Karty graficzne

Mantle API nareszcie dostępne - wydajności kart Radeon nawet +300%

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
176 komentarzy Dyskutuj z nami

Mantle API jest następcą obecnego DirectX, który nie pozwala rozwinąć skrzydeł akceleratorom graficznym bazującym na architekturze GCN.

Dzisiejszy dzień z pewnością zapisze się w historii AMD, bowiem właśnie została udostępniona aktualizacja dla gry Battlefield 4, która wprowadza obsługę niskopoziomowego interfejsu programowania Mantle API. Oczywiście to dopiero początek drogi dla tej technologii, która jeszcze się rozwija i ma bardzo duży potencjał.

Mantle API wprowadza udoskonalenia do wysokopoziomowego DirectX, który nie pozwala rozwinąć skrzydeł akceleratorom graficznym bazującym na architekturze GCN (Graphics Core Next) – zwłaszcza w przypadkach, gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API czy nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki. Na uwagę zasługuje fakt, że sprawdzi się ono nie tylko w topowych konfiguracjach, ale zwłaszcza w tych ze średniego i niższego segmentu wydajnościowego.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, do obsługi Mantle API wymagana jest karta graficzna bazująca na architekturze GCN (Radeon HD 7000 lub R7/R9 200) oraz sterowniki graficzne Catalyst 14.1 Beta lub nowsze (te powinny zostać niebawem udostępnione) – nowa wersja wprowadzi m.in. obsługę funkcji Frame Pacing dla rozdzielczości 1600p w trybie DirectX 10/11 dla podzespołów niekompatybilnych ze standardem XDMA, a także obsługę architektury HSA, pozwalającej na pracę procesora (CPU) i układu graficznego (GPU) nad jednym zadaniem. Drugą funkcjonalność będzie można przetestować np. w aplikacjach Libre Office v4.2.0.1+ i Corel AfterShot Pro v1.2.0.6+.

Mantle ma większy wpływ na sytuacje bardziej zależne od procesora, a mniejszy (lecz nadal stosunkowo duży) na sytuacje bardziej zależne od karty graficznej. Aktualnie wykorzystanie mocy graficznej jest bliskie optymalnemu, a więc ciężko będzie w tej kwestii jeszcze coś poprawić. Aktualizacja dla gry Battlefield 4 już jest dostępna do pobrania z serwerów Origin, a pierwsze informacje AMD o wzroście wydajności są bardzo obiecujące.

Średni wzrost wydajności w rozdzielczości 1080p wynosi 13,28%, a w rozdzielczości 1600p 11,35% (na podstawie konfiguracji z procesorami Intel Core i5 4670K, Core i7 4960X i AMD A10-7700K i FX-8350 oraz kartami graficznymi AMD Radeon R7 260X i R9 290X). W poszczególnych scenariuszach jest to odpowiednio:

  • sytuacja zależna od procesora – ustawienia Ultra i 4xAA: +40.9% (1080p) oraz +40.1% (1600p) w konfiguracji z procesorem AMD A10-7700K i kartą graficzną AMD Radeon R9 290X
  • sytuacja zależna od karty graficznej – ustawienia Ultra i FXAA: +2.7% (1080p) oraz +1.4% (1600p) w konfiguracji z procesorem Intel Core i7 4960X i kartą graficzną AMD Radeon R7 260X

Na uwagę zasługuje również przykład dema StarSwarm, gdzie wykorzystano silnik Nitrous zoptymalizowany pod Mantle API. Średni wzrost wydajności w rozdzielczości 1080p wynosi 115,65%, a w rozdzielczości 1600p 75,19% (na podstawie konfiguracji z procesorami Intel Core i5 4670K, Core i7 4960X i AMD A10-7700K i FX-8350 oraz kartami graficznymi AMD Radeon R7 260X i R9 290X). W poszczególnych scenariuszach jest to odpowiednio:

  • sytuacja zależna od procesora – tryb RTS i ustawienia Extreme: +319% (1080p) oraz +281% (1600p) w konfiguracji z procesorem AMD A10-7700K i kartą graficzną AMD Radeon R9 290X
  • sytuacja zależna od karty graficznej – tryb RTS i ustawienia Extreme: +5.1% (1080p) oraz +16,7% (1600p) w konfiguracji z procesorem Intel Core i7 4960X i kartą graficzną AMD Radeon R7 260X

Warto również wspomnieć, że nowa technologia jest jeszcze w fazie dopracowywania i producent sukcesywnie naprawia dostrzeżone problemy. Wraz z kolejnymi miesiącami powinniśmy się spodziewać jeszcze wyższej wydajności, bo to przecież dopiero początek drogi Mantle API.

