Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - testy wydajności kart graficznych Gry komputerowe

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - testy wydajności kart graficznych

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2015-10-30

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to jedna z ciekawszych produkcji tego roku. Sprawdzamy, jakie karty graficzne poradzą sobie z tym tytułem.

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

- skradanka z krwi i kości w otwartym świecie,; - spora swoboda w przygotowaniu się do każdego zadania i jego wykonaniu,; - niesamowite przywiązanie do detali, typowe dla produkcji Hideo Kojimy,; - mnóstwo naturalnie wplecionych w rozgrywkę zadań pobocznych,; - świetnie zrealizowana część ekonomiczno-strategiczna, ukryta pod postacią budowy Mother Base,; - bardzo dobra oprawa audiowizualna

Minusy

- większy nacisk na rozgrywkę niż historię, niepodobny do wcześniejszych gier z serii,; - milczący Big „Kiefer Sutherland” Boss,; - na dłuższą metę małe zróżnicowanie zadań pobocznych,; - monotonia krajobrazów lokalnej „piaskownicy”,; - pogłębiające się pod koniec zabawy wrażenie niedokończenia całej historii

Metal Gear Solid: The Phantom Pain spełniło oczekiwania chyba wszystkich fanów serii. Świetny klimat, połączony z ciekawą mechaniką rozgrywki oraz przyzwoitą oprawą wizualną sprawił, że jest to z pewnością jedna z bardziej insteresujących gier tego roku. My zdecydowanie jesteśmy pod sporym wrażeniem. O samej grze powiedzieliśmy już wystarczająco dużo, czas zając się, tradycyjnie dla naszego portalu, kwestiami wydajności kart graficznych.

Phantom Pain został stworzony w oparciu o autorski silnik - Fox Engine. Jego wcześniejsza wersja napędzała poprzednią odsłonę MGS'a oraz piłkarską serię Konami - Pro Evolution Soccer. Musimy przyznać, że to co można zobaczyć na ekranie przemierzająć w pełni otwarty świat Metal Gear Solid: The Phantom Pain robi spore wrażenie. Pomijając "zaledwie" przyzwoite tekstury modeli oraz postaci, dbałość o szczegóły oraz gra świateł są zdecydowanie godne pochwały.

Metal Gear Solid: The Phantom Pain

Wymagania sprzętowe

Najnowsza produkcja od Konami nikogo raczej nie zaskoczyła niezbędną i rekomendowaną specyfikacją sprzętową. Trzeba jednak przyznać, że ponownie mamy do czynienia z dość dziwnym połączeniem relatywnie mocnego procesora ze słabą kartą graficzną. Wydaje się, że to już swego rodzaju norma w najnowszych grach, która niekoniecznie ma przełożenie na rzeczywistość.

Minimalne wymagania:

  • System: Windows 7/8 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i5-4460 lub lepszy, taktowany zegarem min. 3,4 GHz
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 650 z min. 2 GB pamięci lub odpowiednik zgodny z DX11

Zalecane wymagania:

  • System: Windows 7/8 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i7-4790 lub lepszy, taktowany zegarem min. 3,6 GHz
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760 lub odpowiednik zgodny z DX11

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w podanych przez producenta specyfikacjach nic nie zaskakuje z wyjątkiem rekomendowanego procesora. Szczególnie, że jak się okazało w trakcie naszych tekstów - do przyjemniej zabawy wystarczy znacznie słabsza jednostka. Warto w tym miejscu dodać również, że najnowszy MGS powstał przy współpracy z Nvidią, dlatego też wspiera technologie tego producenta jak choćby DSR czy GameStream.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Założenia testowe

Domyślnie nowy MGS posiada limit wyświetlanych klatek na sekundę ustalony na poziomie 60. Można go obejść edytując plik konfiguracyjny TPP_GRAPHICS_CONFIG. Należy zmienić "wartość" pola frame_control z auto na variable. W tym miejscu należy jednak pamietać, że fizyka gry jest częściowo powiązana z ilością klatek na sekundę i zastosowanie wspomnianej modyfikacji może spowodować różne efekty uboczne. Co prawda w trakcie naszych testów nic takiego nie zauważyliśmy, ale czujcie się ostrzeżeni.

Fox Engine pozwala no dość szerokie możliwości dostosowania poziomu detali do możliwości naszego sprzętu. I jak możecie zobaczyć na kolejnych stronach naszych testów dzięki temu sensowna zabawa jest możliwa nawet na relatywnie słabych kartach graficznych. Z tego powodu zrezygnowaliśmy z wykonania pomiarów w niższych ustawieniach detali. Standardowo już testy wykonaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. Wszystkie pomiary powtórzyliśmy pięciokrotnie, skrajne wyniki odrzuciliśmy, a pozostałych wyciągneliśmy średnią. Margines błędu wynosi 1 kl/s.

Metal Gear Solid: The Phantom Pain