Gry

Mały trick. Podsumowanie

opublikowano przez Maciej Gan w dniu 2009-01-11

Jak widać, Grand Theft Auto IV wygląda dużo lepiej od poprzednich części, został w końcu zmieniony silnik graficzny. Oczywiście odbiło się to na wysokich wymaganiach sprzętowych (zalecany jest procesor czterordzeniowy!). W naszych testach jednak udowodniliśmy, że do gry wystarczy mocny procesor dwurdzeniowy. GTA4 oferuje naprawdę ładną grafikę, świetną grę świateł i cieni oraz bardzo dobrze wykonane modele pojazdów, czy też ludzi.

Tryb myltiplayer: Deathmatch, Race, GTA Race, Mafiya Work i Car Jack City

Tryb multiplayer: Turf War i Cops ‘n’ Crooks

Tryb multiplayer: Deal Breaker, Bomb da Base II i Hangman’s NOOSE

Rzeczą, na którą można się poskarżyć, jest zdecydowanie ograniczenie ustawień w zależności od posiadanego sprzętu. Jest jednak na to sposób:

  1. Stwórz skrót do gry na pulpicie.
  2. Kliknij na niego PPM i wybierz Właściwości.
  3. W polu Element docelowy dopisz po cudzysłowie (”) następującą linijkę:
    -norestrictions –nomemrestrict –novblank.
     
  4. Zaakceptuj zmiany, włącz grę przez skrót.


Grze od strony technicznej jestem skłonny wystawić najwyższą ocenę za grafikę i dźwięk. Zdecydowanie polecam!

Moja ocena:
Grafika:
Dźwięk:
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 148 zł
marketplace

Komentarze

107
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szkoda ze juz w zadnym tescie nie ma gtx 280
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    najlepsza karta graficzna do GTA4 jest w Xboxie 360 :) za cala konsole wychodzi taniej niz za sama grafe potrafiaca obslużyć ta gre... jak dla mnie porażka - kolejny port z konsol zmasakrowany na PC
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    No no... Fajnie sie czytało...
    Co prawda w GTA nie grałem ale czytając rożne fora myślałem że to naprawde bedzie porządnie rzeźbić, a tu widze że nie jest tak źle... Da się pograć...