Źródło: AMD

Komentarze

176
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cacek93
    Czekam na jakieś testy, bo aż się wierzyć nie chce :D
    35
  • avatar
    Konto usunięte
    EEE jeśli to prawda to koniec z DirectX
    16
  • avatar
    Author
    Na reszcie skończy się wymiana windowsa pod pretekstem nowego DirectX
    16
  • avatar
    Konto usunięte
    AMD IS FUTURE :D czekam na tego cwaniaka co tak kozakował ze amd to lipa :D jestes tam ? :D
    15
  • avatar
    Konto usunięte
    No z prockami AMD to się może sprawdzi ale i7 to nie jest raczej wąskie gardło
  • avatar
    Konto usunięte
    Jeśli te cyferki to prawda to WOW !!!
    Najlepsze to będzie dla nowych konsol, które maja procki rodem z netbooków :)
    Napalony byłem z rok temu, na next geny, jak szczerbaty na suchary, ale po tym co wypluli na rynek zmodernizowałem komputer :P
  • avatar
    Anonim20
    Największy boost jest na demie a to dlatego ,że mantle tam jest od początku, warto dodać ,że DICE będzie szlifować mantle i powstanie osobny plik .exe dla tego api :)
    Mantle oczywiście przez AMD będzie szlifowane i pieszczone good job red team :)
  • avatar
    mrokness
    TO chyba raczej nie jest łatanie słabej wydajności procesorów amd. To jest łatanie byle jakiej wydajności DX.
  • avatar
    Widzę, że pojawia się sporo pytań odnośnie zgodności kart graficznych - Mantle API działa z kartami graficznymi bazującymi na architekturze GCN, a więc Radeonach HD 7700/7800/7900 i R7/R9 200.
  • avatar
    Konto usunięte
    Wg mnie, NVIDIA się podda i będzie również wspierała ten interfejs programowania aplikacji( ale nie teraz, bo jak na razie wspiera tylko GCN ) albo wypuści coś autorskiego. Znając życie... wyda coś swojego :/ Tak już jest, że oni chcą się wyróżniać. Nie jestem funboy'em AMD, nawet sam mam GPU - NVIDIA. Ale już historia pokazała, że wydali na światło dzienne NVIDIA CUDA( to jeszcze rozumiem, bo ich API lepiej wykorzysta ich sprzęt ), ale NVIDIA PhysX( to już przesada, że nie pójdzie na GPU - AMD :/ ). Teraz nowe API graficzne, coś przewiduję takie zmiany na rynku:

    NVIDIA CUDA - AMD FireStream
    NVIDIA PhysX - brak rozwiązania( kiedyś było Havok, ale to kiedyś :/ )
    coś autorskiego lub nadal ( DX/OGL ) - Mantle

    Robi się nie za ciekawie, ktoś kiedyś napisał, że konkurencja motorem napędowym technologii, innowacyjności i rozwoju. Ja zawsze powtarzałem, że nie jest tak, ekonomia niszczy wszystko co piękne. Dlaczego? Widać to na przykładzie tego co napisałem, walka trwa, ale jeśli NVIDIA wprowadzi coś innowacyjnego to ma to tylko dla siebie, nie dzieli się z AMD :/ Z kolei AMD chętnie wyciąga rękę do konkurencji( może dlatego, że są słabi, nie możemy być naiwni i wierzyć, że AMD też nie ma czegoś "za uszami", ale kto wie, może oni grają fair play ;) ). W tym wypadku efekt ekonomii w połączeniu z konkurencją i kapitalizmem działa tak, że najpierw prowadzi się wojnę z konkurentem, aż w końcu się go zniszczy. Przykłady? AMD - Intel, ten drugi ma tak ogromną przewagę, że ten pierwszy atakuje inny rynek( ARM, SoC itp. ). Jeszcze intel nie zniszczył AMD, a już ceny podniósł, wydajność pomiędzy aktualną a przyszłą generacją CPU wynosi zaledwie kilka %. To boję się pomyśleć co będzie, jak AMD będzie nikim lub zniknie z rynku, wtedy Intel będzie wydawał CPU za 2 tys zł, do tego wydajność będzie zależała od kaprysu korporacji :/

