Gry

Final Fantasy XIII - ewolucja oprawy graficznej

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
39 komentarzy Dyskutuj z nami

Final Fantasy to bez wątpienia jedna z najlepiej rozpoznawalnych serii RPG (role-playing game) na świecie. Pomimo typowo japońskiego podejścia do tego gatunku gier Final Fantasy cieszy się niesłabnącą popularnością od ponad 20 lat, a kolejne jej odsłony sprzedają się w ogromnych ilościach.

Nie dziwi więc fakt, iż Microsoft tak bardzo zabiegał u producenta serii - Square Enix o to, aby następna część Final Fantasy ukazała się również na konsole Xbox 360 (przerywając w ten sposób dotychczasową ekskluzywność tejże serii dla konsoli Sony). Oczywiście, jak można było sie spodziewać monopol został złamany i tworzony właśnie Final Fantasy XIII ukaże się na obu "nextgenowych" konsolach.

Jak można się domyśleć, pomimo planowanej premiery dopiero na 2010 rok gra już teraz rozpala do czerwoności wszystkich miłośników opisywanej serii. Tych właśnie graczy zainteresuje zapewne fakt, iż oprawa graficzna FFXIII dość mocno się zmieniła i to niekoniecznie na lepsze.

Do takich wniosków doszli redaktorzy serwisu Kotaku, którzy zestawili ze sobą stare i nowe zdjęcia z gry (udostępnione w czerwcu tego roku). Poniżej możecie je zobaczyć, samemu porównać i ocenić.

