Technologie i Firma

Firmy nie wykorzystują potencjału cyfryzacji biznesu

przeczytasz w 1 min.

Cyfryzacja biznesu to podobno jedyna droga, ale nawet firmy, które nią poszły nie potrafią wykorzystać potencjału

komputer w biznesie

Cyfryzacja biznesu to szereg korzyści dla firm. Problem w tym, że większość przedsiębiorców nie wykorzystuje potencjału nowych możliwości, a wynika to z badania Cisco przeprowadzonego wśród 350 firm z 16 różnych gałęzi gospodarki.

Jakie korzyści płyną z cyfryzacji biznesu? Według autorów badania to m.in. zwiększenie zaangażowania klientów, poprawienie wydajności pracowników, czy usprawnienie analityki. W przypadku handlu pozwala to m.in. na skuteczniejsze konkurowanie sklepów stacjonarnych z internetami, tymczasem wg. szacunków Cisco, branża handlu detalicznego zrealizowała zaledwie 15 proc. swojego potencjału korzyści w roku 2015.

W ogólnym rachunku 250 firm z 16 różnych branż zrealizowało jedynie 20% potencjału. Według Cisco wynika to z przyjęcia niewłaściwych założeń. „Oznacza to, że firmy powinny być gotowe na wprowadzenie zmian obejmujących ich działalność operacyjną, kulturę, model przychodów, dojrzałość technologiczną i zestaw umiejętności – w sposób fundamentalny i permanentny” - mówi Kevin Bandy, Chief Digitization Officer, Cisco.

Najskuteczniejsi w osiąganiu korzyści z cyfryzacji okazali się giganci cyfrowego rynku, tacy jak Apple, Uber i Tesla. Są to jednak firmy tworzące nowe modele biznesowe. Dobrze z wykorzystaniem nowych narzędzi radzą sobie przedsiębiorstwa oparte o technologie IT i wykazujące znaczny stopień konwergencji między IT a technologiami IT.

Skuteczna cyfrowa strategia

Autorzy badania wymienili kilka kroków, które należy podjąć, aby skutecznie wykorzystać możliwości, jakie daje cyfryzacja biznesu:

  1. Określenie miejsca, w którym firma znajduje się obecnie na drodze do cyfrowej transformacji, przy uwzględnieniu jej możliwości i celów biznesowych;
     
  2. Wybór tych modeli zastosowania cyfrowych technologii, które mogą najszybciej dostarczyć korzyści dla biznesu, będąc następnie podstawą do sfinansowania długofalowych cyfrowych strategii;
     
  3. Rozwój sprawnego biznesu w oparciu o świadomość zmian w otoczeniu biznesowym, podejmowanie najlepszych w danym momencie decyzji opartych o dojrzałą analizę danych oraz szybką egzekucję tych decyzji.

Źródło: Cisco

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mastah84
    2
    Dzisiaj, żeby nie zostać posądzonym o zacofanie cyfrowe, trzeba garściami czerpać i uzależniać się od usług Amazona, Google, Intela, Ms i nie wiadomo kogo jeszcze. Wszystko w chmurze, big data i na abonament - wtedy wielcy będą zadowoleni, dadzą Ci odznakę nowoczesności i kubek z logo firmy :)

    Gorzej gdy ktoś zadaje właściwe pytanie i odkrywa karty. Kilka z tych pytań brzmi mniej więcej tak: czy ja tego naprawdę potrzebuję? czy to, że inni robią to i w taki sposób oznacza z automatu, że to dobre i inni też powinni robić to i w taki sposób? Czy te wykresy mają mnie przekonać do wzięcia na siebie ryzyka z tej inwestycji i powierzenia moich danych podmiotom trzecim? Czy to nie za drogo?