    Mantle API - ma sens, gdyż w połączeniu z AMD APP SDK i APU AMD Kaveri( hUMA ) może osiągnąć ogromną moc. Szkoda, że nie mogą wydać na kości RAM(?) pamięci GDDR5 :/ I teraz połączenie AMD APU Kaveri + AMD Radeon R9 290X z chłodzeniem wodnym, do tego programy i gry napisane z użyciem AMD APP SDK i Mantle API, wtedy moc gwarantowana ;) A najlepiej OS napisany z użyciem instrukcji, które posiada Kaveri, autorska fizyka AMD, która korzystałaby moc GPU AMD, ehh... marzenia,
  • avatar
    Konto usunięte
    Mantle ma ulatwic konwersje gier z konsol na pc i odwrotnie to jest glowne zalozenie amd po wygranym boju o dostawy rozwiazan sprzetu na rynku konsol ;) obecnie konwersja gier zajmuje najmniej 6 miesiecy i nie mowie gdy gra jest robiona pod konsole i pc naraz tylko w kwestii gdy zostaje wydana na jedna platforme ;) mantle ma za zadanie ulatwic to i na tym polu amd wygra bo zarowno ps4 i xbox one zawiera sprzet GCN z HSA. więc deweloperzy beda korzystac z tego rozwiazania ;) wystarczy ze masz licencje na silnik np. Frostbite 3 czy Nitrous Engine ;) i robisz gry na konsole i pc bez problemu :)
    Dlatego ta technologia ma przyszlosc ;) mantle to otwarte srodowisko programowania i jesli nvidia czy intel nie chce zostac w tyle musi wyjsc na przeciw czy to z wdrożeniem mantle czy moze pojdzie na wojne i zakombinuje cos z Valve kto wie:)
  • avatar
    Konto usunięte
    napisze krotko co mowi guru OPENGL ;) John Carmack ;)