    No i oczywiście rzuca się w oczy wydajność X2...:( Jednak chyba to optymalizacja im do końca nie wyszla...
  • avatar
    Cóż... Sam nie grałem (mój sprzęt jest za słaby) ale sądząc po filmikach i opiniach, jest to najlepsza gra roku a być może nawet kilku ostatnich lat! Każdy fan gier powinien zagrać! Jest to chyba dzieło idealne - świetna grafika, super dźwięk, świetne miasto, genialne postacie, wciągająca historia i OGROMNA radość z gry! Polecam
    Zaloguj się
  • avatar
    Szkoda tylko że jest zupełny brak optymalizacji Radeonów - 9800GTX+ szybszy od HD4870 / HD4870X2 ?
  • avatar
    Odnoszę dziwne wrażenie że jedyną istotną różnicę między ustawieniami można zauważyć gdy zmieniamy Vehicle Densitivy (or somethink like that :P ).
    Nie widzę różnic między zasięgiem patrzenia, cieniami, w rysowaniu detali mała jest ale ledwo zauważalna...
    Zaloguj się
  • avatar
    Po raz kolejny w tescie widze ze autor wie o co chodzi z ustawieniami, ale razi w oczy nieumiejetnosc doboru miejsca w grze do wykonania screenow.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tam na gf 8600 gts miałem 20-30 fps i byłem pozytywnie zaskoczony (oczywiście wszystko na minimum :-D)
  • avatar
    Dobry artykuł. Hehe GTX 260 lepszy od Radzia X2 i do tego chyba ten GTX zwykły a nie Core 216. Mam zamiar w lutym kupować właśnie to cudo GTX 260. Czy ktoś mi może powiedzieć jak uważa czy do lutego ceny GTX 260 Core 216 stanieją do choćby 850 zł??? BArdzo proszę osoby które znają sie na rynku o odp.
    Zaloguj się
  • avatar
    tekst piękny ale no właśnie czy coś dający? Testowanie gry za pomocą benchmarka wbudowanego w gta jest bezcelowe gdyż realia samej gry są już zgoła odmienne, czytaj: działa to dużo, dużo słabiej. Tak patrzę na wynik 96GT w 1650 i średnich: 40 fps. Fajnie. U mnie na 1440 średnich teksturach, suwaki na 30% gra oscyluje w granicach 15-35 fps (w zależności od pory dnia/nocy). (2.5 GB RAM; x2 @3 GHz)
    Tak przeprowadzać testy to w czasie normalnej gry, ponieważ tak jak już napisałem benchmark to zagrywka marketingowa.
    Zaloguj się
  • avatar
    nie wiem jak to jest mozliwe ze na rozdzialce 1280x1024 na karcie 9800GT maja 49 klatek, u mnie przy tej samej karcie, podkreconej, 2x2 gb ram 860mhz i procku dualcore 2180 podkreconym na 2,8ghz mam bez antialiazingu w granicach 25 klatek...sterowniki zainstalowalem 180.84...system win xp sp2 pro.....procek tak bardzo ogranicza karte??bo nie mam pojecia o co chodzi...:/
  • avatar
    W końcu test na "normalnym" procesorze. Można się w końcu porównać.
  • avatar
    Braklo jednej waznej rzeczy: skalowalnosci CPU. Przeiez nie wszyscy maja c2d 3GHz. Gdzie 3- i 4-rdzeniowce, gdzie AMD ze swoimi nizszymi zegarami ? :)
    W tescie poraza zwyciestwo takiej 9600GSO nad Radeonem 4850. Jesli nie o drivery chodzi, to chyba optymalizacja nie za rere...
    Zaloguj się
  • avatar
    czyli moje 9800gtx+ styknie do grania na full detalach a bo quad to będzie jeszcze więcej fps. jupi :D
  • avatar
    Heh jak dobrze że w październiku dorwałem phenoma x3 za nieco ponad 300 złociszy bo wreszcie jest gra która wykorzystuje więcej niż 2 rdzenie:)...na kompie z profilu w 1280x1024 wszystko na max przy pomocy commandline.txt w benchmarku 44 klatki w grze średnio lekko przez większość gry między 25-40...spadki do ok. 15 tylko jak włączę światła w samochodzie ale jest na to prostu sposób - czołówka i wszystko wraca do normy;)...mam nadzieję że na lepszej karcie tego efektu nie będzie...ale sama giera jedna z lepszych w jakie grałem
  • avatar
    Fajnie, że mam GTX260 216C :P Po podkręceniu ta karta z testów może się schować. Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć filmiki z GTA4 na GTX260 wpiszcie Silent83PL na youtube (cały kanał z filmikami z gierek).
  • avatar
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    GTA4 Jest po prostu niedopracowane a benhmark zamiast
    podać najlepsze GPU w kategoriach średnia, niska, wysoka
    rozpisuje sie i pokazuje jak co z czym wygląda.
    GRY POWINNY BAWIĆ, INSPIROWAĆ itp.
    a nie stwarzać dziedzine do nauki.

    PS. Sorrry że tak chaotycznie.
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • avatar
    Mam kompa co to na pewno uciągnie wszystkie sterowniki itp.. i nie mam textur. Niech to dopracują a potem wydają...
  • avatar
    A tak z ciekawosci: jest juz obsluga SLI? (Bo i ile pamietam byly z tym jakies hocki-klocki)
  • avatar
    To nie brak wsparcia dla kart wielordzeniowych, tylko wsparcie dla kart Nvidii. O tym aż huczało na zagranicznych forach
  • avatar
    i jeszcze jedno... Jakim cudem włączyliście AA w GTA 4? Buhahahah... Przecież ta gra nie ma wsparcia dla AA LOL2
    Zaloguj się
  • avatar
    ehh, czyżbym mógł się schować z moim x1950pro ?
    muszę sprawdzić, a jak tak to znaczy że gra gówniana ;P
    a samochody jak zwykle pancerne. Kiedy się nauczycie twórcy że jak samochód spadnie z mostu to mu się karoseria wgniecie ?????
    po filmikach widzę- takie vice city z lepszą grafiką. fiycznie się nie popisali.
    Zaloguj się
  • avatar
    Szkoda, że test na zwykłym Core2Duo. GTA4 jest bardzo wymagające, jeśli chodzi o procesor. Gdyby redakcja użyła wysoko taktowanego Core2Quad, Phenoma II, albo jeszcze lepiej Corei7, to różnice między kartami na pewno były by większe.

    Poza tym jedyny aktualnie dostępny patch poprawia wydajność Radeonów w tej grze.

    Ale to oczywiście tylko moje skromne uwagi. :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Faktycznie jak testowac karty w GTA IV to:
    1. Na Quadzie ~3.5Ghz
    2. NIE na wbudowanym benchmarku! Czy autor nie widział iż podczas gry na danej karcie ma mniej klatek niż w benchmarku?
    3. Jak wygram coś tu to też sobie pogram w GTA IV ];->
  • avatar
    mi ten trick nie działa !!!
  • avatar
    O to przykład totalnie schrzanionej konwersji z konsoli. Warto zadać pytanie co by było gdyby zoptymalizowali kod i na PC by hulało lepiej i szybciej niż na konsolach. Jaki argument mieli by wtedy zwolennicy konsol ? Rozśmieszył mnie komentarz "speca" podejrzewam od konsol jakoby AA nie można włączyć :D. To też zastanawiające że Mass Effect, GTA4 i kilka innych nie mają opcji AA. Fajnie że Nv jednak pomyślała i umieściła taką opcję w sterownikach.

    Czy można prosić o porównanie z wersjami na Xboxa 360 i PS3 tak jak to miało miejsce przy okazji TR:U?

    P.S. Dla mnie porządna konwersja to ta zrobiona przez ludzi z People Can Fly gry GoW. Wszystko hula że aż miło. Dziwiło i dziwi mnie że inne konwersje są tak zwalone.
    Zaloguj się
  • avatar
    moze by tak testy GTX 295?? nowa karta a ich nie ma....
  • avatar
    9600GSO gdzieniegdzie lepszy niż 4850... śmiech na sali...
  • avatar
    Szkoda, że zastosowano wbudowany benchmark, który nie przekłada się na realną wydajność kart w grze.
  • avatar
    jak wymusic aa w gta4? ;/
  • avatar
    chyba w sterownikach graficznych
  • avatar
    W sterownikach od karty graficznej.
    Wchodzisz w panel sterowania nVidia, potem użyj zaawansowanych ustawień 3D, klikasz przejdź do ustawień i ustawiasz co chcesz.
    A jeśli przerasta cię ilość opcji to wybierz "Stosuj preferencje użytkownika, podkreślając": i przesuń w stronę Jakość. Ale na tym sprzęcie to ci nie radzę tego robić, bo gra może znacznie zwolnić.
  • avatar
    mam Gtx 260 a gra mi sie tnie jak cholera niby w benchmarku pokazuje 45fps ale tak naprawde w miescie mam kolo 15fps... Do tego wylewaja mi sie tekstury:/
  • avatar
    Test bez sensu, bo patch od samych tworcow GTA poprawia wydajnosc na Radeonach.

    Takze mozecie sobie testowac na wersji 1,0 i tworzyc nieprawdziwy obraz wydajnosci kart.
  • avatar
    No to na wysokich detalach i 1280x1024 można zagrać już na 9600GT, a tak na tę grę narzekają.
    Zaloguj się
  • avatar
    Witam

    A ja bym się chciał dowiedzieć jak w GTA IV włączyć AA bo pisze w tabelach AAx2

    Pozdrawiam
    Alekde
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja czekam na dodatkowe testy z różnymi CPU.
    Gdyż nie wiem czy na moim Athlon X2 3800+ jest w ogóle sens za tą grę się zabierać.
  • avatar
    ukonczylem gre na : e6300@2,34Ghz/2GB RAM/ Radeon HD4670/. Oczywiscie byly scinki w miejscach najwiekszej zadymy, ale ogolnie spoko (1680x1050 medium).
    Gra jest genialna, swietna fabula, choc koncowka rozczarowuje... rewelacyjne dialogi, powalajaca grafika (tak, tak, gralem w crysis i crysis warhead, ale uwazam, ze GTA4 ma lepsza oprawe graficzna - stopien skomplikowania i ogolna jakosc).
    Polecam goraco.
  • avatar
    Czy coś mnie ominęło? No ludzie! Znowu w teście korek na 3 ghz. Czy brakuje tam ludzi z wyobraźnią?? Puśćcie grę na bench z 8400 podkręconym minimum do 4ghz. To wtedy mimo dziadowskich catalystów 4870 x2 lekko się odbije. Prosty przykład : na moim kompie różnica między 3,16 a 4,3 ghz na procku daje z 4870 x2 około 3,5 tys pts w syntetyku typu 3dm06.
    Jak tu zbudować sobie obraz produktu jak wciska się test w stylu włóżmy 500 km do malucha??
    A gdzie gtx 280??
    A gdzie nowe gtx w tym 295?

    Do bani z taka recenzją. Żenada...
  • avatar
    Wszystkim zainteresowanym tym, jak bardzo cpu wpływa na szybkość wyświetlanej grafiki polecam obczaić krótki, acz wymowny artykuł, poswięcony właśnie temu zagadnieniu.

    http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/Reviews/GTA_4_PC-_CPU_benchmark_review_with_13_processors/?page=1

