Na topie

Jakość zdjęć i filmów, podsumowanie

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Smartfony

A A

Nowe podejście do aparatu

Samsung Galaxy S7 - kamera tylna

W Samsungu Galaxy S7 zastosowano zupełnie inne aparat główny, niż w poprzednim, Galaxy S6. Pierwszy rzut oka na specyfikację i od razu lekkie zdziwienie. Producent poszedł na przekór aktualnym trendom i obniżył rozdzielczość z 16 do 12 Mpx. Czy należy oczekiwać gorszej jakości zdjęć?


Samsung Galaxy S7 - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)


Dla porównania: Samsung Galaxy S6 edge+ - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)

Wręcz przeciwnie!

Rozdzielczość ma oczywiście wpływ na szczegółowość zdjęć, ale pamiętajmy, że w smartfonach stosowane są małe sensory. Czasami nie ma sensu upychać w nich na siłę jeszcze większej liczby pikseli. Zamiast dużej ilości małych punktów, niekiedy lepszy efekt daje mniejsza ilość większych punktów.

W Galaxy S7 zastosowano sensor Sony Exmor RS IMX260 (przekątna 7,18 mm) z pikselami o wielkości 1,4 μm, podczas gdy w starszym Galaxy S6 był to Exmor RS IMX240 (przekątna 6,83 mm) z pikselami 1,12 μm.


Samsung Galaxy S7 - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)


Dla porównania: Samsung Galaxy S6 edge+ - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)

Większa powierzchnia łapie więcej światła, więc oczekiwać możemy lepszej jakości zdjęć wykonanych w słabym oświetleniu. Do tego dochodzi jeszcze jaśniejszy obiektyw (f/1,7 vs f/1,9) oraz skuteczna stabilizacja optyczna obrazu. Taki układ optyczny zapewnia nie tylko jaśniejszy obraz, ale dodatkowo zmniejsza szansę na „poruszenie” czyli rozmazanie obrazu. Jasna optyka pozwala bowiem na użycie krótszego czasu ekspozycji.

W skrócie: pomimo mniejszej liczby pikseli jakość zdjęć jest wysoka. Galaxy S7 to jeden z najlepszych smartfonów do zdjęć.

Porównanie zdjęć w słabym świetle


Samsung Galaxy S7 - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)


Dla porównania: Samsung Galaxy S6 edge+ - zdjęcie z aparatu tylnego (JPG)

Superszybki autofokus – technologia Dual Pixel

System odpowiedzialny za ustawianie ostrości oferuje technologię podwójnych pikseli (Dual Pixel). W praktyce oznacza to, że każdemu pikselowi światłoczułemu, odpowiadającemu za tworzenie obrazu towarzyszy jeden piksel autofokusa, w dodatku z detekcją fazy. Innymi słowy AF działa w oparciu o 100% aktywnych pikseli w sensorze.

Pod względem szybkości i precyzji ustawiania ostrości Galaxy S7 wyprzedza zdecydowaną większość innych smartfonów. AF działa błyskawicznie, a Samsung osiągnął to bez stosowania wynalazków w postaci „laserowego autofokusa” znanego np. ze smartfonów LG.


Przykład działania autofokusa w smartfonie Samsung Galaxy S7 (film UHD)

Zdjęcia mają rozdzielczość 4032x3024 px, więc w porównaniu do starszego Galaxy S6 zmieniły się też proporcje (4:3 zamiast 16:9).

JPG lub DNG (RAW)

Najlepsze nowe smartfony przyzwyczaiły nas już do tego, że oferują zapis zdjęć nie tylko do klasycznego formatu JPG, ale też DNG (RAW). Warto jednak pamiętać, że każdy z tych formatów ma swoje wady i zalety.

W trybie Auto wykonamy tylko zdjęcia JPG, a jak wiadomo w JPG obraz jest kompresowany stratnie. Jest też odszumiany i wyostrzany. Zaletą jest dość mały rozmiar zdjęć (około 3-7 MB), ale każdy z wymienionych procesów może usuwać drobne szczegóły ze zdjęcia, zmieniać kolorystykę i kontrast.

Porównanie JPG i DNG


Samsung Galaxy S7 - oryginalne zdjęcie JPG


​Samsung Galaxy S7 - zdjęcie DNG przekonwertowane do JPG (Lightroom, ust. domyślne)

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że zdjęcia DNG są gorsze – mniej kontrastowe, mniej ostre i w ogóle jakieś takie… zamglone. Jest to jednak złudne wrażenie.

