów w lapku:

        http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SupportTaskIndex.jsp?lang=pl&cc=pl&taskId=125&prodSeriesId=4145330&prodTypeId=321957&supportTaskId=4262

        Wymieniając HDD, RAM, moduły typu BT/WiFi - nie tracisz gwarancji.
        Wbrew pozorom wymiana jest tak samo szybka jak w lapkach innych producentów.

        Skomentuj

  9. kopczenko
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 17:20

    a tam zawsze mozna odkrecic cala obudowe jak ktos potrzebuje..
    czy sa jakies plomby to nie wiem.
    Jesli mialbym wersje 4gb co nie ma potrzeby dokladania ramu majac 3gb bym sie chyba zastanowil juz.

    Skomentuj

  10. Treyzrazer
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-17 22:24

    Fan matowej matrycy :D
    Czasami jak coś wymyślą na benchmarku... :D

    Skomentuj

  11. norbinho
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-18 02:36

    Piękny laptop Do wszystkiego prawie tyle ze do gier to słaby Jak za tą kase,na allegro mozna miec lepszgo za niecałe 2 tysiaki z 3 core i ati 5650 a jesli ktos powie ze nie gra to poco mu taki skoro do netu,filmow itd spokojnie za 1,5 tysiaka.No ale jak wspomiałem laptop jest piękny :)

    Skomentuj

    1. kopczenko
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-18 05:59

      Bedac upierdliwym mozna kupic za 100zl wiecej MSI z 460M i 5870 17.3".. jak komus potrzeba - taki miks alu z plastikiem.

      Ogolnie uwazam ze lapk powinien miec dosc dobry procek(wszystkie i tak maja TDP35W wiec im szybszy to tylko zaoszczedzamy na baterii bo krocej nam sie cos zrobi..) Do pracy "mobilnej" a do filmow czy jakiejs starszej gierki praktycznie byle co tylko nie integra. a ten msi ma fajna matryce 16x10 co mi sie podoba.

      Skomentuj

  12. mateuszTa
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-18 10:45

    A co z gwarancją?? - coś podobnego jak NBD w Dell-u czy normalne D2D

    Skomentuj

    1. Bambo1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-02-18 10:55

      Jak przystało na ProBook'a, 12 miesięcy :) NBD niestety nie ma :/

      Skomentuj

      1. Bambo1983
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-02-18 10:57

        P.S. Oczywiście możesz dokupić gwarancję czy też usługę NBD.. i wbrew pozorom nie są to duże koszty :>

        Skomentuj

  13. miscacy
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-18 13:17

    co to kurwa znaczy biznesowy laptop ? samo jego posiadanie czyni mnie biznesmanem ?

    Skomentuj

  14. the_bart123
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-18 18:22

    co mi po matowej matrycy jak odblyskowy plastik GALY WYPALI na slancu!!

    dla mnie PRAWDZIWIE laptop biznesowy to Toshiba Portege R600 (nie mylic z R700 ktory jest szybszy ale jakoscia do R600 to mu niedorownoje)

    w sumie to jakosc wykonania to mala najlepsza chyba R500 - jedynie wolne wszystkie komponenty miala - jak proc/RAM itp.

    Skomentuj

  15. zmyslowasowa
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-02-18 23:40

    >Wentylator jest słyszalny, ale jest to szum, który mógłby przeszkadzać w pracy.

    ALE używamy by przeciwstawić dwa stwierdzenia.

    Zdanie powinno brzmieć

    Wentylator jest słyszalny, ale NIE jest to szum, który mógłby przeszkadzać w pracy.

    ALBO

    Wentylator jest słyszalny I jest to szum, który mógłby przeszkadzać w pracy.

    Więc w końcu jaki jest ten hałas?

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!