• benchmark.pl
  • Gry
  • Fallout 4 cierpi na krytyczny błąd uniemożliwiający wykonanie jednego z zadań
Gry

Fallout 4 cierpi na krytyczny błąd uniemożliwiający wykonanie jednego z zadań

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
53 komentarze Dyskutuj z nami

Zanosiło się na to, że Fallout 4 wolny jest od poważnych bugów. Niestety, jeden z takowych właśnie odkryto.

Fallout 4

Trudno dziś o grę, która wolna byłaby od jakichkolwiek błędów. Wydawało się jednak, że w przypadku Fallout 4 obyło się bez tych poważnych, które skutkowałyby znacznym utrudnianiem zabawy. Niestety właśnie takowy odkryto.

Na oficjalnym forum producenta pojawia się coraz więcej wpisów od graczy, którzy skarżą się na zadanie, w którym konieczna jest wycieczka do lokacji pod nazwą Mosignor Plaza. W wielu przypadkach skutkuje ona koniecznością przerwania rozgrywki w zupełnie niepożądany sposób.

Jak donoszą korzystający z PC, po pojawieniu się we wspomnianym miejscu gra automatycznie się wyłącza. Co więcej, na podobny problem zaczynają narzekać też, chociaż na mniejsza skalę, właściciele konsol, którym gra się zawiesza.

Bethesda nie odniosła się jeszcze do powyższych rewelacji. Zapewne wkrótce wydany zostanie komunikat inforumujący o pracach nad stosowną łatką.

Źródło: idigitaltimes, forums.bethsoft

Komentarze

53
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    marcin1ja1
    Nie dość, że płacisz w zależności od platformy od 150 do 250zł to na koniec zostajesz beta-testerem. Przy niektórych produktach można nawet mówić o alfa-testerze :)
    18
  • avatar
    InsanePlumber
    Jakoś nie jestem zdziwiony to Bethesda.
    Gram w ich gry od 2002 (Morrowind) i zawsze jest ten sam
    schemat.
    Nauczyłem się że w gry Bethesda gra się dopiero dwa lata po wydaniu gry.
    Wyjdą DLC patche potem patche zrobione przez moderów.
    I dopiero w tedy mozna grać.

    Najlepszym tego przykładem niech będzie Skyrim i patche zrobione przez moderów (USKP/UDGP/UHFP/UDBP/UHRP) które w do tego czasu naprawiają ponad 20000 błędów których Bethesda nie kwapiła się naprawić.
    8
  • avatar
    maker
    Ludzie robią preordery albo kupują gry zaraz po premierze i później narzekają na błędy i cenę jaką musieli za dany tytuł zapłacić... Wniosek bardzo prosty ja już dawno przestałem tak robić ;)
    7
  • avatar
    Konto usunięte
    Niestety, dzisiaj gry świeżo po premierze to często wersja beta - ba! Już co raz częściej to wersje alfa. To jest niedorzeczne, żeby gra, która została 'ukończona' miała tyle błędów na premierę... powinniśmy bojkotować takich twórców!

    P.S. Patche potrafią często ważyć tyle, co gra. To jest dopiero dziwne.
    4
  • avatar
    Wodzu1988
    Ta gra to po batmanie kolejny Kopniak w twarz dla gracza, który kocha to uniwersum, a dostaje zgniłą, ponadgryzaną iguanę na patyku.
    2
  • avatar
    topiq
    Napatrzyłem się na YT na dziwne błędy i zacinanie się NPCów, i psa w różnych wejściach. Na grafikę rodem ze Skyrima w premierowej wersji, że pewnie na własną kopię Fallout 4 poczekam jak z F:NV do latobrania na wersję Ultimate Edition za 30 zł ze wszystkimi patchami i fajnymi modami z nexusa, które do tej pory wyjdą.
    Po za tym sama gra wydaje się całkiem dobra, crafting i elementy SimCity, wyglądają zachęcająco.
    2
  • avatar
    Mariano_
    Premiera gry odbyła się niemal tydzień temu i nadal nie wypuścili choćby małego patcha z kilkoma poprawkami, zaczyna mnie to denerwować...
  • avatar
    wasptak
    Nie miałem problemów we wspomnianym zadaniu - natomiast w innym, robiąc questa dla Raiload - NPC za którym miałem iść postanowił ustać w miejscu w połowie zadania i... tyle :) Stał tak nawet gdy zaczełem do niego strzelać z miniguna :P Zadanie byłem zmuszony zostawić - triki z save / load też nie pomogły...
  • avatar
    matek103
    co to za chore ceny 160zł na pc marny żart
  • avatar
    venom32
    Jak już wcześniej pisałem, nie porównuję silnika graficznego, tylko kod gry, czyli questy, przedmioty, umiejętności - te rzeczy tak bardzo się nie zmieniły, powiem więcej, z tego co czytałem i widziałem, to Fallout 4 pod tym względem jest wręcz uproszczony w porównaniu do Baldur's Gate, szczególnie 2 części.

    Na kodowaniu trochę się znam, wyobraź sobie, stąd nie wiem dlaczego na siłę próbuje mi się udowodnić, że porównuję grafikę tych dwóch gier, kiedy piszę, że tego nie robię, bo się nie da. Wymienione przeze mnie błędy są jedynie przykładem tego w jakim kierunku ogólnie idzie rozwój gier. Ładnie rozpisałeś rzeczy dość oczywiste przy pisaniu silnika graficznego, natomiast nie wyjaśniłeś dlaczego programiści nie są w stanie umieścić dodatkowego skryptu sprawdzającego czy np. kopyta konia, czy łapy psa znajdują się mniej więcej w tej samej osi co np. stopy bohatera i na tej podstawie umieszczać zwierzę na mapie, zamiast tego co ludzie opisywali: skrypt wykrył kolizję z drzewem czy budynkiem, to umieszcza zwierzę na drzewie lub budynku zamiast obok. Tego dało się uniknąć.
  • avatar
    scooby
    1
  • avatar
    Marucins
    Ja pierdziele co za świat

    "Zapewne wkrótce wydany zostanie komunikat inforumujący o pracach nad stosowną łatką."

    Komunikować będą że wzięli się do roboty między liczeniem kasy ze sprzedaży gry.