Nie są one poddane wyostrzaniu i odszumianiu, ani też kompresji stratnej – stanowią najlepsze odzwierciedlenie naturalnego obrazu jaki generuje aparat tylny Galaxy S7. Problem tylko w tym, że rozmiar pliku DNG to 23,2 MB (kilkukrotnie więcej niż w przypadku JPG). Warto umieścić w smartfonie pojemną i szybką kartę pamięci microSD i na niej zapisywać zdjęcia i filmy. Format DNG dostępny jest tylko w trybie profesjonalnym (po manualnym włączeniu zapisu DNG w ustawieniach aparatu).

Jaki format polecam do codziennego fotografowania tym smartfonem? Uważam, że mimo wszystko najlepszy będzie JPG. Zdjęcia w nim wykonane wciąż wyglądają bardzo dobrze, a zaoszczędzicie czas na wywoływaniu DNG w programach takich jak Adobe Lightroom. Warto też pamiętać, że wykonując zdjęcia DNG wraz z nimi zapisywana jest też wersja JPG, więc w zasadzie nic nie tracicie (no, może oprócz miejsca na karcie pamięci).

Galaxy S7: panoramowanie


​Samsung Galaxy S7 - zdjęcie wykonane techniką panoramowania

Skróty do trybów fotografowania możemy dodać do pulpitu smartfona.

W trybie PRO możemy wybrać ilość punktów ostrości z których korzystać ma autofokus aparatu tylnego - jeden (środkowy) lub wszystkie.

Oprócz tego dostępne są też 3 tryby pomiaru światła: punktowy, centralnie-ważony i matrycowy.

Jest też samowyzwalacz z opcją wykonywania 3 zdjęć w serii.

Tryb profesjonalny umożliwia też ręczną regulację ostrości, balansu bieli, czułości ISO, ekspozycji (szybkości migawki) i korekty ekspozycji. Co ciekawe najkrótszy czas ekspozycji to (uwaga!) 1/24000 sekundy. Zastanawiam się czy przy odrobinie szczęścia nie dałoby się przypadkiem wykonać zdjęcie kuli wystrzelonej z pistoletu. ;)

Porównanie zdjęć makro


Samsung Galaxy S7 - zdjęcie makro


Dla porównania: Samsung Galaxy S6 edge+ - zdjęcie makro

Przykładowe zdjęcie z aparatu przedniego


Samsung Galaxy S7 - zdjęcie z aparatu przedniego

Filmy

Kamera tylna korzysta oczywiście z tego samego sensora, obiektywu, stabilizacji i systemu ustawiania ostrości co aparat. Jedyną różnicą są proporcje nagrań – 16:9 zamiast 4:3. Pod względem optycznym nie mam jej nic do zarzucenia. Filmy nagrywane są w rozdzielczości Ultra HD (3840x2160 px) w 30 kl./s i przepływności około 48 Mb/s. Jakość jest bardzo wysoka. Zachwyca przede wszystkim szczegółowość obrazu i szybkość ustawiania ostrości.

Trochę szkoda, że Samsung nie zaoferował nagrywania UHD w 60 kl./s, ale cóż… nie można mieć wszystkiego. Możemy nagrywać w Full HD (1080p) w 60 kl./s i HD (720p) aż w 240 kl./s (tryb spowolnionego obrazu).


Samsung Galaxy S7 - film z kamery tylnej

Przednią kamerką nagramy filmy o maksymalnej rozdzielczości 2560x1440 px. Ich jakość jest znacznie niższa od nagrań tylnych z powodu zastosowania gorszej optyki i sensora. Wciąż jednak prezentują się wystarczająco dobrze.


Samsung Galaxy S7 - film z kamery przedniej

Podsumowanie

Samsung Galaxy S7 największe wrażenie robi dopiero wtedy, gdy trzymamy go w dłoni. Szczerze polecam zapoznanie się z nim w sklepie - przekonacie się, że Galaxy S7 nie jest kolejnym, zwykłym smartfonem, lecz elektronicznym dziełem sztuki. Niesłychanie poręcznym, przyjemnym w obsłudze i dopracowanym w każdym calu.

Z testów wyniosłem właściwie same pozytywne wrażenia. Oczywiście jestem świadomy tego, że Galaxy S7 „trochę” kosztuje, więc należy wymagać od niego, by był doskonały, ale S7 naprawdę zbliżył się do tego ideału na milimetry.

