Rise of the Tomb Rider - testy wydajności kart graficznych Gry komputerowe

Rise of the Tomb Rider - testy wydajności kart graficznych

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2016-01-29

Najnowsza odsłona kultowej serii właśnie trafiła do graczy komputerowych. Oto testy wydajności kart graficznych w Rise of the Tomb Raider.

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

przepiękne krajobrazy,; urzekająca grafika,; dobrze wkomponowane wątki survivalowe,; fascynujące lokacje do eksploracji,; duża liczba zadań pobocznych i dodatkowych wyzwań,; rozbudowany system modyfikacji sprzętu

Minusy

mało oryginalna fabuła,; nieciekawi bohaterowie,; drętwe dialogi,; miejscami rażący brak realizmu

Nieco ponad dwa miesiące po konsolowej premierze tytułu, również gracze komputerowi mogą spróbować swoich sił w najnowszej odsłonie serii Tomb Raider. Relatywnie, krótki czas pomiędzy wydaniami budził pewien niepokój względem dopracowania pecetowej edycji. I możemy potwierdzić, że w pewnym sensie te obawy były uzasadnione, bowiem optymalizacja Rise of the Tomb Raider z pewnością do najlepszych nie należy. I choć nie jest tak tragicznie jak w przypadku Assassin's Creed: Syndicate, to do prawie wzorowego pod tym względem GTA V produkcji studia Crystal Dynamics brakuje bardzo wiele.

Rise of the Tomb Raider

Rozgrywka nowego Tomb Raidera podzielona jest na wiele pomniejszych, zamkniętych etapów. Trudno w tym miejscu nie pochwalić autorów za momentami naprawdę fantastycznie wyglądającą scenografię. W połączeniu z dynamicznie zmieniającymi się warunkami atomosferycznymi oraz systemem dobowym tworzy naprawdę bardzo ładny obraz całości. Czar niestety nieco pryska jeśli przyjrzymy się bliżej modelom postaci, szczególnie tym pobocznym. Sama Lara została wykonana bardzo starannie, choć momentami (w konkretnych scenach) czuć pewną sztuczność w jej ruchach jak i mimice twarzy.

Rise of the Tomb Raider

Wymagania sprzętowe

Podane przez producenta konfiguracje nie budzą większych zasrzeżeń. Można mieć jednak pewne wątpliwości względem najsłabszych konfiguracji, bowiem trudno oczekiwać, że procesor pokroju Core i3 w połączeniu z leciwią już kartą graficzną jak GTX 650 lub Radeonem 7770 zapewni rozsądną płynność animacji. Zalecana konfiguracja według producenta jak i Nvidii powinna zapewnić 60 kl/s w rozdzielczości FullHD przy bardzo wysokim poziomie detali.

Minimalne wymagania:

  • OS: Windows 7 64-bit
  • procesor: Intel Core i3-2100 lub odpowiednik AMD
  • RAM: 6GB
  • karta graficzna: NVIDIA GTX 650 2GB lub AMD HD7770 2 GB
  • wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
  • DirectX: DirectX 11

Zalecane wymagania:

  • OS: Windows 7 64-bit
  • procesor: Intel Core i7-3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • RAM: 8 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290X
  • wolne miejsce na dysku twardym: 25 GB
  • DirectX: DirectX 11

Rise of the Tomb Raider

Warto w tym miejscu jeszcze wspomnieć, że najnowsza odsłona Tomb Raidera powstała przy współpracy z Nvidią. Dzięki temu w grze możemy włączyć dodatkowe efekty jak choćby HBOA+. Co ciekawe, Crystal Dynamics zrezygnowało z zastosowania najnowszej edycji znanej technologii AMD - TressFX, w celu symulowania zachowania włosów postaci. Firma zastosowała własną technikę - PureHair. Choć słowo własną jest tutaj nieco na wyrost, bowiem wywodzi się ona ze wspomnianego wcześniej TressFX (pierwszej edycji).

Założenia testowe

W naszych testach wydajności kart graficznych wykorzystaliśmy gotowe zestawy ustawień. W przypadku słabszych kart wybraliśmy średni poziom detali. Należy dodać, że gra umożliwia ręczne wymuszenie jeszcze wyższego poziomu ustawień niż ma to miejsce w przypadku gotowych szablonów. Warto jednak pamiętać, że ta opcja została zarezerwowana wyłącznie dla posiadaczy absolutnie najmocniejszych kart graficznych na rynku. Mocno podkręcony GeForce 980 Ti (Zotac AMP Extreme!) umożliwiał przyjemną rozgrywkę jedynie w rozdzielczości FullHD po ręcznym wymaksowaniu ustawień. Margines błedu pomiarowego wynosi 1 kl/s.