Gry

DirectX 11 i UE3 dadzą nową jakość gier

przeczytasz w 1 min.

W San Francisco odbyła się właśnie konferencja GDC. Prezentowany DirectX 11 będzie wykorzystany w ulepszonej wersji Unreal Engine 3.

 Warto przeczytać:
 

Koniec z Kings and Castles

Game Developers Conference to największe pokazy nadchodzących technologii i możliwości ich wykorzystania. To także świetna okazja, żeby poszczególne firmy nawiązały ze sobą współpracę łącząc pomysł z wykonaniem. W tym wypadku, NVIDIA wraz z Epic Games postanowiła rozszerzyć możliwości wizualne nadchodzących gier.

Unreal Engine 3 to silnik, na którym opartych zostało wiele świetnych tytułów takich jak Bulletstorm, Mass Effect 2 czy Batman: Arkham Asylum. Również nadchodzące produkcje (przykładowo - BioShock Infinite czy Gears of War 3) pokazują, że potencjał jest jeszcze niewyczerpany.

Nic więc dziwnego, że do listy obsługiwanych przez system opcji dodano DirectX 11. Oprócz tego obsługiwana będzie też teselacja i technologie NVIDIA® PhysX®, APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Mark Rain z Epic Games przyznaje, że korzystając z doświadczenia firmy NVIDIA w zakresie DX11 oraz ich możliwości w odwzorowywaniu efektów fizyki, UE3 osiągnie nowy poziom realizmu pozwalający na wyprodukowanie nowej generacji gier. Nie mniejszy entuzjazm wykazuje też druga strona współpracy.

Ogromne światy, a także niezwykle szczegółowe modele i animacje można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500. Na wyżyny możliwości wprowadzono takie elementy jak interakcja z otoczeniem, efektowne wybuchy czy nawet sposób układania się ubrań na poszczególnych obiektach. Więcej informacji o zastosowanych technologiach możemy uzyskać na stronie NVIDII.

Warto dodać, że również Unreal Development Kit - darmowa wersja Unreal Engine 3 - została wzbogacona o obsługę wymienionych efektów. Miejmy nadzieję, że w obu przypadkach zaowocuje to uzyskaniem istotnie nowej jakości. Na rezultat jednak trzeba poczekać, wszak od konferencji do finalnego efektu długa droga. 

Źródło: Inf. prasowa


Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    No i wypas :)
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      niech engine unreal'a poprawia by dalo sie grac na 3 monitorach, bo w zadna gre ktora tej kupy uzywa sie nie da (borderlands, bulletstorm...)
      • avatar
        giv86
        0
        ile osób ma 3 monitory do grania, ile osób karty DX11?:> priorytety.
        • avatar
          Lukaszbass
          0
          Niech najpierw zostanie dobrze wykorzystany potencjal dx 10.
          • avatar
            Arved
            0
            'można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500' to na 4xx już nie?
            • avatar
              jeomax.co.uk
              0
              Lipa z tym DX11. Logo nie ma teselacji ;-)
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Zastanawiam się, czemu AMD(ATi) nie może ruszyć swojej dupy i również wejść w współpracę z jakimś game-deweloperem. Później gry z zielonym logo nV w intrze uzyskują 30% lepszą wydajność podczas samej rozgrywki (pomijając te PhysX'owe brednie).
                • avatar
                  XeonX
                  0
                  ch** tam z dx ! niech zaczną wspierać też OpenGL i OSX a nie tylko winshity...
                  • avatar
                    jewgienij
                    0
                    Nowa jakosc gier!! Sugeruje uzyc do nowego COD. Przy okazji nauczyc tego kalekiego komandosa skakac i sie czolgac.
                    • avatar
                      mutissj
                      0
                      śmiać się chce z tych nowych DirectX'ów
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Jak slysze UE3.0 to mi sie flaki przewracaja. Szkoda ze jeszcze do karma engine nie wcisna tego DX11. Bedzie taki sam dx11 jak w stalkerze czyli nalepka na pudelku. Niech napisza nowy silnik ktory bedzie wymagal 4ro rdzeniowego CPU oraz grafiki dx11 do uruchomienia zamiast tak zeby byl jakis nextgen a nie z 40latki za pomoca botoksu robic 20ke.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          ja ta nowa generacje gier chcialbym zobaczyc ale w gameplayu, a nie w obrazkach, co mi po grafice jak gra z gatunku FPS starcza na 5h