Galaxy S7 - obudowa smartfona

Moim zdaniem jest to najładniejszy smartfon jaki znajdziemy w sklepach (zaraz obok Galaxy S7 edge). Jego szklano-metalową obudowę zaprojektowano tak, by maksymalnie zwiększała komfort trzymania. Szkło jest delikatnie zaokrąglone by lepiej wpasować się w kształt dłoni. Obudowę uszczelniono przed dostępem wody i kurzu.

Galaxy S7 i Gear S2

Wysoka wydajność oraz funkcje Game Launcher i Game Tools stanowią nie lada gratkę dla mobilnych graczy. Na S7 możemy nagrywać gameplay'e wraz z komentarzem głosowym i wybierać tryb działania gier – maksymalna wydajność lub oszczędzanie energii. Jest też znakomity aparat tylny z nagrywaniem Ultra HD, dość duża bateria 3000 mAh, miejsce dla karty pamięci microSD (maks. 200 GB) i płynnie działający system Android 6.0 z zestawem przydatnych funkcji.

Czy polecam Samsunga Galaxy S7? To raczej pytanie retoryczne. ;)

Ocena końcowa:

  • bardzo poręczna i elegancka obudowa;
  • wodoszczelność (IP68)
  • szczegółowy, kontrastowy wyświetlacz;
  • szybkie działanie systemu, programów i gier;
  • bardzo dobra jakość zdjęć i filmów;
  • zaawansowane szyfrowanie pamięci (KNOX);
  • miejsce dla karty pamięci microSD (maks. 200 GB);
  • dość dobry czas pracy na baterii
  • współpraca z goglami Gear VR i kamerą Gear 360;
  • wysoka jakość dźwięku (wyjście słuchawkowe);
  • bardzo wysoka wydajność CPU i GPU;
  • duża ilość pamięci RAM (4 GB);
  • szybka łączność 4G LTE (kat. 9);
  • różne tryby pracy gier (wydajność, oszczędzanie energii);
  • możliwość nagrywania „gameplay'u” wraz z komentarzem głosowym;
  • skaner linii papilarnych;
  • szybkie ładowanie baterii;
  • tryb pomniejszonego interfejsu;
  • wyświetlacz Always-On (po zablokowaniu ekranu);
     
  • port USB micro-B (zamiast nowszego micro-C);
  • wysoka cena; 

100%

Odsłon: 170564 Skomentuj artykuł
Komentarze

64

Udostępnij

Smartfony w marketplace

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2016-03-09 10:19

      sonda jak zwykle do d*. ja nie kupię nawet jak stanieje, bo i tak będzie wystarczająco drogi. zbyt drogi.

      najbardziej bolą dwie rzeczy:
      1. po ok. 18 miesiącach samsung oleje ten model (tak jak poprzednie) i aktualizacji już nie będzie
      2. po zanurzeniu w wodzie i osuszeniu, szybkie ładowanie z usb przestaje działać. ładuje powoli. ta informacja wymaga potwierdzenia, ale wielu użytkowników i testerów o tym pisze. pytanie czy to problem zamoczonej słuchawki, czy zamoczonej wtyczki z kabla usb.

      brak usb type C to dosyć istotna wada. wtyk type C i tak sanie się standardem, więc nie ma co się oglądać na inne wtyki.

      Skomentuj

    2. Ambasador marki Samsung 1
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-04-23 15:49

      Różnic między S6, a S7 jest mnóstwo. Największe zmiany to: całkowicie nowy aparat z technologią dualpixels, wodoodporność czy slot na kartę pamięci. Ambasador marki Samsung

      Skomentuj

  1. Pavilon
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-08 15:18

    niestyety nie zgodzie sie z ocena obudowy. moim zdaniem krok w tyl jesli chodzi o design. S6 bez zaokraglen prezetuje sie ladniej. bardziej minimalistycznie. plasko. w S7 efekt 2,5D przypomina nieco mydelniczke. porownujac dwa smartfony znaczaco grubszy od swojego poprzednika. zaokraglenia pewnie mialy zniwelowac ten efekt lecz trzymajac oba spartfony "grubosc" S7 rzuca sie w oczy.

    druga sprawa ciekawe jak poradza sobie screen protectory z zaokragleniami gdyz w tym momencie folia odstaje co calkowicie dyskwalifikuje uzywanie jej do zabezpieczenia ekranu.

