Assassin's Creed: Syndicate - testy wydajności kart graficznych Gry

Assassin's Creed: Syndicate - testy wydajności kart graficznych

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2015-12-01

Kolejny rok i kolejny Assassin Creed. Jak tym razem wypadła optymalizacja? Sprawdzamy, jakie karty graficzne dały sobie radę w najnowszej odsłonie serii.

marketplace
Ocena benchmark.pl
Plusy

sugestywna atmosfera podsycana jedną z najlepszych ścieżek dźwiękowych w historii serii,; dający się lubić bohaterowie,; wiktoriański Londyn zwala z nóg,; udane nowinki lekko odświeżające skostniałą formułę,; to wciąż najlepszy wirtualny wehikuł czasu

Minusy

niewielka różnorodność zadań w obrębie misji,; zbyt długie sekwencje walki,; okresowe spadki płynności animacji,; bardzo powierzchownie potraktowanie XIX-wiecznych problemów społecznych,; banda obłąkańców zamiast wielkich postaci historycznych,; wtórność, wtórność, wtórność…

Nie będę ukrywał, że miałem cichą nadzieję, iż Ubisoft wyciągnął stosowne wnioski jeśli chodzi o optymalizację Assassin's Creed po sporej porażce jaką w tej kwesti niewątpliwie okazało się ubiegłoroczne Unity. Szczególnie mając na uwadze, że premiera  komputerowej edycji Syndicate została opóźniona o miesiąc względem konsolowej. Niestety, producent po raz kolejny pokazał, że taka "drobnostka" jak dobra optymalizacja nie jest dla niego priorytetem.

Assassin's Creed: Syndicate

Assassin's Creed: Syndicate podobnie jak i Unity napędza silnik AnvilNext 2.0. W przypadku nowszego tytułu widać drobne ulepszenia względem poprzednika, ale ogólnie odnieśliśmy wrażenie, że pewne elementy zostały okrojone. Mamy tutaj na myśli ilość NPC w mieście, relatywnie słabe tekstury pobocznych postaci oraz zabudowań. Nie wspominając już o bardzo sztywnych animacjach w trakcie potyczek czy przenikaniu modeli postaci przez siebie. Dlatego też nieco zdziwniła nas zarówno minimalna jak i zalecana specyfikacja sprzętowa podana przez producenta.

Wymagania sprzętowe

Kolejny raz widzimy wymagania sprzętowe, które w zasadzie niewiele mówią, szczególnie w przypadku rekomendowanej konfiguracji. Dotyczy to szczególnie kart graficznych, gdzie GTX 760 sparowano z mocniejszym Radeonem 280X nie wspominając już o GTX 970. Znacznie prościej sprawa wygląda w przypadku procesorów. Minimum w tym przypadku stanowi i5-2400S lub FX 6350, a w zalecanej specyfikacji mamy już ośmiowątkowe konstrukcje odpowiednio: i7-3770 i FX 8350.

Minimalne wymagania:

  • System: Windows 7/8/10 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i5-2400S 3,5 GHz lub AMD FX 6350 3,9 GHz
  • Pamięć RAM: 6 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub Radeon 270

Zalecane wymagania:

  • System: Windows 7/8/10 w wersji 64 bit
  • Procesor: Intel Core i7-3770 3,5 GHz lub AMD FX 8350 4 GHz
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760, GTX 970 lub Radeon 280X

Assassin's Creed Syndicate

Nie ma chyba sensu wspominać, że Assassin's Creed: Syndicate wykorzystuje technologię Nvidia GameWorks. Dla porządku - w opcjach ustawień znajdziecie możliwość włączenia miękkich cieni (PCSS), okluzji otoczenia (HBAO+) oraz wygładzania krawędzi TXAA. Niestety, 99,9% graczy komputerowych będzie zmuszona wszystkie te dodatki wyłączyć, bowiem w przypadku Syndicate zdecydowanie nie idą one w parze z płynną animacją.

Założenia testowe

Standardowo już w przypadku naszych testów wydajności kart graficznych wykorzystaliśmy gotowe zestawy ustawień graficznych. Należy w tym miejscu dodać, że różnice w wynikach słabszych kart pomiędzy średnim, wysokim, a najwyższym poziomem detali są zadziwijająco małe, pomimo, że wizualnie kontrast jest jak najbardziej widoczny. Za miejsce testowe posłużyła nam jedna z bardziej ruchliwych ulic Londynu. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.