    „W świetle podwójnego zwycięstwa AMD na rynku konsolowym APU, potencjał jaki niesie ze sobą Mantle z HSA, jest bardzo duży” - John Carmack
  • avatar
    Konto usunięte
    Ale ten temat ma wzięcie na Benchmark-u.pl :D
  • avatar
    Konto usunięte
    Hmmm, ciekaw jestem co na to nvidia... Jeżeli teraz dojdzie do podziału API to w przyszłości może to spowodować bałagan na rynku gier, jedne będą wspierane bardziej przez AMD drugie przez NV. Z drugiej strony to fajnie ze to API pozwala na wykorzystanie GPU w takim stopniu jak robi to konsola. Czas pokaże, czy wszyscy za 2 lata będą mieli karty AMD??
  • avatar
    AndreoKomp
    Spodziewałem się lepszych efektów :/. Ja nie tylko używam komputer do gierek, więc procesor na czasie mam zawsze, a w tym przypadku Mantle nie daje praktycznie nic. Plus 3-5% w 1080p... większe różnice są jak wychodzi ulepszony sterownik do karty graficznej. Technologia dla tych co mają stare lub mało wydajne procesory. Tylko wtedy ta technologia ma sens, bo karta wykonuje obliczenia za procesor. Różowo jednak tego nie widzę jak gra będzie wymagać bardzo dużej mocy graficznej np. Crysis 3. Skąd niby karta weźmie moc na obliczenia procesorowe jak będzie się pocić przy samych obliczeniach procesorowych :/. Zawiodła mnie ta technologia.
    Radzę dokładnie przeczytać cały artykuł, bo patrząc po komentarzach w górzę widzę, że nie wszyscy rozumieją o co chodzi. Widzą tylko +300%.
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie uwierzę póki nie zobaczę na własne oczy.
  • avatar
    luq529
    Mam nadzieję, że nie osiągnęli tego w sposób obniżenia jakości grafiki. Jeżeli to prawda i można będzie zminimalizować narzut na procesor no to mamy małą rewolucje.
  • avatar
    Konto usunięte
    AMD Mantle i stosowna aktualizacja do gry Battlefield 4 ujrzały wreszcie światło dzienne i przekonały o tym pierwszy raz wreszcie od AMD.
  • avatar
    krynka
    Mimo, że Mantle to dobry pomysł to ja nie lubię tego typu podziałów. AMD to NV to... A OpenGL? nie można nad tym współpracować? trzeba wymyślać coś na siłę? Ten konflikt jak na razie wygrywa Valve :D
  • avatar
    Marked
    Szkoda,że tylko na GCN :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Mówimy tutaj między innymi o AMD TressFX 2.0, czyli sposobie na renderowanie włosów, roślinności oraz innych przedmiotów składających się z drobnych cząsteczek. Aby wszystkie opisywane technologie miały jakąkolwiek siłę marketingową trzeba je złożyć w jedną całość i zaprezentować szerszemu gronu - właśnie dlatego producent co jakiś czas kusi graczy kolejnymi demami technologicznymi Ruby Tech. Tym razem do sieci trafiły trzy nowe screenshoty z naszą ulubioną bohaterką "Czerwonych", czyli Ruby... Najnowsza odsłona została stworzona przy wykorzystaniu silnika CryEngine 3 obsługującego najważniejsze efekty AMD, dzięki czemu wygenerowana postać wygląda naprawdę dobrze. Nie zapominajmy również o niezłych detalach otoczenia oraz przepięknych włosach wygenerowanych przy pomocy ponad 12 tysięcy oddzielnych elementów zapewnianych przez TressFX. Nie pozostaje nam nic innego jak poczekać na "żywą" Ruby AMD ma w zanadrzu kilka ciekawych technologii jakie mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, zaś jednym z ważniejszych projektów na przyszłe miesiące jest niewątpliwie API Mantle - nie oznacza to jednak, że twórca serii Radeon porzuci rozwój innych ciekawych elementów biorących udział w generowaniu pięknych i coraz bardziej realistycznych efektów graficznych. Szczerze powiedziawszy, cała zabawa dopiero się rozpoczyna...:-)
  • avatar
    Luiso
    W ps4 i XO przeciez ten problem jest rozwiazany. Niektorzy chyba nie do konca zrozumieli jakie znaczenie ma miec API mantle dla PC. Obsluga DX w XO w niczym nie przeszkadza.
  • avatar
    jarosekk
    Ciekawe czy w przypadku pentiuma g620 przy hd7770 bedzie jakis znaczacy wzrost wydajnosci ;)
  • avatar
    eryk1310
    duzo da na 7770 i phenom ii x4 945 ?
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawe o ile stanieją procesory Intela ^^ i czy za rok lub dwa Intel i Nvidia nie wrócą ponownie na szczyt po udostępnieniu/licencjonowaniu Mantle przez AMD.
  • avatar
    mgkiler
    No tak, ale gdzieś czytałem - nie wiem czy to prawda, że Mantle nie będzie zachowywać kompatybilności z samym sobą. Że to tylko takie API alternatywne dla max ilości fps na daną chwilę.

    Np za 2 lata wyjdzie karta graficzna obsługująca Mantle 2.0 i gry pisane pod Mantle 1.0 już nie będą mogły na niej działać, lub wrócić będą musiały do OpenGL/DirectX.

    Czyli brak kompatybilności wstecznej.

    Jeśli to prawda to mnie się to nie podoba.

    Wie ktoś coś więcej na ten temat? Czy to tylko błędy w artykule, który czytałem?
  • avatar
    Bichits
    Panowie, spokojnie. Obecnie "Mantel" działa na 290x, 290, 260x, i nowych APU.
  • avatar
    mgkiler
    Póki nie pokażą specyfikacji API to mogą pisać ściemy.