    Skomentuj

    1. usuniety_8704ca09e5e0
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-08 15:37

      Przecież ten ekran podobno nie ma prawa się porysować przy normalnym korzystaniu z telefonu.

      Skomentuj

      1. Pavilon
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2016-03-08 15:51

        jesli ktos nosi telefon w etui zamykanym do tego np w marynarce to porysowac bedzie ciezko jednak noszac telefon w kieszeni nie ma czegos takiego jak nierysowalne szklo.

        Skomentuj

        1. Smuga
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2016-03-08 16:52

          Żaden z moich telefonów nie miał nigdy porysowanego ekranu od kieszeni, a żadnych "etujuf" czy folii nie używam.

          Skomentuj

          1. hesus30
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-03-09 09:36

            I to ma świadczyć o tym, że się nie rysują?

            Skomentuj

          1. Franz
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-03-09 12:19

            Szkło stosowane w smartfonach i w tym Samsungu też wcale nie jest odporne na zarysowania - takie szkło to możesz znaleźć tylko w porządnych tradycyjnych zegarkach, gdzie wysokiej jakości szkło szafirowe ma odporność na zarysowania parokrotnie większą niż dobra stal.
            Według mnie wykonanie S7 jest beznadziejne, pokazuje jak kiepskich maja projektantów w Samsungu.
            Nie wiem po co jest ramka metalowa w tym telefonie skoro nie chroni ani ekranu z przodu, ani szkła z tyłu obudowy przed uderzeniami i zarysowaniami - po obu stronach szkło wystaje ponad ramkę.
            S7 trzeba koniecznie nosić w etui - chyba, że gwarancja obejmuje uszkodzenia mechaniczne - pęknięcia i rysy na szkle.

            Jeżeli ktoś uważa, że nie mam racji, to nich po zakupie swojej nowej S7 położy ją na betonie i nich pojeździ tym odpornym na zarysowania szkłem po tym betonie, skoro jest tak pewien tego co twierdzi Samsung na temat odporności na zarysowania.

            Skomentuj

    2. NanoXen
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2016-03-08 17:44

      Nie wiem jak sie sprawuje, ale odkąd pojawił sie s6 edge firma 3mk ma w ofercie folie o nazwie ARC, która własnie pod zakrzywione ekrany jest. Nie wiem jak sie to sprawdza ale podejrzewam, że dobrze
      Jeśli chodzi o grubość telefonu - jak dla mnie niech ma i 1cm+ grubości w zamian za pojemną baterię

      Skomentuj

    3. Kirito.
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2016-03-08 20:02

      Może i jest o ten niecały milimetr grubszy, ale za to dali pojemniejszą baterię.

      Skomentuj

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2016-03-09 10:33

        przynajmniej nie trzeba kombinować jak koń pod górę z częściowo ściętą wtyczką jack jak to sobie ubzdurało apple :D

        Skomentuj

    4. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2016-03-09 10:32

      no cóż. pozostaje oklejenie naokoło taśmą bezbarwną :D ha! i to w smarkfonie za 3k pln :D

      Skomentuj

  2. emilstw
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-03-08 17:33

    Nie rozumiem jak slot na kartę może być zaletą w telefonie za 3k pln... To powinien być standard. Brak slotu to minus, ale traktowanie jego obecności jako plus to jakieś chore podejście. Wielka mi łaska, że udostępnią "ficzer", który miały telefony ponad dekadę temu.

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-09 10:37

      niestety jest to na plus aby można było zaznaczyć że użytkownicy nie chcą bezslotowca, za to chcą slotowca. dlatego na plus.
      ale tutaj jest jednak minus, bo karta pamięci i sim są na jednej tacce. czy to można wyjąć przy włączonym smartfonie????? jeśli tak, ok. jeśli nie, to lipa, lepiej by zrobili dwie tacki aby nie męczyć karty sim która się bardzo łatwo uszkadza. karty flash są znacznie odporniejsze.

      Skomentuj

    2. SzymonD
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-18 09:29

      Bardzo celna uwaga. Dla mnie również jest to absurdem, mając na uwadze, że sloty na karty pamięci były jakiś czas standardem w urządzeniach kilka/kilkanaście lat temu! Każdy z flagowców posiadał slot na kartę pamięci, i to bez kompromisów, nie trzeba było wyciągać SIM.

