Karty graficzne

AMD Dynamic Frame Rate Control ograniczy pobór mocy kart graficznych

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
25 komentarzy Dyskutuj z nami

AMD zapowiedziało nową technologię dla swoich kart graficznych - Dynamic Frame Rate Control.

AMD Catalyst sterowniki graficzne

Koncern AMD pracuje nad technologią Dynamic Frame Rate Control, która pozwoli dostosować limit generowanych klatek na sekundę w animacji i w efekcie zmniejszyć pobór energii karty graficznej.

Nowym pomysłem pochwalił się Chris Hook, a więc osoba odpowiedzialna z marketing w AMD. W odróżnieniu od technologii V-Sync, gdzie karta działa ciągle z takimi samymi parametrami, DFRC ma umożliwiać ustawienie limitu generowanych fps-ów na dowolnym poziomie, a ponadto wpływać na taktowanie i napięcie zasilające karty graficznej.

Oznacza to, że w mniej wymagających sytuacjach, gdy akcelerator może wygenerować znacznie wyższą liczbę klatek na sekundę, jego wydajność zostanie obniżona do akceptowalnego poziomu, a przy okazji zmniejszy się też napięcie zasilające i w efekcie pobór mocy – jak stwierdził Hook, oszczędności są tutaj wręcz niewiarygodne.

Nowa funkcja ma zostać wprowadzona w nowej wersji sterowników graficznych Catalyst – szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane, ale można podejrzewać wersję 15.1 na styczeń 2015 roku. Warto jednak zauważyć, że pomysł nie jest nowy, bowiem już wcześniej podobne możliwości oferowały aplikacje MSI Afterburner oraz Radeon Pro.

Źródło: TechPowerUp, Guru3D

Komentarze

25
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    To jest bardzo dobry pomysl. Masz laptopa grasz w jąkąs 10 letnią gierkę a prądu ciągnie tyle co najnowsze. Po włączniu ograniczenia np. do 30kl/s framerate wcaiz jest akceptowalny ale karta ciągnie 3 razy mniej energii.
  • avatar
    Mam nadzieję, że będzie to działać w sytuacjach doczytywania się poziomów w grze. Czasami gra/benchmark wyłącza samoistnie vsync (czy to z gry czy to ze sterowników) podczas wczytywania lokacji powodując zadyszki procesorów i wyciągając liczby mierzone w tysiącach a tym samym wydłużając czasy ładowania i powodowanie piszczenie cewek na karcie
  • avatar
    NVidia od keplerów ma adaptacyjną synchronizację, która działa jak limiter klatek, a dodatkowo usuwa tearing.
    -1
  • avatar
    RadeonPro to robi/robił ale niestety twórca RadeonPro przestał rozwijać swój program i odeszł pracować w RAPTR.
  • avatar
    Suoper że zacznie framerate skakać :D gorsze od 30fps jest balansowanie między 40 a 60