    Czekam na specyfikację API dla programistów taką jaką mogę znaleźć dla OpenGL, czy Direct3D, a do Mantle czemu jej nie ma? Mają coś do ukrycia?
    Widać tak. Coś tu śmierdzi.
  • avatar
    kaczor112
    Nie wiem czemu ale mi mantle nie dziala:) tak samo dźwięk po update na co 2 servie... mam nawet komende do sprawdzenia czy dziala mante i dupa... nie dziala... dodam ze mam R9 280x
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Ważne: Pamiętajmy że sterowniki 14.1 oferują Mantle tylko dla czterech modeli kart: R9 290X, R9 290, R7 260X i dla “Kaveri” APU. Właściciele innych kart muszą czekać dalej.

    Mantle ma zmniejszyć narzut na CPU aby nie był on wąskim gardłem dlatego wzrost wydajności jest większy na A10 sparowanym z R9 290X niż na i7-4xxx + R9 290X.
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Czy mantle będzie dostępne dla 280x?
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Bo spójrz na instrukcje Intel'a, nie wiem czy AMD zależy na korzystaniu z wszystkich rejestrów jakie są dostępne na x86-64, ale jeśli tak, to Intel ma przewagę, o ile pamiętam, to ma on jeden rejestr więcej niż AMD Kaveri.

    Szczerze to wątpię, żeby miało to jakieś znaczenie, na pewno Intel ma lepszy wynik, bo jeden rdzeń jest bardziej wydajniejszy w porównaniu do AMD i to jest znaczący plus.

    Aha, a gdzie ten wynik, że różnica u Intel'a jest najbardziej znacząca? Ofc, pytam tak z ciekawości, bo nie mogę znaleźć. W sumie nawet test dostarczony tu, na tej stronie, jest delikatnie mówiąc, do niczego. Bo porównują lepszą konfigurację do gorszej( o ile procesor użyty to ten z górnej półki, to z kolei GPU jest wolniejsze niż te użyte w AMD ). Trochę to dziwne, to by oznaczało, że AMD gra nie fair :/

    PS. Mogę się mylić, ale nie da się zdementować komentarzy nie znając specyfikacji API, nie wiemy na jakiej podstawie ma być lepszy od tych API obecnych już na rynku i czym jest ta rewolucja. Wiem, wiem, słyszałem o tej mniejszej ilości Draw Call'i, ale jak udało im się to usprawnić.
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    Jaki bedzie przyrost wydajności na i5 4670k i 2x hd 7970 matrix platinum CrossfireX. ??
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    to tylko propaganda ,oni tylko łatają słabą wydajność procków amd ,które nie dorównują i7 i tyle w temacie
    górą intel+nvidia
    tak, kiedyś też miałem amd i już nigdy więcej do niego nie wrócę

    oczywiście każdy kupi co chce i pewno niektórzy pójdą za owczym pędem
    i mnie zminusują
    ,ale trzeba pamiętać ,że zawsze stadem kieruje jakiś baran :)
    -4
  • avatar
    Konto usunięte
    Posiadacze Radeonów żyją z nadzieją że powstaną Cuda, a fani Nvidi ściskają poślady z nadzieją że to Mantle okaże się niewypałem dognym ich Cudów. Pozdrawiam wszystkich i mam to w D...
    -4
  • avatar
    TheMaverickMX
    A co z NVIDIA?
    -6
  • avatar
    Bichits
    .. według danych z TechPowerUp.
    -6
  • avatar
    Sinned
    Pytam bo nie jestem pewny: Czy jeśli ja mam geforca gtx760 to mogę korzystać z mantle? To nie jest tylko dla kart radeona czy się mylę? Dzięki z góry za odpowiedź.
    -12
  • avatar
    Konto usunięte
    Tzn co ta technologia robi? Jak procesor jest za słaby, to wysyła część obliczeń na kartę graficzną, obciążając ją jeszcze bardziej?
  • avatar
    Konto usunięte
    W tym momencie tylko architektura GCN czyli Radeony HD7000 i Rx 2xx , ale biorąc pod uwagę że obserwujemy dopiero start tej technologii , to być może i starsze Radki na arch. Vliw również , kto wie .