      Skomentuj

  3. katulus
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2016-03-08 18:08

    bardzo dobra jakość zdjęć i filmów :D
    Powiększyłem te fotki i nie dowierzam jakie to słabe! Myślałem, że telefony już stają w szranki z lustrzankami a tu takie zaskoczenie. Jakość jak z przeciętnego kompaktu.

    Sam nie używam telefonu więc dlatego się dziwię za co te plusy. Ale rozumiem, że w telefonie ma się aparat właśnie o jakości średniej cyfróweczki i może to być "wygodne".

    Skomentuj

    1. ElFi_
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2016-03-08 22:40

      Heh, marzy Ci się jakość lustrzanki z obiektywu wielkości łebka od szpilki? Nie ma takiej opcji... i nigdy nie będzie.

      Skomentuj

      1. vegasnight9
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-16 16:26

        No nie będzie - praw fizyki nie oszukasz miniaturyzując tranzystory.

        Skomentuj

  4. xchaotic
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-08 19:19

    Ciekawe czy bedzie wersja dual sim i czy nadal bedzie miala micro-SD

    Skomentuj

    1. Tomasz Duda
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-08 21:34

      Nie, to jest slot hybrydowy. 1 SIM + 1 microSD lub 2x SIM. Tylko w tej chwili wersja dual SIM jest niedostępna w Europie.

      Skomentuj

    2. Mycha104
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-20 20:13

      Przecież tp jest wersja dual sim lub one sim ale + mciroSD , nie będzie innych, bo ludzie płakali, że dużo nowych modli. I w sumie to jest świetne rozwiązanie. Albo masz dualSIM, albo sim + microsd

      Skomentuj

    3. Mycha104
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-03-20 20:13

      Przecież tp jest wersja dual sim lub one sim ale + mciroSD , nie będzie innych, bo ludzie płakali, że dużo nowych modli. I w sumie to jest świetne rozwiązanie. Albo masz dualSIM, albo sim + microsd

      Skomentuj

  5. mrokness
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-08 19:51

    wygląda świetnie. mój sgs2 powoli dogorywa. za rok sie może kupi s7 za 1300.

    Skomentuj

    1. Zwierzak
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-03-09 00:30

      Po SG3 już się wyleczyłem z Samsunga. Dobry telefon z fatalnym oprogramowaniem. Jeśli producent daje ci aktualizacje, która tylko spowalnia telefon ( galeria otwierająca się 5 sekund, kontakty podobnie) to mam gdzieś taki syf. Bez roota i zmiany androida na czysty, telefon jest tragiczny w użytkowaniu.

      Skomentuj

      1. hesus30
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-03-09 09:37

        I jeszcze Touch Wiz...

        Skomentuj

      2. Tomasz Duda
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-03-10 17:14

        Czyli po S3 uważasz, że wszystkie następne muszą być złe?

        Skomentuj

        1. Zwierzak
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-03-12 02:28

          Nie uważam że kolejny będzie gorszy, ale skoro producent chce bym pozbył się jego telefonu, to następnym razem wybiorę innego producenta. Poza tym to nie telefon jest zły, tylko oprogramowanie. Widzieli że się nie sprzedaje S4 to wprowadzili źle zoptymalizowany soft do S3.

          Czemu nie wprowadzili 4.4 do S3 ? Bo wiedzieli że będzie działał za dobrze i nie sprzedadzą nowszych modeli.
          Zmodowałem S3 do CM11 i nie zamierzam zmieniać telefonu, skoro dostał skrzydeł. Tak szybko to jeszcze nigdy nie działał.

          Skomentuj

  6. Mr.wrobel
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-08 21:53

    A to ciekawe, recenzje na bmk, ppc i pcl i na kilku innych portalach pojawiły się o tej samej porze i we wszystkich stwierdzono że to najlepszy smartfon na androidzie...

    Skomentuj

    1. ahael
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-03-09 19:49

      Bowiem "zapomnieli" dopisać, że artykuł jest sponsorowany :)

      Skomentuj

  7. serek25
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-03-08 23:03

    Nie ma Radia FM, nie ma portu podczerwieni, nie można wymienić baterii. Trzy podstawowe rzeczy, które mnie najbardziej interesują. W telefonie za 3 000 pisanie o atucie w postaci slotu na kartę SD jakoś strasznie mnie drażni. Akurat dla mnie to nie jest najlepszy telefon na rynku.

    Skomentuj

    1. pietrekzad
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-08 23:49

      Czasy akumulatorów Ni-Mh / Ni-Cd już dawno za nami. Nowe baterie spokojnie przeżyją te 2-3 lata. Oczywiście nie ma niewymiennych akumulatorów. W każdym telefonie da się wymienić. Jak jedziemy w podróż to bierzemy powerbanka, który naładuje wbudowaną baterię czterokrotnie. Kolega chyba jest z czasów Nokii 3310 gdzie zapasową baterię nosiło się ze sobą a nawet były ładowarki do samych baterii. Port podczerwieni ? Do Czego ?. Aby w markecie lub pubie kanały na TV przełączać ?. Tuner FM ? Pakiety internetowe są bez limitu lub na tyle duże aby korzystać z serwisów online. Umówmy się:. Kupując telefon za 3000zł to raczej nie korzystamy z prepaidów, które doładowujemy za 5zł miesięcznie.

      Skomentuj

  8. maaaad
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2016-03-08 23:13

    Wygląda jak kupa. Czyli jak reszta obecnie oferowanych smartfonów.

    Skomentuj

    1. Zwierzak
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-09 00:43

      Gdyby nie logo to większość telefonów wygląda prawie identycznie. Producenci boją się zrobić coś bardziej oryginalnego?

      Skomentuj

  9. Wasek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-09 00:41

    Według mnie jeżeli chodzi o aparat to przegrywa z S6 Edge+ patrząc na te sample. Duża różnica w zdjęciach makro.

    Skomentuj

  10. elfirek
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-03-09 09:22

    Smartphone wydaje sie byc super, ale za oprogramowanie samsunga to ja podziekuje. Ociezaly system + dziesiatki aplikacji smieci , ktorych nie da sie odinstalowac. Dziekuje postoje. Jak bedzie Samsung-Nexus, to wtedy moge kupic.

    Skomentuj

    1. Pavilon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-09 18:30

      proponuje przetestowac z tydzien S7 i dopiero wyglaszac takie teorie. Aplikacji "smieci" kilkadziesiat nie znajdziesz chyba ze sam zaintalujesz.
      dalej. widac roznice na plus w szybkosci dzialania vs S6. optymalzacja Samsungowej nakladki nie jest tylko marketingowym gadaniem. dziala

      Skomentuj

    2. Mycha104
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-03-20 20:15

      Lekki system, Pan chyba z czasów galaxy s4 no moze jeszcze s5 bez update. MI tam nigdy się nie wieśi a siedze na s4 na andku 6.1

      Skomentuj

  11. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-09 10:09

    3K PLN za coś co będzie miało aktualizacje porzucone za ok. 18 miesięcy? wolne żarty. w podobnej cenie to iphone można kupić z prockiem A9. że co? iphone ma tylko 2 rdzenie? galazy ma wincyj rdzyniuf. co z tego skoro nawet razem są wolniejsze? :D

    Skomentuj

    1. BluePandoraBox
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-09 20:00

      to kup Huawei będziesz miał pół roku wsparcia :P

      Skomentuj

    2. januszb
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-09 22:50

      Widzisz ja ajfonowiec jestem - ale wszyscy producenci tak robią. Co z tego, ze Apple ma długi support? Bo ma. To prawda. Nie można sie do tego przyczepić. Tylko jak masz starego a'ja to musisz najpierw poczekać z miesiąc z aktualizacją najnowszego iOS'a, potem wejść na sieć i poszukać jakie problemy opisują użytkownicy z całego świata i zdecydować - czy to już jest ten ostatni iOS jaki można wgrać na staruszka, zanim ten zacznie być tak wolny, że przestanie nadawać się do użytku. Bo tak właśnie robi Apple. Ileś lat temu miałem 4S i śmigaj błyskawicznie. Później dostała go w spadku córka i kolejne aktualizacje iOS'a były wgrywane. Dalej ten sam telefon, dalej te same funkcje - jak go wziąłem ostatnio do ręki to się przeraziłem. Kawa by mi wystygła, zanim bym cokolwiek na nim zrobił. Dlaczego? Bo mam kupić NOWY!

      Skomentuj

    3. GKruger
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-09 23:09

      Nie ma to tamto porównywać całkiem inne systemy.

