Karty graficzne

Dwurdzeniowy Radeon od GIGABYTE

z dnia
Andrzej Michalski | Redaktor serwisu benchmark.pl
32 komentarze Dyskutuj z nami

W ofercie GIGABYTE pojawiła się dwurdzeniowa karta graficzna Radeon z serii HD 5900.

Najważniejsze zalety modelu GV-R597D5-2GD-B to dwa procesory graficzne ATI Radeon z serii HD 5800 wykonane w procesie technologicznym 40nm oraz 2GB pamięci GDDR5. Zegary GPU i pamięci karty ustawiono odpowiednio na poziomie 725 i 4000 MHz. Karta wspiera biblioteki: DirectX 11 i OpenGL 3.1.

Model został wyposażony w złącze graficzne PCI Express 2.1 zapewniające zgodność sygnałową oraz napięciową z nadchodzącym standardem PCI-E 3.0, dwa złącza dual-DVI-I i najnowszej generacji mini DisplayPort. Nowością jest także technologia ATI Eyefinity. Dzięki niej gracze mają możliwość podłączenia 3 niezależnych monitorów do jednej karty graficznej oraz osiągnięcie ciekawego efektu otaczającego obrazu (tzw. „surround view”) poprzez połączenie ich w dużą, zintegrowaną powierzchnię wyświetlania.

Dzięki technologii ATI PowerPlay pobór energii dostosowany jest od aktualnego trybu pracy procesora, co pozwala w znacznym stopniu obniżyć jej zużycie podczas mniejszego obciążenia GPU.  

Specyfikacja:

Model
GV-R597D5-2GD-B
GPU
Radeon HD 5970
Taktowanie rdzenia
725 MHz
Taktowanie pamięci
4000 MHz
Pamięć
2GB GDDR5
Rodzaj pamięci
32Mx32
Szyna pamięci
256-bit*2
Złącze
PCI Express 2.1
Procesory strumieniowe
3200
DirectX 11
tak
DVI Port
DVI-I*2(Dual-link DVI)
HDMI
Tak (przez adapter)
Display Port
Tak (mini)
HDCP
Tak

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

32
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    "Nowością jest także technologia ATI Eyefinity"

    To nie jest nowość :P w 5870 też jest :)

    --

    ciekawe kiedy pojawią się niereferenty...
  • avatar
    Super wydajna karta ale kiedy będzie dostępna w Polsce. Jak narazie nigdzie nie można jej kupić.
  • avatar
    W ofercie GIGABYTE pojawiła się dwurdzeniowa karta graficzna Radeon z serii HD 5800. chyba 5900...
  • avatar
    Procesory strumieniowe 256-bit*2 - czy mi się wydaje czy coś jest nie tak.

  • avatar
    Panie Michalski, cos sie pan nie przyklada do tych informacji prasowych, zawsze sa jakies bledy (i nie mowie tu o literowkach bo to akurat kazdemu sie moze zdarzyc) albo czegos istotnego brakuje.
  • avatar
    Jak tak się wszyscy czepiają to ja też coś powiem :D Ta karta ma dwa GPU, a nie dwa rdzenie w jednym :D Tak mi się przynajmniej wydaje, tak więc nie jest dwurdzeniowa ;)
  • avatar
    moje pytanie - po co taka karta???
    mam intela8200 nie podkrecanego,2 giga geil DDR2 800 cl4,-kupilem radka 5750. Wszystko(cod modern warfare 2, Crysis, FairCry2,Empire Total War) 1280:1024, detale max, i wszystko dziala plynnie,bez zaciec. nawet gdyby podlaczyc karte co robi w 3dmarku 100000000000, a w grach wyciaga miliard klatek na sekunde nie zauwazycie zadnej roznicy wzgledem np. 5750, bo i to i to dziala plynnie.
    Wiec pytanie, po co karta 5900,tylko po to zeby wp...500W pradu, czy zeby pochwalic sie koledze?
    Na marginesie: ludzkie oko rozroznia obraz na poziomie ok 24 klatek na sekunde, wiecej nie widzi,to nasza bariera biologiczna, wiec nie wiem czym sie podniecac jesli karata wyciaga wiecej.Ja autentycznie nie widze roznicy, i ok 20 klatek na sek juz w mojej percepcji wystarcza....
  • avatar
    Widzieliście jakie ceny dali na Allegro ? 3400PLN za 5970. Za tyle to można dobrego kompa kupić omg
  • avatar
    http://overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-218-AS

    Jak widać ceny na alledrogo są baardzo zawyżone ;)
    W UK można mieć tą kartę za 1k PLN mniej
  • avatar
    Ładny komp za taką kasę. Jak zwykle trzeba wyłudzić kupę pieniędzy od ludzi, którzy idą na to, że ta grafa jest pare razy wydajniejsza od innych lub coś w tym stylu... :Bez odbioru: