• benchmark.pl
  • Gry
  • Optymalne karty graficzne do GTA IV. Jakość grafiki, efekty, wydajność
Optymalne karty graficzne do GTA IV. Jakość grafiki, efekty, wydajność Gry

Optymalne karty graficzne do GTA IV. Jakość grafiki, efekty, wydajność

opublikowano przez Maciej Gan w dniu 2009-01-11

Przetestowaliśmy 9 popularnych kart graficznych i oceniamy jakość grafiki na wszystkich ustawieniach graficznych.

Recenzję GTA IV - w wersji na konsole XBOX360 i PS3 - zaprezentował nam już we wrześniu 2008 Maciej Piotrowski. Przedstawił nam tę produkcję od strony fabuły i grywalności, sprawy techniczne i różnice między dostępnymi wersjami, oraz  porównanie grafiki z Xbox'a i PS3.

W tej części skupimy się na jakości grafiki, efektach 3D, wydajności i optymalizacji tej gry na komputerach PC.

Twórcy gry zarzekali się, że będzie ona bardzo dobrze zoptymalizowana, a silnik RAGE pozwoli na generowanie żyjącego, bardzo rozległego miasta praktycznie bez strat w wydajności. Sprawdźmy zatem, czy zapewnienia te znalazły zastosowanie w praktyce.

Platforma testowa

  • Intel Core2Duo E8400 @ 3000MHz, 6MB L2
  • Asus P5Q-e, P45
  • Geil Ultra DDR2 800MHz, 4x1GB
  • Samsung 250GB, 7200.10, 16MB Cache
  • Chieftec 620W

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
  • DirectX 10, 9.0C
  • nVidia: 180.84
  • ATI: Catalyst 8.12
  • Fraps 2.9.4

Karty użyte do testu:

  • ASUS EAH4870X2 2GB
  • PowerColor HD4870 PCS+ 512MB
  • HIS Radeon HD4850 512MB
  • HIS Radeon HD4670 512MB
  • ASUS ENGTX260 TOP 896MB
  • EVGA 9800GTX+ 512MB
  • Zotac GeForce 9800GT 512MB
  • XFX GeForce 9600GSO XXX Edition 384MB
  • Gigabyte GeForce 9600GT 512MB

Przebieg testu:

  • Gra w wersji 1.0.

Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem wbudowanego w grę benchmarka, wyniki były sprawdzone programem Fraps – pokrywały się one.