      Skomentuj

  12. mwnek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-09 11:54

    Różnica polega na optymalizacji i wykorzystaniu zasobów. W iPhonie są odpowiednio dobrane podzespoły. Moc jest dostosowana do potrzeb. Stosują wyświetlacz o niskiej rozdzielczości i nie marnuje mocy obliczeniowej na mikre piksele w rozdzielczości której i tak nie odróżnnisz od niższej. Ponad to aplikacje zoptymalizowane są pod pracę na 2 mocnych rdzeniach. Android pomimo posiadania 4 lub więcej rdzeni nie wykorzystuje ich wszystkich

    Skomentuj

  13. Franz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-09 12:19

    Komentarz umieściło w złym miejscu

    Skomentuj Historia edycji

  14. Kłaczkov92
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-09 13:00

    nowy flagowiec xiaomi Mi5 jest tańszy o połowe. I mówiąc szczerze jest dużo bardziej opłacalny :) Samsung i tak za półtora roku porzuci swojego flagowca.

    Skomentuj

    1. ahael
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-03-09 19:47

      Z tego co można przeczytać na Sammobile to szybciej porzucane są aktualizacje, na ich ilość nawet narzekają posiadacze "starszego" S6. Xiaomi ma zupełnie inną politykę, nastawioną na użytkowników. System jest aktualizowany co tydzień i nawet te modele, które nie są flagowcami mają wsparcie na kilka lat w języku polskim lub EU do wyboru. I dokładnie ten stosunek cenowy... zgadzam się i podpisuję tym bardziej wersja PRO Mi5 z 4GB ram/128GB wbudowanej pamięci wraz ceramiczną obudową.

      Skomentuj

  15. Snake73
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-09 17:54

    W plusach brakuje jeszcze:
    - można wykonać nim rozmowę telefoniczną
    - posiada aparat fotograficzny

    Skomentuj

  16. BluePandoraBox
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-09 20:02

    skoro macie Xiaomi Hybrid Dual Drivers to może jakiś test?
    w polskim necie jakoś nie mogłem trafić na żaden

    Skomentuj

    1. Tomasz Duda
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-09 20:43

      Będzie! :) Tylko muszę zakończyć inne rozpoczęte testy. Jeśli chodzi o pierwsze wrażenia, to są one bardzo pozytywne. Serio. Xiaomi Hybrid Dual Drivers to słuchawki bardzo godne polecenia w swojej cenie (i nie tylko). Moim zdaniem biją na głowę wiele droższych słuchawek dokanałowych. Cieszą ucho bardzo dobrą szczegółowością i całkiem niezłymi tonami niskimi.

      Skomentuj

      1. BluePandoraBox
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-03-11 08:12

        dziękuję, się nie mogę doczekać, już mam kilka punktów w przeglądarce zapisanych gdzie je można kupić bez obawy o podróbkę ;)

        Skomentuj

  17. figer
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-09 20:28

    Dzięki za test możliwości dźwiękowych. Poprosiłem i jest :).
    Redaktorzy przeważnie pomijają ten nieistotny ich zdaniem parametr...

    Skomentuj

    1. Tomasz Duda
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-03-09 20:39

      Tak, zauważyłem w komentarzach, że prosiliście o opinię na temat dźwięku, więc dopisałem. :)

      Skomentuj Historia edycji

  18. GKruger
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-09 23:31

    Bardzo promują ten smart podkreślając aparat. Jest dość dobry ale trzeba tutaj wyjaśnić że nie jest to typowy smartfon fotograficzny. Duża jasność bo aż f1.7 i dual pixel, który daje nam mega szybki autofocus to zacne zalety. Niestety kadrowania i małej głębi ostrości tutaj nie zaznamy. Nie ma sterowania przysłoną. Jednak ciekawi mnie ten aparat. Kolega sobie zamówił to sobie go obcykam. Na pewno jest to świetny aparat na imprezki i szybkie uchwycenie czegoś. Sample wideo mi się bardzo podobają i do filmików faktycznie może wymiatać.

