Aplikacje mobilne

Masz konto w tym banku? Sprawdzą, jak trzymasz telefon

przeczytasz w 1 min.

Kolejny bank w Polsce wprowadza do swojej aplikacji technologię ochrony behawioralnej. Tym razem padło na BNP Paribas.

Ochrona behawioralna polega na analizie sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze swojego telefonu. Specjalny algorytm bada sposób klikania i przewijania ekranu, wpisywania tekstu czy nawet trzymania urządzenia. Każde użycie aplikacji bankowej jest następnie porównywane z wzorcem, co ma uniemożliwić wykonanie nieuprawnionej transakcji przez oszusta. Nawet takiego, który zna hasło do logowania lub wyrwał komuś z ręki telefon z już włączoną aplikacją. 

Za zaplecze technologiczne odpowiada Biuro Informacji Kredytowej oraz firma Digital Fingerprints. BNP Paribas zapewnia jednak, że żadna ze stron nie zbiera prywatnych danych, a usługa ochrony behawioralnej analizuje jedynie ogólne wzorce zachowań użytkowników. 

Aby włączyć nową usługę w aplikacji GOmobile, wystarczy wybrać kolejno menu Profil, zakładkę Bezpieczeństwo oraz menu Ochrona behawioralna. Wcześniej zabezpieczenie to było już dostępne w ramach bankowości internetowej. 

BNP Paribas to trzeci bank w Polsce, który zintegrował swoją aplikację z usługą ochrony behawioralnej BIK-u i Digital Fingerprints. Od 2020 roku z tego rozwiązania mogą korzystać klienci ING, a na początku kwietnia technologię wdrożył także VeloBank. 

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    glenord
    1
    nudzi im sie, a jak przychodzi do wykonania operacji to i tak każą potwierdzic pinem