Gry komputerowe

Test gry Bioshock: Infinite na karcie graficznej Nvidia GeForce GTX 650 Ti

z dnia 28-03-2013
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
47 komentarzy Dyskutuj z nami

Test wydajności gry Bioshock: Infinite na karcie ze średniego segmentu - Nvidia GeForce GTX 650 Ti. Sprawdź jak sobie poradziła.

Bioshock Infinite zbiera naprawdę entuzjastyczne oceny. Trzecia odsłona tej serii jest przynajmniej tak dobra jak poprzednie części, a to dobrze świadczy o jej twórcach. Przeniesienie akcji z podwodnego miasta Rapture do latającego miasta Columbia wyszło grze na dobre.

Zdecydowana większość recenzentów wystawiła produkcji Irrational Games maksymalne noty. Nikt nie dostrzegł tutaj znaczących wad, a niektórzy nie znaleźli ich nawet wcale.

BioShock Infinite dostępny jest w wersji na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Sugerowane ceny detaliczne gry wynoszą 149,99 złotych (na PC) oraz 239,99 złotych (na konsole). Trzeba jednak dodać, że niemal wszystkie sklepy oferują grę w sporo niższych cenach.

Przed dużym testem Bioshock Infinite, przeprowadziliśmy krótkie testy na karcie GeForce GTX 650Ti OC. Do gry dołączono benchmark, ale testy wykazały, że jest on wyjątkowo bezużyteczny. Przeprowadziliśmy więc testy podczas realnej rozgrywki za pomocą programu Fraps. Czas pomiaru wynosił 60 sekund, testy przeprowadzaliśmy trzykrotnie, a wyniki uśredniliśmy.

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

  • procesor: AMD FX 8350
  • płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
  • RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
  • karta graficzna: Palit GeForce GTX 650Ti OC 1GB (1006/1375MHz)
  • dysk: Seagate Momentus XT
  • system: Windows 7 64-bit SP1
  • sterowniki: ForceWare 314.22 WHQL

Bioshock Infinite: 1920 x 1080
[kl./s.]

Bardzo niskie 113
28
Niskie 86
28
Średnie 69
27
Wysokie 63
26
Bardzo wysokie 49
26
Doskonałe 45
25
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

GeForce GTX 650Ti OC daje sobie świetnie radę nawet przy najwyższych ustawieniach. Uwagę zwracają minimalne klatki na sekundę - w pewnych momentach potrafią one spaść właśnie do takich wartości. Takie momenty są dość rzadkie i prawdopodobnie jest to związane z doczytywaniem danych.

Wszystko wskazuje na to, że gra nie potrafi wykorzystać większej ilości pamięci RAM, ale być może zostanie to poprawione w łatkach do gry.

Już wkrótce sprawdzimy, jak wykorzystanie dysku SSD wpływa na komfort rozgrywki w Bioshock Infinite.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

47
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Te spadki Fps mam także na HD 7970 właśnie się zastanawiałem o co chodzi ;) zdarza się to dosyć rzadko
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Dokładnie mam to samo, na ustawieniach "doskonałe" mam średnio 80 fps lecz są momenty, jakby łapał czkawkę na sec do 30 fps i znów wraca do tych 80. Myślałem że to wina hdd lecz na ssd mam to samo.
  • avatar
    Tylko jedno ale przez te swe optymalizację (odgórne w sterach aby było więcej klatek) nVidia słabo wypada w porównaniu do AMD HD 7xxx jeśli chodzi o jakość wyswietlanej grafiki, mam na myśli cienie, jak i ogólna nędzę tekstur. Zauważcie są jakieś takie za bardzo niewyraźne...A mam porównanie bo grę mam od nocy w dniu premiery.. AMD sever settle i Crysis 3 --> tam także wyraźnie gorsza jakość grafiki na nV.
    Zamiast robić głupie triki w sterach (nie wiem nawet jak to wyłączyć i ile kl/s wtedy jest na NV) powinni się zabrać za zrobienie porządnego sprzętu dla Graczy.. PZDR
  • avatar
    Przydały by się filmiki poszczególnych testów. 60 sekund to nie tak wiele....:)
  • avatar
    Gierke przeszedlem ze 3 dni temu, gralo sie fajnie wiec mocna 8 daje. Zakonczenie bylo troche zniewiesciale ale co tam.
  • avatar
    Jestem ciekaw przyczyny tych ścinek.
    Co do gry grałem i uważam, że tytuł jest naprawdę wart uwagi.
  • avatar
    ja zaraz sprawdze gre na moim gt220 :D....juz niedługo w wakacje przesiąde sie na 7850 :) oby różnica była spora
    Zaloguj się
  • avatar
    Krecenie filmu i do tego testowanie, to raczej tak nie za bardzo by to wyszlo ;))) chyba ze telefoe\nem z reki ;PP
    Zaloguj się
  • avatar
    Biorąc pod uwagę, że gra jest na Unreal Engine 3 to optymalizacja jest fatalna.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    w gamedot za 130 na PC. zainstalowałem grę na samsung ssd 840 pro i przy doczytaniu w locie też występuje takie coś. gra bardzo ładna, niestety niektóre tekstury odstają jakością - i7 2600k@4.4, gtx670 2gb OC, 8gm ram i śmiga w okolicach 120 fps.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Pierszy! i dzis tom gre kupuje :D
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    Kolejny "wspaniały" tytuł pokroju CoD, nic tylko zasysać z chomika:)
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    Ja co prawda gram na konsoli (około 4-5 godzin dopiero) ale nieco dziwią mnie tak wysokie oceny jakie ona zbiera. Gierka jest niezła tak 8 na 10, znacznie bardziej podobał mi się pierwszy Bioshock a z ostatnich gier to lepiej bawiłem się przy Tomb Raiderze. Kompletnie nie rozumiem skąd recenzenci wytrzasnęli te 10.
  • avatar
    ale to ciekawe
  • avatar
    Jeśli chcecie obejrzeć jak wygląda gameplay na medium 720p to zapraszam: http://www.youtube.com/watch?v=hh3Zi46lXWk
  • avatar
    Karta daje rade. 63 klatki na wysokich, to dobry wynik.
  • avatar
    Te ścinki to trochę przegięcie. Na GTX 670 SLI Spadki są nawet do 20FPS (mam włączony V-sync i FPS zablokowany na 120FPS) i są dość częste - uważam że to nadal wina sterów - nic tylko czekać na kolejny update....
  • avatar
    Zauwazylem spadki najczesciej przy otwieraniu bram / dzwi, lecz gdy je otworzylem gra wracala do pelnej plynnosci.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem czy u was podziala ale znalazlem sposob na frame drop:

    [..]SteamsteamappscommonB
    ­ioShock InfiniteEngineConfig znaleźć plik BaseEngine.ini.

    bSmoothFrameRate i z "true" zmienić na "false"
    bUseBackgroundLevelStreaming i z "true" zmienić na "false"

    Mi troche pomoglo, sprawdzcie u siebie.

  • avatar
    Nie wie mco macie z tymi FPSami ale u mnie chodzi i nic nie tnie moze temu ze zmienilem to co kolega wyzej bo tez o tym czytalem i pomaga troche. A co do testu to nie wiem po co wstawiac tez gry na jednej karcie GTX 650 ktora jest koszmarnie droga i lyka prad jak sedes wode, ja mam 8600 GTS i mi chodzi na maxa normalnie - test powinien porownywac starsze karty i nowsze i jaka jest roznica :P
  • avatar
    A tym co tnie moze macie zlego CRACKA heheh z teg oco czytalem jest poprawka na to :)
    Zaloguj się