    Zaloguj się
  • avatar
    Wkońcu wielordzeniowce pokazały swe oblicze. Teraz chyba jest jasne ze najlepszym procem do grania jest czterordzeniowy procesor. Nawet Phenom na zegarze 2,6 gHz dorównuje E8500@4ghz, już nie wspominam, że gdy podkręcimy Phenoma do 3 ghz(z czym nie bedzie problemu - Black edition) to mamy giganta który miażdży każdego dwurdzeniowca.
  • avatar
    Powiedzmy sobie szczerze autor tego artykułu nie za bardzo się popisał ja posiadam radka 4050 procek 3.0 ,8 giga ramu i wszystkie sterowniki najnowsze i co nijak ma się to do tego co kolega tu napisał 23 klatki to góra panowie najlepsze jest to że gra jest tak jak to autor napisał zoptymalizowana że nawet po włączeniu wszystkiego na low klatki poszły do góry o 2!!! Nie polecam tego artykułu bo mija się sromotnie z PRAWDĄ a PRAWDA jest taka że ni groma jest to pozycja nie dopracowana pod względem PC . Aha i jeszcze jedno nie bez powodu angole zwrócili swoje wersje gry tuż po zakupie !! I fora się nie mylą niech nikogo nie zmyli ten artykuł na słabej konfiguracji czkawka jest fantastyczna na mocniejszych mniejsza ale o wiele bardzie DENERWUJĄCA!!!
  • avatar
    Niestety, ale nie da się polecić nikomu teraz kupna GTA 4.
    Najgorsza konwersja jaką w życiu widziałem. Mam AMD Q9550, 4GB RAM, Radeona 4850, i to coś ledwo wywija 25 fps... Nie wspominając o tym, że wersja PC ma tyle Bugów, że po kupnie trzeba wgrać z 3 patche, żeby w ogóle ruszyć...
    Zaloguj się
  • avatar
    Potwierdzam ładnie skopany test faktycznie brakuje porównań procesorów ale nie koniecznie na najlepszych kartach. Brakuje troche kart pokroju 3850/70 8600/9500 2600 albo np x1900(xtx) bo przeciez nie wszyscy posiadaja karty za conajmniej 400zl. Ja osobiscie przelazlem gta w 24h 1024/ medium pirwszy suwak na 25. benchmar okolo 23fps. gra 15-25 troszke zal grac w takich framrate ale zbytniej roznicy miedzy low a med nie ma wiec ... Probowalem tez odpalic na high 1440 - wynik ponad 20 fps tyle ze polowa tekstur jeszcze nie doczytana. Kręcenie proca 4200+@5000+ (2.6GHz) dalo kolo 2 klatek. ogolni gra fajana choc mogla byc 2 razy dluższa :D
  • avatar
    A moja 8800gts 320 MB ledwo co ciagnie na medium ;/
  • avatar
    Faktycznie artykuł jakiś taki trochę ubogi... Dodatkowe karty graficzne, chociaż core quad by się przydał...
    Tak czy siak, miło było że chociaż tyle się pojawiło.
    Ja na przykład śmigam na sprzęcie c2d E6550 2,33; 8600 gts 256mb, 4gb ramu, czyli powiedzmy sobie sprzęt mocno ze średniej półki. XP sp3, oficjalny patch do GTA, jak i specjalnie napisane drivery do g-forca pod GTA, gra oryginalna. (Pierwsza po diablo 2, jaką kupiłem w życiu) - i oto co myślę:
    Gam na rozdziałce 1280, pierwszy suwak w połowie - jak się bawiłem ustawieniami, doszedłem do konkluzji, że tylko ten suwak się liczy w ustawieniach, bo tylko przy przesuwaniu jego odczułem jakiekolwiek zmiany widoczne dla gołego oka a nie dla różnicy trzech klatek...
    I gra śmiga fantastycznie! Zero jakichkolwiek zacięć, nawet przy pościgach, wybuchach, filmikach, nic! Grafika na tyle ładna, że nie przeszkadza mi grać rozkoszując się wirtualnymi widokami, korki na ulicach mam, ludzi pełno, na prawdę, nie można się przyczepić do niczego! Tylko tyle, że gram w rozdzielczości 1280. Przy nowym monitorze 22' chciało by się pograć w 1680 :)
    Na początku miałem chęć kupna 9800gtx+ specjalnie pod tą grę, ale jak pokombinowałem w ustawieniach, teraz mi się jeszcze nie opłaca inwestować w coś, co całkiem niedługo stanieje. Tym bardziej, że cała reszta gier chodzi mi w co najmniej wysokich detalach.
  • avatar
    Ten benchmark w GTA4 jest do kitu, na viscie nawet na najnizszych detalach nie moge zagrac bo przycina a pokazuje mi w Benchmarku 43fps srednio
    quad 3.0
    2x1ddr2 1066
    palit hd4780 sonic

    na xp pokazuje mi 39 fps a gram ze wszystkimi opcjami na full i nie tnie
  • avatar
    Intel Pentium DualCore E2160 @ 3,0GHz
    3GB DDR2 @ 900MHz
    Gigabyte GeForce 8600GT @ 750MHz/1750MHz

    1024x768
    tekstury - medium
    render - high
    suwaki: 32, 32, 44, 8

    19 - 30 kl/s. Najczęściej gdy podczas gry spoglądam na frapsa mam miedzy 22-26klatek. Idzie grać, ale spoglądając na płynność Assassin'a, Wiedźmina, Grid'a czy Far Cry 2 można spodziewać się czegoś więcej. I nie mówcie mi że mam zjechaną grafę, bo może 8600 to już nie jest demon szybkości i jak napisał jeden z redaktorów CDA "zasadniczo 8600 do gier się nie nadawało", ale jeszcze idzie sobie pograć.
  • avatar
    A mi się nasuwa jedno pytanie - Najczęściej widze polecaną kartą jest tu 4850, a widze że np. 9600gso radzi sobie w tej grze b. dobrze a jej cena jest duoużo niższa. Troche dziwią mnie tak dobre wyniki tej 9600gso a tak słabe 4850 w wysokich rozdzielczościach - ma ona przecież tylko 384MB.
  • avatar
    Lubię takie artykuły. Ale ten ukazał za wcześnie. Nie wyszły konkretne pacze i poprawki sterowników do kart. Metodologia do dupy. Nie sprawdzono jak to by wyglądało z różnymi procesorami a w tej grze są potrzebne lepsze.
  • avatar
    To proszę powiedzcie mi to w końcu :)

