Internet

Miliard dolarów - tyle Facebook wyda na autorskie produkcje wideo w 2018 roku

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Facebook wyraźnie chce stanąć do walki z Netfliksem i resztą. Raczkujący w sektorze VOD serwis planuje wydać miliard dolarów na autorskie produkcje.

Sukces serwisu Netflix sprawił, że coraz więcej firm interesuje się sektorem autorskich produkcji wideo. Wśród nich jest Facebook, który chce od razu mocno uderzyć.

Jak informuje Wall Street Journal, aż miliard dolarów w samym 2018 roku Facebook wyda na produkcję autorskich filmów, seriali i programów. Taka kwota powinna wystarczyć na stworzenie całkiem niezłej podstawy dla katalogu wideo, który – w przypadku sukcesu – z pewnością będzie się rozszerzał. To ma pomóc społecznościowemu gigantowi w nawiązaniu walki z Netfliksem i innymi serwisami z sektora określanego czasem jako telewizja internetowa.

Nie będzie o to łatwo. Netflix, z ugruntowaną już pozycją (i 100 milionami płacących użytkowników), w przyszłym roku na autorskie produkcje zamierza wydać… 7 razy więcej. Ponadto, z każdym rokiem zamierza dokładać kolejny miliard do swojego „twórczego” budżetu, aby „odmienić branżę filmową”. Facebook musi też wziąć pod uwagę fakt, że konkurencja jest coraz większa – swoją pozycję wypracowały już między innymi usługi Amazon Prime Video i Hulu, a w kolejce są jeszcze Disney, Apple i inni giganci.

Facebook ma jednak coś, o czym wszystkie te usługi mogą pomarzyć. Są to mianowicie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. Jeśli tylko ekipie Zuckerberga uda się choćby kilka procent tej społeczności zachęcić do skorzystania usługi filmowej, to sukces będzie murowany. Nie ma jednak innego narzędzia, by to osiągnąć, jak mocny katalog. 

Czy miliard dolarów wystarczy (choćby na początek), okaże się pewnie już niedługo. Choć niekoniecznie w Polsce, bo na razie serwis Facebooka tworzony jest głównie pod kątem Stanów Zjednoczonych.

VOD w Polsce ma się całkiem nieźle. Z badania przeprowadzonego przez Gemius/PBI w maju 2017 roku wynika, że w najgorszym razie z takich serwisów korzysta co dziesiąty internauta, a także, że preferujemy polskie usługi. Showmax i Netflix zajęły dopiero 6. i 7. miejsce pod względem popularności, a liderem (z ok. 3 milionami realnych użytkowników) jest VoD.pl. Ten serwis może ponadto wkrótce zyskać kolejnych użytkowników, dzięki niecodziennej współpracy. Więcej na ten temat w newsie: Player i Ipla łączą katalogi z VoD.

Źródło: Engadget, Wall Street Journal. Ilustracja: Facebook

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!