Konsole do gier

Dzięki hakerom Linux powraca na PS3

z dnia
Dawid Kosiński | Redaktor serwisu benchmark.pl
55 komentarzy Dyskutuj z nami

Po wielodniowej awarii Playstation Network, wskutek której zostały skradzione dane osobiste użytkowników, Sony zalicza kolejną wpadkę w walce z hakerami. Dzięki niej każdy znowu będzie mógł zainstalować Linuxa na swoim Playstation 3.

Warto przeczytać:
Dzięki hakerom Linux powraca na PS3
PSNGATE: Sony odpowiada, dane na sprzedaż

Kradzież numerów zabezpieczających karty kredytowe klientów, wielka awaria Playstation Network, ostateczne złamanie Playstation 3 za pomocą narzędzia OtherOS. Te trzy incydenty na pewno zapadną prezesom Sony głęboko w pamięć. Wszystkie te zdarzenia są najprawdopodobniej powiązane ze sprawą sądową, jaką założył japoński gigant Geohotowi (George Hotz).

Wszyscy wiedzieli, że Geohot odblokował konsolę Sony za pomocą opcji OtherOS, która pozwalała na zainstalowanie na konsoli alternatywnego systemu operacyjnego. Sony postanowiło sięgnąć po najprostsze rozwiązanie sprawy, czyli zablokowanie opcji w najnowszej aktualizacji i pozwanie George'a Hotza do sądu.
 

I choć rozprawa Sony i Hotza jest już jedynie cieniem przeszłości, to przestraszone Sony nadal nie zdecydowało się na przywrócenie opcji OtherOS do swojej konsoli.

Haker Graf Chkolo postanowił wyręczyć japońską firmę i stworzył narzędzie OtherOS++. Oprócz możliwości instalowania Linuxa daje ono możliwość dowolnego odczytywania i zapisywania pamięci, co z całą pewnością przyda się hakerom w przyszłości, podczas kolejnych prób łamania konsoli Sony. Póki co, w meczu Sony : Anonymous gospodarze wysoko przegrywają. Aż chce się tutaj zacytować znanego komentatora sportowego, Dariusza Szpakowskiego: "Jak mówią młodzi ludzie - masakracja!".

Źródło: PS3News
 

Polecamy artykuły:  
 
Tablet czy netbook - co jest lepsze? AMD Phenom II X4 980 Black Edition - cztery rdzenie w dobrej cenie EFI vs BIOS - najważniejsze różnice

 

Komentarze

55
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    od zawsze widzialem, ze konsole, a zwlaszcza ps3 to gowno
    -1
  • avatar
    A przepraszam, bo ja nie nadążam... jakie łamanie konsoli? Mój kolega gra w co chce dzięki podłączonemu "pendrivowi" ze specjalnym chipem i oprogramowaniem. Co tu jeszcze łamać? Napęd Blue-Ray? Po co? Kto będzie wypalał takie płyty?
  • avatar
    Łapa w górę za Szpakowskiego, nie znałem tego :D
  • avatar
    tylko po co? miałem na swoim ps3 linuxa i szybko wywaliłem, to się nie nadaje bo strasznie słabo chodzi a i z grafiką nie było za ciekawie, tak wiem że klastry itp. ale dla zwykłego ludka to się nie nada do niczego, linux nawet na słabym pc chodzi o wiele lepiej niż na ps3
  • avatar
    Dla mnie play to zawsze była cienizna, kupiłem playa 2 po premierze i doszedłem do wniosku, że żadna rewelacja i sprzedałem. Blaszaki górą!
  • avatar
    Haha i poco Sony zaczynało z mocniejszymi?xD Pewnie sprzedarz PS3 spadnie o 50%.
  • avatar
    ta konsola jest prawie tak stara jak Pegasus ;D
  • avatar
    sprzedaż PS3 dopiero wzrośnie jak się okaże że można grać w piraty na dobre :)
  • avatar
    Ciekawe czy ten atak nie mial na celu aby piraty dzialaly w trybie multiplayer przez playstation network wtedy to byl by juz chyba gwozdz do trumny sony :)
  • avatar
    Najgorsze jest to, że Sony swoją konsolę sprzedawało jako posiadającą możliwość instalacji linuksa(przynajmniej stare modele)
    Teraz po aktualizacjach softu, który jest WYMAGANY do grania w nowe gry albo online linuksa już zainstalować się nie da. Ograniczono więc funkcjonalność produktu co oznacza niezgodność towaru z umową
    http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2011/04/21/sony_should_pay_100_to_man_for_otheros_removal_consumer_board_says
    Być może Sony zostanie zmuszone do zrekompensowania tego choć to mało prawdopodobne. Moloch ma tylu prawników w kieszeni, że narazie wszystko uchodzi im na sucho i układa się po ich myśli(sprawy są w USA więc wiadomo o co chodzi)
    Nawet udało im się zablokować wszelkie pozwy zbiorowe przeciwko korporacji co już jest szokiem. Więc użytkownicy którzy ucierpieli w wyniku słabego zabezpieczenia PSN będą musieli sądzić się z Sony osobiście(kto ma na to kasę)
    http://www.latimes.com/business/sc-dc-0428-court-class-action-web-20110427,0,1239412.story
    Rządy kasy , korporacji czyli New World Order pełną gębą.
  • avatar
    Ni i nie dodaliście w artykule w co się stało z tym hakerem, który przywrócił linuksa na PS3...
    A to bardzo ważne, gdyż wszyscy powinni wiedzieć że Sony wraz z policją najechało na jego chatę, zabrali mu komputer i wszystkie narzędzia których używał. Oprócz tego zaszantażowali, że jeśli dalej będzie pracował nad linuksem na PS3 to grozi mu kara nawet w wysokości 1 miliona euro albo pół roku więzienia.
    http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/Sony-Sues-Graf-Chokolo-for-1-Million-Euros-Hes-Still-PS3-Hacking/
    Koleś nie ugiął się i dalej pracował nad linuksem na PS3 to drugi raz go najechali!!!
    http://www.maxconsole.net/content.php?45640-Sony-raids-german-hacker-for-the-SECOND-time-demands-OtherOS-halt
  • avatar
    W artykule są błędy -
    Po pierwsze GeoHot nie zhakował konsoli przy pomocy Linuxa tylko jakichś funkcji serwisowych. Nie pamiętam dokładnie jakich, ale wersja, że shakował przez Linuxa to bzdura powtarzana wierzących w bajeczki że usunięto go aby chronić konsolę przed złamaniem.

    Po drugie kradzieże danych nie są dziełem Anonów, o czym kilkukrotnie informowali. Po DDoSach i przesiadywaniu w sklepach "Obrońcom Wolności" skończyły się pomysły.
  • avatar
    Ja tego troche nie kumam ... bo niby tak sony pozwało geohota za otheros i zablokowała możliwość korzystania z tego . Przecież i tak za pomocą pena można obchodzic zabezpieczenia więc po co ten idiotyczny atak grupy anonimowych ? sony to oleje nic nie zrobi da nowe zabezpieczenia a ile sie gracze na wkurzali na brak psn itd to ich ... kolejne ataki będa wygladać tak samo sony będzie miało to w pupie a gracze zaczną uważać anonimowych za największe zło i wroga number one sami sobie tylko zaszkodzą a jak wkurzą pewne osoby to wyjdzie na jaw kto tak naprawde jest w tej grupie i już im nie będzie tak wesoło jak im pewne osoby tyłki obrobią
  • avatar
    Masakra jakaś :P. PlayStation dostaje co chwile po tyłku od hakerów :)) tu karty kredytowe, a tu znowu linux.