    Czy to GTA IV działa na kartach w trybie SLI czy jako tylko jedna karta?

    Aha, i jeszcze jedno. Czytałem gdzieś (chyba nawet w tym artykule :P), że gra też nie obsługuje kart "wieloprocesorowych" tj. np. HD4870x2 tylko czyta takie karty jako jednoprocesorowe czyli w tym przypadku HD4870. To prawda? :P
  • avatar
    ehh jakoś nie widzę żeby w tym teście było wszystko na max(a wystarczy stworzyć plik i można się cieszyć maksymalnym dystansem teksturami na High-tu sa na medium itp.)
    U mnie na c2d e8600 4ghz i 9600gt 512 na full grafie http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/6116fdba9510cea6df2e10ee78fb2f712fe09ce2.png
    w czasie deszczu mam 10 klatek...
  • avatar
    Bardzo ciekawy artykuł, szczególnie kwestie ustawień graficznych.
  • avatar
    Na czym lepiej pójdzie ta gra w rozdzielczości 1280x1024?
    Na Sapphire HD 4850 Toxic czy Zotac GF 9800GTX+?
  • avatar
    brakuje porównania wydajności pod kątem: 1 karta, kilkanaście procesorów
  • avatar
    Benchmark wbudowany w grę nijak ma się do rzeczywistej rozgrywki!!!!! Więc testowanie na nim sprzętu jest bezsensowne.
    Trzeba liczyć się z tym, że gdy w teście uzyskamy średni wynik np 45fps to w rzeczywistej rozgrywce będzie ten wynik mniejszy o 10-15fps.
    Benchmark jest na tyle sprytnie skonstruowany, że kamera jest skierowana w ziemię przez co:
    -zasięg widzenia jest bardzo mały
    -nie ma w ogóle ruchu ulicznego (kilka motorków popyla)
    -opady deszczu w nocy (najbardziej obciążający efekt)
    -efekt porannej mgły-również znacznie spadają fps

    Autor mocno przesadził pisząc iż wyniki z gry i benchmarka pokrywały się. To jest totalna BZDURA!!!!
    Sugerowanie się wbudowanym benchmarkiem jest idiotyzmem a zastosowanie go w celu wybrania naj optymalniejszych kart do rozgrywki jest ehhhh...
    Ten test nie oddaje rzeczywistych wymagań gry!!!!
  • avatar
    Dlaczego w tescie sa starsze karty nvidi czyli np 9600 GT a wogóle zapomniano o kartach z serii ATI 3000??? co to ma byc?
  • avatar
    Sprzęt"
    C2D E8200@ 4.0Ghz 1.28V
    ABIT IP35
    2x1GB Patriot 1000Mhz 5-5-5-15
    Sapphire Radeon HD3850 1GB @ 860/1950Mhz
    WD2500YS 250GB
    Chieftec 560W
    Driver: ATI 8.11.
    Windows Vista Ultimate x86 SP1

    Na ustawieniach
    1440x900
    Textury-Medium
    Render - Highest
    Suwaki MAX
    W Benchmarku wynik avg 39.6 fps
    W normalnej rozgrywce mierzone Frapsem avg 23.6 fps

    1440x900
    Textury High
    Render - Highest
    Viev distance - 60
    Reszta MAX
    W Benchmarku wynik avg 33.7 fps
    W normalnej rozgrywce avg 19.8fps

    Na tych ustawieniach gra jest nie możliwa z powodu za małej ilości RAM (2GB nie wystarcza)