Zdjęcie z sierpnia 2008 roku

Zdjęcie z czerwca 2009 roku

Postać Oerba Dia Vanille - zdjęcie z sierpnia 2008 roku

Postać Oerba Dia Vanille - zdjęcie z czerca 2009 roku

Zdjęcie z sierpnia 2008 roku

Zdjęcie z czerwca 2009 roku

Komentarze

39
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    danieloslaw1
    łeee. Ja tam nie widze rewolucji, a wy? No może w tej grze.
  • avatar
    Konto usunięte
    Postacie wyglądają o wiele prawdziwiej.
  • avatar
    Qpers
    Faktycznie jakby trochę "spuścili z tonu" z tą jakością grafiki prezentowaną na nowych screenach. Dla tej serii kupię nową konsolę, tak samo jak PS2 :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Inne oświetlenie, nieco gorsze tło. Nie widzę znaczących zmian. Dla tej gry kupię PS3, ale oczywiście jeszcze Sony musi trochę obniżyć cenę bo zdecydowanie jest nie na moją kieszeń. Ponoć koszt produkcji spadł o 70%.
  • avatar
    Konto usunięte
    Na obrazku 2 postać ma bardziej kanciate ramiona niż na pierwszym
  • avatar
    Darkeners
    Nie wiem dla czego, ale ja wole te z 2008 bardziej :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Ooo,widocznie rsx w ps3 faktycznie jest słaby.
    zmiany na gorsze dotknęły również geometrii,a o teksturach to nawet nie wspomnę(sępy z Sony zaoszczędzili z 5 dolarów na RAM-ie i mamy tego efekty).
  • avatar
    Spirit
    E tam... kwestia gustu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Tak dokładnie kwestia gustu i jak dla mnie to ta gra straciła. Przecież to widać na pierwszy rzut oka. Starsze screeny są o wiele bardziej szczegółowe, postacie mają naturalny wygląd a nowsze prezentują się jak zwykłe produkcje których mamy teraz cały wysyp. Lekki glow + dof, no nie ! star ocean, last odyssey się kłania. Wcześniej grafika ocierała się o realizm. Ehh mam nadzieje że ktoś ich zjedzie. Jeśli zachowają tą tendencję to ja podziękuję.
  • avatar
    szawel
    lol, 2008 są bardziej szczegółowe i te ramiona na 2 zdjęciu. konsolki wymiękają ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    Brak edycji powyżej. A może wyciekły zdjęcia z (wiem wiem fantastyczne mrzonki) z wersji na X360 ? Square coś tam wspominało że może wyjdzie ? Stąd taka różnica w grafice. Wracając, przecież wyszło demo w FF:AC na Blue-ray może porównać z dema do tych zdjęć.
  • avatar
    Terrorek
    Troche bluru troche tego zielonego ( sepia?) i troche poprawek w grafie noo wsomie to ładnie ( fajne laseczki) xD
  • avatar
    Otheim
    Mogli by zrobić tą wersje na PC wreszcie?
  • avatar
    maker
    Wedlug mnie (oczywiscie jak tutaj wszyscy wspominaja jest to kwestia gustu) tworcy chcieli osiagnac nie tyle wiekszy realizm co dobry efekt filmowy i musze powiedziec ze wyszlo im to calkiem niezle. Ogladajac w jakim kierunku sie to rozwija coraz bardziej rozwazam kupno PS3 :]
  • avatar
    gormar
    Na razie to wygląda jakby dodali efekty global illumination (poświata całej sceny) + Field of View (efekt pola widzenia, czyli to co w tle jest nieostre).
    Dodatkowo wyraźnie widać, że są to sceny przerywnikowe (cut scenes) to jak znam Sony i serię FF zostały one pre-renderowane.
  • avatar
    Konto usunięte
    Może te lepsze screeny były z wersji na PC ? ^^
  • avatar
    Konto usunięte
    hmm
  • avatar
    Konto usunięte
    Grafika pogorszona widać ze ps3 ma cienką moc ma super proca a kiepskie gpu miała być najładniejsza gra na ps3 a wyjdzie jak zwykle ostatnio najlepszy final to 7 i 10.
  • avatar
    Konto usunięte
    wszystkie zdjecia stracily jakosc, 1sza para ramiona kanciaste,2ga para naszyjnik i wlosy kanciaste,3cia para miecz kanciasty, wszystkie obrazki z twarzy zniknely piegi, zastapila je jednokolorowa plama. wersja z 2008 jest lepsza
  • avatar
    Konto usunięte
    nie no tragedia, sam nie gralem w zadnego ffa ale wspolczuje wszystkim fanom tej serii.
    a tak na serio: w ta gre sie gra dla grafiki ?
  • avatar
    Konto usunięte
    Jak ktos nie widzie, ze grafa z 2009 jest duzo gorsza, to powinien sobie wymienic monitor w trybie natychmiastowym + okulary.
    Karta graficzna w PS3 jest slaba, wiec lepszej grafiki na konsolach nie bedzie - cudow nie zrobia.
    Mysle, ze z wejsciem kart graficznych mowej generacji zrobi sie ogromna przepasc w jakosci grafiki miedzy konsolami a kompami.
  • avatar
    Konto usunięte
    Panowie i panie. Jak dla mnie stare screeny to były zwykłe prerenderowane materiały (nie realtime!). Teraz mamy jak to będzie wyglądało przeliczane przez konsolę i tyle. Jak ktoś oczekiwał wcześniej takiej grafiki to jego problem. SE słynie z przepięknych scenek prerenderowanych. Pokazali jak chcieliby żeby gra wyglądała a teraz rzeczywistość ich dopadała...
    Druga sprawa, że kto wiem, może konieczność robienia gry na obie platformy (PS3, X360) i chęć aby nie było pomiędzy nimi drastycznych różnic spowodowała, że końcowy efekt graficzny wygląda jak wygląda (wiecie, dostosowanie się do tego "słabszego" sprzętu). Może gdyby ta gra była PS3 albo X3360 only, to grafika by byłą lepsza.
    A na koniec, nawet jak to będzie tak wyglądało to i tak w to zagram. No i do premiery jeszcze trochę czasu, nie panikujcie ale też nie nastawiajcie się na fotorealistyczną grafikę o którą i tak w tej grze nie chodzi.

    Pozdro.
  • avatar
    Konto usunięte
    W serji FF migdy nie chodzilo o grafike i mam nadzieje ze opowiesc o ostatecznej fantazji XIII bedzie tak samo wciagajacej co VII.
  • avatar
    Konto usunięte
    Postać Oerba Dia Vanille - zdjęcie z czerca 2009 roku



    pozdro dla analfabety, toz to ff nie macie i nie podkresla bledow ?
  • avatar
    Lightning
    Jestem fanem gier Final Fantasy, zawsze grafika powalała na kolana, ale szkoda, że w tym przypadku twórcy nie myślą o najpopularniejszej wersji na PC
  • avatar
    Konto usunięte
    Final od zawsze wyznaczał nowy standard grafiki na konsoli, ale to nie ona jest w tej serii najważniejsza. Jako jeden z fanów tej serii mam nadzieję, że gra zaskoczy nas fabularnie bo graficznie i tak już to zrobiła. Oby tylko z "trzynastki" nie zrobili "dwunastki" i byśmy nie dostali dość kiepskiej fabuły w ładnej oprawie. Dziękuje.
  • avatar
    Konto usunięte
    Różnica jest ale gestykulował bym czy na lepsze. Ta gra ma super klimat. To ma być fajna grafika Anime a nie Crysis mi osobiście nie pasuje zmniejszenie przesadnego odbicia światła w mieczu bohaterki taka przesadność to klimat tej gry a nie jakiś podrasowany Blur
  • avatar
    Konto usunięte
    Moim zdaniem wygląda gorzej. Jedynie w pierwszej parze dziewczyna na drugim tle wygląda lepiej na nowszym obrazku.