Quantum Break - DirectX 12 vs DirectX 11 Karty graficzne

Quantum Break - DirectX 12 vs DirectX 11

opublikowano przez w dniu 2016-11-24

Czy Quantum Break jest szybszy w wersji DirectX 12 czy też DirectX 11?

marketplace
Ocena benchmark.pl
  • 4,3/5
Plusy

- świetna, trzymająca w napięciu opowieść,; - rozwidlenia fabularne na które mamy wpływ,; - nieźle zrealizowany, choć wcale nie najnowszy pomysł manipulacji czasem,; - moce głównego bohatera,; - rewelacyjna budowana atmosfera załamywania się czasu,; - ciekawe postacie i mocna obsada aktorska,; - interesujące połączenie gry z serialem.

Minusy

- brak polskiego tłumaczenia, choćby napisów,; - problematyczny system chowania się za przeszkodami,; - miejscami dość przeciętna oprawa graficzna i wolne doczytywanie tekstur.

Quantum Break był jedną z pierwszych gier wykorzystującą nowe biblioteki DirectX 12. Gra dostępna była tylko w Microsoft Store i oczywiście wymagała do działania Windows 10. Niespodziewanie i znienacka gra pojawiła się również w cyfrowej dystrybucji Steam. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że gra wymaga do działania Windows 7 i korzysta... z bibliotek DirectX 11.

Quantum Break

Na próżno doszukiwać różnic w wyglądzie obu wersji, jednak z pewnością będziemy mieli do czyniania z różnicami w wydajności.

Sprawdziliśmy grę w wersji Microsoft Store (DirectX 12) i Steam (DirectX 11) na kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB oraz AMD Radeon RX 480 8 GB. Konkretnie, były to autorskie modele MSI i ASUSa:

  • ASUS STRIX Radeon RX 480 OC 8 GB
  • MSI GeForce GTX 1060 OC 6 GB

Dokładną specyfikację sprzętową platformy testowej znajdziecie na kolejnej stronie.

Od czasu premiery wersji Steam minęło już trochę czasu, więc zakładamy, że co miało zostać połatane - czy to w grze, czy też sterownikach, zostało już zrobione. Pora na pojedynek pomiędzy dwiema wersjami API!