Internet

Google zapowiada koniec flashowych reklam

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
8 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma Google zamierza w stu procentach zaufać technologii HTML5. Chciałoby się powiedzieć: najwyższy czas.

Google HTML5

Dni Flasha są policzone – jego agonia już się rozpoczęła i nic nie wskazuje na to, by miała zostać zatrzymana. Właściciele kolejnych usług i produktów rezygnują z tej technologii na rzecz HTML5. Firma Google także zrobiła już w tym kierunku kilka kroków (najgłośniejsza była chyba transformacja YouTube'a), a teraz zapowiedziała, że Flash zniknie także z jej najbardziej dochodowego źródła – reklam.

Już 30 czerwca reklamodawcom zostanie wyłączona możliwość przesyłania reklam graficznych opartych na Flashu do usług AdWords i DoubleClick Digital Marketing, a od 2 stycznia 2017 roku nikomu z nas nie powinien już wyświetlić się żaden tego typu baner. To prawdopodobnie jeden z ostatnich gwoździ do trumny Flasha – technologii, która od lat jest zmorą firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem oraz samych użytkowników. 

W oficjalnym komunikacie Google uzasadnia swoją decyzję chęcią „poprawienia wrażeń wizyjnych podczas przeglądania sieci na wielu różnych urządzeniach”. Sami właściciele Flasha, Adobe, uruchomili natomiast ostatnio następcę narzędzia Flash Professional – Animate CC i oświadczyli: „patrząc w przyszłość, zachęcamy wszystkich do tworzenia treści w oparciu o nowe standardy sieciowe”, po czym dodali: „my będziemy kontynuować starania, aby dostarczać najlepsze narzędzia i usługi dla projektantów i programistów”.

Jeśli zajmujecie się tworzeniem reklam, firma Google opublikowała poradnik na temat tego, jak przekonwertować reklamy flashowe do formatu HTML5. Znajdziecie go w tym miejscu.

Źródło: VentureBeat, Google, Adobe. Grafika: Google

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Adriian
    Dni Flasha są policzone...

    Ta, jasne. Te dni liczą się od kilku ładnych lat, ale się nie mogą jakoś policzyć.
  • avatar
    Snack3rS7X
    A co ze stronami porno?
  • avatar
    Konto usunięte
    Osobiście trochę mi żal, że Flash umiera. W przeglądarce miałem domyślne blokowanie pluginów we Flashu, a większość wkurzających reklam na tym się opierała. Była to dla mnie ostatnia linia obrony. Teraz reklamy zaczynają się przenosić na HTML5 i już nie lada wyczynem będzie uwalenie ich wszystkich.
  • avatar
    miszauszatok
    Mam pytanko: Co będzie ze stronami interentowymi tworzonymi i opartymi o tech. Flash?