Płyty główne

Platforma testowa i aplikacje

opublikowano przez _nick_ w dniu 2010-05-24

 



 

Procesor:

AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz

 

Chłodzenie:

Cooler Master V8 + wentylator 92 mm

 

Pamięć RAM:

Kingston HyperX 2 x 2GB DDR3 1600 MHz

 

Karta graficzna:

HIS Radeon 5850 1 GB DDR5 750/4200

 

Zasilacz:

Antec TP-550

Obudowa:

Chieftec Aegis

 

Sterowniki, system operacyjny i dodatkowe programy:

• Windows 7 Enterprise 64 bit
• ATI Catalyst 10.4
• Prime95 v25.11
• CoreTemp 0.99.6
• CPU-Z 1.53.1
• Fraps 3.1.1

 

Zajrzyj do działu Pliki, aby pobrać przydatne programy

Testy syntetyczne:


3DMark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach, czyli:

Tryb: Performance
Rozdzielczość: 1280x1024

Podajemy wynik ogólny (Total Score), GPU Score oraz CPU Score.

PC Mark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach.

Tryb: x64

Podajemy wynik ogólny (Total Score), Memories Score, TV & Movies Score, Gamming Score, Music Score, Communications Score, Productivity Score oraz HDD Score.

Sandra 2009 SP4
W benchmarku tym zostało uruchomionych kilka wbudowanych testów wydajności procesora i pamięci.

Podajemy wyniki: Processor Arithmetic (Agregate Score), Processor Multimedia (Agregate Score), Multi-Core Efficienty (Inter Core Latency), Memory Bandwidth (Agregate Score) oraz Memory Latency.

Super Pi:
Jest to benchmark, który mierzy wydajność obliczania wartości liczby Pi z określonym z góry próbkowaniem.

Podajemy wyniki dla próbki 1MB oraz 32MB.

WinRAR x64 3.92
Uruchamiany był wbudowany w program benchmark and hardware test, który mierzy wydajność podawaną w kB/s.

Podajemy wyniki dla jednego rdzenia (1 core) oraz dla wielu rdzeniu (x Core).

Gry:

Crysis 1.2
Użyty został program HOC Crysis Benchmark 1.5 do sprawdzenia wydajności w grze.

Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Very High with tweaks
Demo: Crytek build-in demo

Podajemy minimalną oraz średnią wartość FPS.

Unreal Tournament III
Wykożystany został program HOC UT3 Benchmark 1.1 do sprawdzenia wydajności w grze.

Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality with tweaks
Demo: Gataway

Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.

Resident Evil 5
Użyta została specjalna tetowa wersja Resident Evil 5, służąca do sprawdzenia wydajności komputera w tej grze.
 
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality
Benchmark: wydajność gry

Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.

Race Driver: GRID

Do pomiaru wydajności w tej grze użyłem programu Fraps. Test polegał na przejechaniu za każdym razem odcinka trasy zawsze w ten sam sposób (start wyścigu, puszczenie przeciwnika przed siebie, kilka zakrętów, potem wyprzedzenie przeciwnika i uderzenie w bandę z dużą prędkością).

Rozdzielczość: 1280x1024
Detale jakości grafiki: Highest Quality
Trasa: Mount Harana (city run)
Auto: Nissan Skyline GT-R Z-Tune

Podajemy wynik, jako średnią i minimalną wartość FPS.

Na koniec dodam, że każdy test (dla gier i programów) wykonywany był trzy razy, a podawane wyniki są średnią z trzech prób. Jeśli dla któregoś z pomiarów wynik był drastycznie niższy lub wyższy to powtarzałem test.