    Co do Nvidii to jest tam jakiś cień szansy , ale pierwsze skrzypce gra tutaj GCN w Radeonach , generalnie AMD stara się aby to całe HSA , HUMA , MANTLE , TRUEAUDIO , TRESS-FX , rozkręcić na jak najszerszą skale , czas poaże czy im się to uda .
  • avatar
    eryk1310
    lawina komentarzy :)
  • avatar
    mgkiler
    Chociażby do synchronizowania macierzy pozycji i orientacji.

    Fizyka wylicza macierz, a rysowanie z niej korzysta.

    Kiedy zrobiłem synchronizacje tylko i wyłącznie na takich macierzach to moja 2 wątkowa gra... zwolniła.... Synchronizacja zabiła cały speedup.

    I wróciłem do jednego wątku.

    Trzeba by calkiem inaczej to zaprojektować. Jest kilka podejść.


    Po za tym nie jest dobrze synchronizować, że 1 wątek fizyka, drugi grafika.

    Lepiej by było nawet liczyć pokolej, ale fizykę rozbijać na n-wątków, gdzie n to liczba rdzeni, potem jak fizyka skończy się liczyć, to logikę na n-wątków, potem grafikę.

    Tyle, że nie zawsze jest sens. Bo jak w pewnej grze logika to 1% czasu obliczeń... to nie ma sensu jej rozbijać na wątki - bo znów synchronizacja zje speedup...

    Trzbe pierw zmierzyć, co się najdłużej liczy. I jak wychodzi, że 90% czasu siedzi na rysowaniu... to co ja mam rozbijać na wątki fizyke i logikę?... nie ma sensu.

  • avatar
    CentPL
    W AMD za 3lata... WAIT WAT?! DAMN YOU AMD! Nie wiecie może czy Mantle będzie na linuxie? A jeżeli to czy DICE połasi się na zabieg podobny do Valve z portowaniem na linuxa? Bylo by fajnie. Szkoda że z obowiązku jestem na Nvidii (Cuda)
  • avatar
    vitapy
    No ten przykład z Hyper-Threading mocno nie nietrafiony, bo sama obsługa przez jedno core dwóch wątków powoduje spore opóźnienia. Ale nie to chciałem powiedzieć, na obecną chwilę optymalne jest posiadać 4 rdzenie lub więcej, ale nie dla rozwiązywania jednego zadania.
    Wszelkie rozważania są ograniczone prawami które już wymyślono 50 lat temu przez Amdahla i Gustafsona, więc nadzieje że FX stanie się kilerem i7 są ....
  • avatar
    Ruter19
    Ciekawe jaka mi to da wydajnosc jak mam 6 rdzeni 12 watkow 12mb LoL
  • avatar
    mazmazik
    no i kiedy będą te sterowniki 14.1 czy tam 14.2?
  • avatar
    Konto usunięte
    Dobra. Muszę odszczekać trochę z tego co napisałem. Stery już są a pierwsze testy pokazują wyższość Mantle nad DX11. Miałem tylko nadzieję że wydadzą stery i będzie z tego jedna wielka kupa, jak ich niedorobione procesory. Zaraz biorę się za instalowanie nowiuśkich sterów BETA :)
  • avatar
    bratmat
    Dziwię się że jeszcze nikt nie testował tego mantle z aktywnych w tym wątku. Ja mam mojego Radka 7850 w serwisie na gwarancji i z niecierpliwością czekam na jego powrót by sprawdzić zysk wydajności na moim biednym Core Quad 9650 :-( Jedno wiem battlefield 4 dzięki nowej łatce wreszcie zaczął być grywalny nawet na ATI 6670 :-)
  • avatar
    larson
    Radeon 7790 nowe sterowniki 14.01 szachownica pojawia się na pulpicie
  • avatar
    Konto usunięte
    Dla mnie to jest cudowny, złoty lek.
    Miałem ostatnimi czasy na myśli jakąś wymiane bebechów, ale to się wiąże znowu z kosztami - płyta, procek, karta. Jeżeli moc obliczeniowa GPU ma wspomóc CPU w przypadku gdzie sytuacja w grze jest zależna od CPU to mój Phenom II x3 w połączeniu z jakimś R9 270X będzie dawał radę jeszcze przez jakiś czas ;) Brawo AMD.