    Skomentuj

  19. Ruter19
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-10 04:02

    Paszaoł nahu* z Samsungiem. wole miec iPhona (teraźniejszą nokie 3310) a nie Samsunga (Alcatel) hahaha takie porownanie

    Skomentuj

  20. ahael
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-10 11:31

    Według mnie na dzień dzisiejszy jeśli chodzi o flagowe modele Motorola X Force (DROID Turbo 2) z ekranem Shatterproof zasługuje na miano flagowca w pełnym tego słowa znaczeniu bowiem prócz parametrów nie zapomniano o bardzo ważnej kwestii - wytrzymałości ekranu i obudowy. Dla mnie osobiście nie ma miejscu to jest, że kupując telefon 2k+ lub 3k+ PLN z najwyższej półki 1sze co muszę zrobić to dokupić szkło hartowane na ekran oraz etui. Myślę, że w następnym modelu z tą technologią dodając SD 820, 4 GB ramu itd. będzie to produkt bezkonkurencyjny.

    Skomentuj

  21. mecopias
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-11 13:04

    OK zamówiłem swojego S7 EDGE jakieś dwa tygodnie temu. Dzisiaj miałem swoją S-ke dzisiaj odebrać i co..., SAMSUNG nie spodziewał się takiego zainteresowania i moje zamówienie zostanie zrealizowane w dwóch ratach. Najpierw telefon (teoretycznie w przyszłym tygodniu) i okulary VR dopiero po świętach (ale kiedy dokładnie nie wiem). I nawet bon na 100PLN nie rekompensuje ROZCZAROWANIA!!!!!!!!!!!

    Skomentuj

  22. agnus
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-17 10:09

    Lumia 640. I tyle w temacie. Za ułamek ceny tego Samsunga.

    Skomentuj

  23. itekiti
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-03-19 20:08

    Ja tam wolę swoją S6 ze 128GB pamięci.

    Skomentuj

  24. olo22
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-03-20 19:48

    nie rozumiem wszedzie pisza najlepsze parametry itp.przeciez lg g5 ma te same i bedzie tanszy,nie bedzie problemu z pokrowcami i szklem na ekran(edge).mam lg g4 i sam s6 edge oraz s7 edge.i czekam na lg g5.sam s6 edge nie poreczny zle sie go trzyma przez ekran klawiatura do pisania sms skrajne litery nachodza na zalamanie ekranu trzeba dobrze trafic.aparat owszem fajny ale w dzien w nocy porazka
    lg g4 wyrazne lepszy.dobrze chociaz ze w sam s7 dali slot na sd.powiem tak sam klepie wszystkie tel na jedno kopyto juz patrzec sie nie da na nie.juz chinczyki ciekawsze.

    Skomentuj

    1. ahael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-27 13:16

      Dokładnie, Mi5 od S7 jest o wiele ciekawszą alternatywą z nieporównywalnie lepszym wsparciem za połowę ceny i w dodatku ma USB typ "C" :)

      Skomentuj

  25. olo22
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-20 19:51

    a jeszcze skaner lini papilarnych w sams porazka.jak sie uda.w chinczyku dziala lepiej.i obudowy sams palce palce wszedzie palce widac odbite.

    Skomentuj

  26. Magda_Zak
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-04-27 14:05

    Bardzo dobry telefon. Obecnie najbardziej zaawansowany smartfon na rynku. Samsung S7/edge został stworzony z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach. Tutaj nie ma miejsca na ustępstwa. Wydajność użytych podzespołów oraz jakość wykonania Samsunga Galaxy S7/edge zasługuje na miano lidera na rynku. Ambasador marki Samsung.

    Skomentuj

  27. wojtek_pl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-07-11 10:04

    S7 jest prymitywny. Nie ma AirView, nie ma animowanych widgetów. Jedyne zalety w porównaniu z S4 to odporność na wodę i lepszy aparat fotograficzny. Poza tym - jest gorzej.

    Skomentuj

  28. daoskar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-09-07 15:02

    Jestem posiadaczem Galaxy S7 Edge jestem z niego zadowolony a zdjęcia robi rewelacyjne.

    Skomentuj

  29. fobis33
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-04-24 19:35

    Hej, widzę że akurat rozmawiacie o Samsungu Galaxy S7. NA yt mam kanał więc jeśli wybaczycie to zareklamuję się hamsko (ponieważ dopiero na YT raczkuję) ale może kogoś to zaciekawi - sprawdzam gdzie taniej kupić… np właśnie jeden z moich ostatnich filmików jest o tym telefonie. poprostu zerknijcie, nie musicie w sumie zostawiac po sobie sladu ale byloby milo ;p Gdzie taniej (nazwa) . Zerknijcie tez na inne filmiki. Przepraszam za głos i dzwięk. pracuję nad tym :P

    https://www.youtube.com/watch?v=WsM5BLL7aow

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!