    1024x768
    Textury- Medium
    Render - Highest
    Suwaki MAX
    W Benchmarku wynik avg 42.3 fps
    W normalnej rozgrywce avg 26.2fps

    1024x768
    Textury High
    Render - Highest
    Viev distance - 60
    Reszta MAX
    W Benchmarku wynik avg 36.9fps
    W normalnej rozgrywce avg 22.1fps

    Zmniejszenie rozdzielczości z 1440x900 do 1024x768 zwiększyło
    wydajność o ok 2-3fps co świadczy o skopaniu optymalizacji.

    DO AUTORA TEMATU
    Wybierając optymalne karty do rozgrywki należy poddać je testom w najbardziej wymagających momentach rozgrywki a wbudowany benchmark ich nie oferuje!!!
    Wyniki testu nie oddają realnych wymagań stawianych karcie graficznej.
    Artykuł (jak dla mnie) nadaje się do śmietnika albo do korekty!!
    Zaloguj się
  • avatar
    nie grałem ale sporo opinii że gra niedopracowana i steam zwraca za nią kasę a tu : Grze od strony technicznej jestem skłonny wystawić najwyższą ocenę .... WTF !!! co z tego że grafika ładna skoro podana w postaci slajdów ale może się czepiam w końcu to gta czyli stary kotlet w nowej panierce trochę zalatuje od środka ...
  • avatar
    Nie wiem na co narzekacie :) U mnie na C2Q9550@3.8, 4GB DDR2 1150Mhz i GTX280 po małym OC mam (według frapsa) 20-60fps (średnio 35) przy ustawianiach tekstury high, renderowanie highest oraz wszystkie suwaczki na maksa w rozdzielczości natywnej to jest 1920x1200. Wynik dotyczy 3 minutowego benchmarku frpsem podczas walki z policja przy 4-5 gwiazdkach w środku miasta o zmierzchu (zachód słońca).

    Na drugiem PC również nie ma problemów - PDC E2180@3.4GHz 2GB DDR2 900MHz, GF 9600GT O/C i gra chodzi płynnie (nie chciało mi się ściągać frapsa :P) przy natywnej 17' lcd (1280x1024) przy ustawieniach: tekstury medium, render highest, suwaczki kolejno 50-80-80-12. Jedynie w nocy jak są światła długie włączone potrafi przy szybszej akcji framerate spaść poniżej granicy płynności ( i to sporo :P).

    Jeżeli chodzi o wydajność vista vs. xp to w przypadku pierwszego pc nie ma to znaczenia, podobnie zresztą z win 7 :)
  • avatar
    IMHO słaby test. 0 porównania z konsolami przede wszystkim. Teraz spora ilość graczy się zastanawia - modyfikować kompa czy nie. Jakbyście pokazali screeny z wersji na x360 to ich wątpliwości na pewno by się rozwiały (cena ps3 nie jest dość konkurencyjna żeby dla 1 gry kupować). Poza tym robicie test "view distance" a na obrazku nie widać żadnych różnic. Ten test się robi przy lataniu helikopterem, gdzie ewidentnie widać różnice (i tam konsole najczęściej się wykładają). Test jakości aut/obrazu też nie wiele dał, bo jakość obrazków jest słaba. Bardziej podobała mi się recka TRU.
    Zaloguj się
  • avatar
    dużo problemów ale gra jest po prostu swietna pozdro
    Zaloguj się
  • avatar
    Zgadzam się z Michael_17. Gry są po to, żeby się wyluzować po szkole lub pracy. Jakby były "mega" realistyczne to by nie cieszyły. Saints Row 2 bardziej mi się podoba pod każdym względem. Gta IV byłoby lepsze gdyby nie miało zrąbanej optymalizacji.
  • avatar
    A ja gram na minimalnych ale działa i nie tnie się :)

    Gra naprawdę fajna polecam wszystkim
  • avatar
    Recenzja ok fajnie że dajecie screenshoty porównujące jakość grafiki na danych ustawieniach, ale na boga nie w ten sposób!!
    porównujecie oświetlenie raz w cieniu a raz w słońcu ?

