Gry komputerowe

DOOM na PC ze sporą liczbą zaawansowanych ustawień graficznych

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Id Software chce, aby każdy z graczy mógł dostosować grę do swoich preferencji i możliwości komputera.

Do premiery nowego DOOMa coraz bliżej. Ostatnio odbyły się otwarte beta testy gry. Jak twierdzą twórcy, pomogły one sprawdzić serwery, gracze bardzo chętnie informowali też o tym, co chcieliby zmienić. Podobno nie pozostanie to bez echa.

Najwięcej próśb napłynęło od właścicieli PC. Bethesda informuje, iż najbardziej nie spodobała im się zablokowana ilość klatek na sekundę. Aby nieco uspokoić nastroje zapewniono, iż w pełnej wersji taki stan rzeczy ulegnie zmianie. Producent bardzo przykłada się do wersji PC, w związku z czym zaawansowanych ustawień graficznych ma być wiele. Tak, aby każdy z graczy był zadowolony.

„Gra na PC jest w DNA studia id. Jak wielu z was, uwielbiamy modyfikować różne ustawienia tak, aby otrzymać dokładnie taki efekt, jaki sobie założyliśmy. Zawsze chcemy też wyciągnąć maksimum z naszych systemów. W momencie premiery ilość klatek na sekundę nie będzie zablokowana, a gra będzie obsługiwać ultraszerokie monitory 21:9, co zapewni szersze pole widzenia. Dodamy też różne zaawansowane ustawienia, dzięki którym koneserzy gry na PC będą mogli dokonywać inteligentnych wyborów pomiędzy jakością grafiki, a jej płynnością.”

Zaawansowane ustawienia graficzne w wersji PC gry DOOM:

  • Zablokowanie klatek na sekundę (odblokowane domyślnie)
  • Jakość świateł
  • Włączenie/wyłączenie aberracji chromatycznej
  • Jakość cieniowania
  • Jakość postprocessingu
  • Jakość cząstek
  • Jakość efektów
  • Jakość wzorów
  • Okluzja kierunkowa
  • Jakość odbić
  • Włączenie/wyłączenie głębi ostrości
  • Wzory / Filtrowanie tekstur
  • Dostosowanie jakości rozmycia ruchu
  • Poziom ostrzenia
  • Włączenie/wyłączenie efektu flary
  • Włączenie/wyłączenie efektu kurzu
  • Rozmiar atlasu tekstur
  • Wyświetlanie statystyk
  • Skalowanie rozdzielczości
  • Przezroczystość interfejsu
  • Efekt ziarnistości
  • Tryb renderowania
  • Suwak pola widzenia
  • Prosty celownik
  • Włączenie/wyłączenie widoku rąk
  • Użycie compute shaderów

Jak podoba wam się powyższa lista? Przypominamy, że premiera gry planowana jest na 13 maja.

Źródło: bethesda

marketplace

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    popiol
    a wiadomo coś na temat tego czy gra będzie zabezpieczona Denuvo?
  • avatar
    Snake73
    Jeszcze trochę i możliwość zmiany rozdzielczości będzie poczytywana za zaletę gry.
  • avatar
    kitamo
    Łał.
    to już teraz jak się zrobi bardzo słaby produkt i nie ma sie czym pochwalić to będą chwalili sie tym co zawiera menu ustawien graficznych ?
    Serio ?
    Normalnie odmieniło to moje życie i tak jak nie zamierzałem Dooma kupic to teraz kupuje w preorderze.
  • avatar
    popiol
    Uwierz mi, że dla mnie jest różnica i wcale nie chodzi o kwestie piractwa... Wie ktoś coś na ten temat czy nie?
  • avatar
    b4rk0s
    dobry beton
    -2
  • avatar
    sertiel
    1 recenzje że daremny !
  • avatar
    KrzychuG
    Hmm, a antyaliasingu wylaczyc sie (tak jak w becie) nadal nie da? :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Z tym zaliczeniem przezroczystości interfejsu i wyświetlania statystyk do zaawansowanych ustawień graficznych to przesadzili.
  • avatar
    popiol
    kitamo - a jaki masz dowód na to?
  • avatar
    TheEquinoxe
    Rany, kiedyś to było normą i nie trzeba się było chwalić "Ej, w naszej grze możesz sobie zmienić dużo ustawień"
  • avatar
    Marucins
    Ta gra w ogóle będzie miała SINGLA? Czy nastawia się na rozgrywkę multi?
  • avatar
    apuk666
    Ustawienia nie zaskakują. Przypominają choćby te z Crysis, ale w sumie to już około 9 lat i na tle dzisiejszych strzelanek można się tym pochwalić. :)