Gry komputerowe

Duet idealny - świetna gra i dobra optymalizacja

z dnia 2015-10-30

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Jaka karta graficzna do Metal Gear Solid: The Phantom Pain?

Rozdzielczość 1920x1080

W przypadku FullHD wystarczy karty ze średniej półki. Przyzwoitą płynność zapewni już GeForce GTX 960 podobnie jak i Radeon 380. Jeśli natomiast celujecie w 60 kl/s potrzeba Wam będzie karta pokroju Radeona 290X/390X lub GeForce GTX 970. Warto w tym miejscu odnotować, że nawet relatywnie słaby i leciwy R260X przekroczył granicę 30 klatek na sekundę.

Rozdzielczość 2560x1440

Jeśli ktoś przymierza się do grania w QHD to powinien posiadać minimum kartę pokroju Radeon 290X choć do komfortowego grania potrzeba nieco mocniejszej konstrukcji. Próg 60 kl/s w tej rozdzielczości przekroczyły tylko najmocniejsze konstrukcje Nvidii - GTX 980 oraz 980 Ti. Mniej wymagającym graczom (30 kl/s) potrzebna będzie karta pokroju GTX 960 lub Radeona 380.

Rozdzielczość 3840x2160

4K pozostaje nadal poza zasięgiem wszystkich dostępnych obecnie kart graficznych z wyjątkiem GeForce'a GTX 980 Ti. Ten ostatni zapewni w tym przypadku średnio nieco ponad 50 kl/s. Umowny próg płynności (30 klatek na sekundę) przekracza równiez Radeon 390X oraz GTX 980.

Metal Gear Solid: The Phantom Pain

SLI i CrossFire

Metal Gear Solid: The Phantom Pain dobrze współpracuje z konfiguracjami multiGPU. Połączenie dwóch mocniejszych kart (pokroju GTX 980 Ti lub GTX 980) pozwoli na zabawę w rozdzielczości FullHD oraz QHD przy 120+ kl/s, co z pewnością ucieszy posiadaczy monitorów o takowym odświeżaniu. Ciekawostką jest fakt, że duet złożony z dwóch Radeonów 290X bez problemu pokonał 2x GTX 970 pomimo, że w przypadku pojedyńczych kart ten drugi praktycznie zawsze zwyciężał.

Wnioski końcowe

Całościowo trudno wypowiadać się na temat optymalizacji najnowszej odsłony MGS inaczej niż w superlatywach. I choć widoczna jest tendencja do faworyzowania kart Nvidii (wszak gra powstała przy współpracy z zielonym producentem), to konstrukcje AMD również zapewniają przyjemną rozgrywkę. Dodając do tego fakt, że jest to z pewnością jedna z lepszych produkcji tego roku, pozostaje już tylko pogratulować twórcom dobrze wykonanej pracy i życzyć sobie, aby inni producenci wzięli z nich przykład.

marketplace

Komentarze

15
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Krótkie ogłoszenie niekoniecznie parafialne:

    Na wykresach brakuje kart AMD z rodziny Fury, wynika to z faktu, że ich zwyczajnie nie mamy w redakcji, a sampli testowych jest bardzo mało...i są w wiecznej rotacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Najśmieszniejsze jest to, że miedzy ustawieniami Low i Extra High nie ma większej różnicy, dosłownie trzeba się przyjrzeć żeby zauważyć jakieś szczegóły, na pierwszy rzut oka gra wygląda tak samo. Ja zauważyłem tylko gorsze cienie i gorszą roślinność a tak poza tym jeden pies. Między ustawieniami medium i extra high to ja już w ogóle nie widzę różnicy.
    Zastanawiam się właśnie nad zmianą monitora na 1440p i z tego co widzę to wcale nie potrzeba do niego jakiejś super extra wydajnej karty z najwyższej półki, skoro z ustawieniami można spokojnie zjechać do "medium". Gra będzie wyglądała praktycznie tak samo jak na "extra high" a kilka klatek przybędzie.
    Swoją drogą, moglibyście jeszcze robić właśnie testy wydajności na niższych ustawieniach, bo często te wszystkie wodotryski mocno obciążają GPU a tak naprawdę nie wiele dają, co widać na powyższych screenach.
    Zaloguj się
  • avatar
    minimalne i5 zalecane i7

    to znaczy że gra wykorzystuje do 8 wątków? gdzie testy?
    Zaloguj się
  • avatar
    Trzeba chyba poprawić
    W przypadku rozdzielczości FullHD wygania najnowszej odsłony Metal Gear Solid

    wygania = wymagania
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Optymalizacja fantastyczna wręcz...

    Na konsolach 60fps/1080p i odpowiednik wysokich...
    Na pudełkach za 1300zł.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Po wybraniu na stronie porównującej ustawienia graficzne powiększenia miniaturek zrzutów ekranowych w części przypadków wyświetlają się ich niewłaściwe wersje.