Konsole do gier

Games for Windows Live od dziś za darmo

przeczytasz w 1 min.

Podczas trwającej właśnie imprezy Microsoftu pod nazwą GameFest 2008 gigant z Redmont ogłosił, że przeznaczona dla graczy pecetowych usługa Games for Windows Live, staje się od dziś darmowa. Tym samym zrezygnowano z wszelkich opłat związanych do tej pory z korzystaniem z tejże usługi i dano wszystkim graczom praktycznie nieograniczony dostęp do występujących w jej ramach opcji. Chodzi tu przede wszystkim o system osiągnięć, czat głosowy i tekstowy, możliwość gry sieciowej z użytkownikami Xboxów 360, listę przyjaciół mogącą grupować zarówno graczy 'pecetowych' jak i xboxowych  i co najważniejsze  - dostęp do specjalnego systemu o nazwie TruSkill matchmaking, dzięki któremu dobieranie partnerów do rozgrywek sieciowych następuje według faktycznych ich umiejętności. Co najważniejsze jednak Microsoft poinformował, że opisywana usługa jest obecnie darmowa dla wszystkich dotychczas wydanych tytułów, a jednocześnie zapewnił, że nowe produkcje, które dopiero się ukażą również nie będą obarczone żadnymi dodatkowymi opłatami.

Na koniec warto wspomnieć o nowym pomyśle Microsoftu, który zamierza do końca bieżącego roku wprowadzić do usługi Games for Windows Live dodatkową funkcjonalność w postaci sklepu (Marketplace) na wzór tego znanego z konsoli Xbox 360. Podobnie jak tam, na zawartość wspomnianego sklepu składałyby się zarówno zwiastuny i wersje demonstracyjne konkretnych produkcji jak i specjalne dodatki do gier, które w zależności od ich wydawcy mogłyby być darmowe lub płatne. Jak widać gigant z Redmont przystąpił do ofensywy i pragnie mocniej związać ze sobą graczy pecetowych próbując zaoferować im odpowiednik (możliwe że bezpośredni) tego co otrzymują użytkownicy Xbox'a 360. Bardzo prawdopodobne jest również to, że MS połączy start opisywanego sklepu z udostępnieniem  nowego interfejsu dla swojej konsoli - czyżby znów "zrzynka" pomysłu od konkurencji? Sony zapowiedziało wcześniej multiplatformowe połączenie usługi PSN Store.

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    darek11
    0
    Zostal tez oficjalnie zaanonsowany DX11, ma lepiej wykorzystywac wielordzeniowe karty, ma ogolnie poprawic wyglad grafiki (zatrzec roznice miedzy pre-renderowanymi cut-scenkami a właściwą grą). Bedzie to tez calkowicie kompaktybilne z DX10 i DX10.1, bedzie to dostepne dla Visty i nowych systemow Microsoftu.
    Pozdr.