    Zobaczcie jak sie to robi np. na Tweakguides.com

    musi być takie samo ustawienie kamery taka sama pora dnia,
    takie samo oświetlenie i najlepiej robić to na gifie zmieniającym warstwy.

    pozdr
  • avatar
    jest szansa zagrać na radeonie 1900xt, athlon x2 4000+, 2GB RAMu ?
  • avatar
    Ja gram na 1024x768 w medium, a mam 8600GT (podkręcone). Twoja karta jest wydajniejsza od referencyjnego 8600GT, lecz z moją porównywalna. Tu nie powinno być problemu.

    2GB RAM. Obecnie używam 3GB, lecz myślę, że nie sprawi to problemów.

    Różnica zaś jest w procesorze. GTA IV lubi wysokie taktowania. Może mój Dual-Core nie jest demonem szybkości, ale 3GHz robi z palcem tam, gdzie napięcie nie dochodzi. Ty posiadasz Athlone'a, a te jak powszechnie wiadomo nie kręcą się aż tak dobrze jak Intele. Nie mówię, że twój nie da rady, ale gdy mój był na 2,4GHz miałem 19-22klatki na sekundę, a to jest trochę za mało. Dopiero przy 3,0GHz mam płynność rzędu 21-26klatek na sekundę. Może nie jest to ultra płynnie, ale już wystarczy.
  • avatar
    taa GTA IV ;/ całe szczęście, że tego nie kupiłem, tylko pożyczyłem od kumpla, aby sprawdzić jak mi to będzie chodzić..

    na Core2Duo T9300 2.5GHz 6mb cache, 4GB ram, GeForce 8600M GT 512MB gra uzyskiwała całe 4.53 fps na najniższych ustawieniach (mierzone wbudowanym benchmarkiem).

    Po instalacji sterowników 179.28 skoczyło do 11.42 fps, jednak dalej nie da się w miarę komfortowo grać :<

    Może jak wyjdą jakieś patche, kolejne wersje sterowników to na mojej konfiguracji będzie dało się uzyskać płynną rozgrywkę (a i może do tego czasu gra stanieje :D)
    Zaloguj się
  • avatar
    Gierka niezła tylko 4gb pamięci jeszcze mało:)))
  • avatar
    Ja mam ta gierke i smiga mi na very high no naprawde ten nowy silnik graficzny to jest cos ale sama gra ja bym nie uznał za gta iv tylko gta 3 w nowym wydaniu sa błedy ale ja narzaie nie narzekam popatrzmy z innej perspektywy ze to gra robiona na konsole na n pc
  • avatar
    Czemu polecają radeona 4850 jak w wieszkosci lepsza jest... 9600gt?:P:P Trochę nie zbyt obiektywny test:D
  • avatar
    AMD 940
    GF9800GTX+ o/c 1GB
    4GB ram
    rozdzielczość FullHD

    Czuje się trochę jak w GTA3, która przycinała.
    W teście mam na maksymalnych detalach, a odległość ustawiłem tak żeby zjadła 95% pamięci karty. Niestety widok z boku jadącego pojazdu to klatkowanie, a jak spadnie deszcz, albo mgła to juz głowa od patrzenia boli.

    Rozumiem ze autor testował na wbudowanym benchmarku, każdy może z niego skorzystać, zapomniał też dodać że trzeba odjąć w realnej walce nawet 50% tego wyniku.

    Co ciekawe jest to że jak odpalę za którymś razem benchmark przy nie zmienionych ustawieniach grafiki, to mam co raz gorszą wydajność, nawet 8 klatek.
    Wygląda na to że gra nie wyrzuca zbędnych tekstur z pamięci.

    Czy jest jakaś karta na której to płynnie biega w FullHD?
    jestem zaszokowany Radkiem x2 ze tak słabo poszedł.