Karty graficzne

GT300 będzie miał aż 512 jednostek shaderów!

z dnia
Dariusz Wieleba | Redaktor serwisu benchmark.pl
38 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma NVIDIA najwidoczniej chce zakończyć już wydawanie "nowych-starych" kart pod zmienioną nazwą i szykuje nam rewolucję technologiczną na miarę skoku jaki prezentowały układy G80. Nowa karta z serii GT300 zostanie wyposażona aż w 512 jednostek shaderów

Tak wielka ilość procesorów shaderów zastosowana w karcie to skok aż o 112.5% w porównaniu do modeli opartych na chipie GT200 który posiada 240 SP. Liczba shaderów na klaster została zwiększona z 24 do 32, liczba klastrów natomiast wynosi 16 (16 x 32 = 512 SP). Poza tym na każdym klastrze będzie 8 jednostek pamięci tekstur, co daje nam ich w sumie 128. Zmiany te wiążą się też z wprowadzeniem mechanizmu MIMD (multiple instructions multiple data) odpowiadającego za optymalny przesył danych w karcie. Wszystkie te zmiany mają uczynić z GT300 demona wydajności. 

Nowe GPU będzie kompatybilne z DirectX 11 i zostanie wykonane w technologii 40nm. Premiera układu spodziewana jest w czwartym kwartale 2009 roku.

Źródło: techPowerUp

 

Komentarze

38
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zapowiada się nieźle, ciekawe jaką dadzą cenę i jakie chłodzenie będzie potrzebne do takeigo potwora.
  • avatar
    Zapowiada się ciekawie :) cena gt300 będzie na pewno powyżej 2000 zł i nie stać na nich normalnych użytkowników. Ati wyda wcześniej serie 5xxx z dx11 i może wygrać bitwę ale nie wojnę.
  • avatar
    Bajka dla zwijaczy F@H :) jest taki jeden, ktory pewnie pojdzie w to jako pierwszy (http://atlasfolding.com)
  • avatar
    380 pewnie będzie drogi (jeśli tak będzie sie nazywał) ale tańsze wersje powinny być także super. Już nie mogę się doczekać reszty specyfikacji... W końcu jakiś świeżo ubity kotlet :)
  • avatar
    Ciekawe czy bedzie kolejna lokomotywa pozerajaca tym razem nie 300 a 500W.

    Bez zasilacza 1,1KW ani rusz.

    Ja podziekuje za taka karte. Moja 8800GT zrzera jedynie 100W. (dla porownaniu GTX 280 300W, a w testach w grach ma tylko 40% wiecej fps).
  • avatar
    Wszystkie te zmiany mają uczynić z GT300 demona wydajności."
    Bedzie fajny diabełek!
  • avatar
    " Dokładnie, ATI wydaja serie 5 z 1600 Shaderami tak słyszałem z plotek "
    Chłopie zastanów sie co piszesz karta 4870x2 ma 320 SP czyli jest to 1600 SPu więc ATI ma karte która posiada 1600 SPu. Jest to okłamywanie klientów bo np NVIDIA podaje te jednostki normalnie w SP a nie w SPu. Czyli np dzisiejszy gtx 295 posiada pedłóg ATI posiada 2400 SPu. Reasumując liczba SP jest mnożona przez 5. Więc karty gt300 bedą mialy 512 SP czyli 2560 SPu.



  • avatar
    TEORIA, Teoria, i jeszcze raz teoria, pokazcie mi praktyke i "bencha" z jakiejs gry, zwiekszanie samych shaderow to nic, liczy sie takowanie rdzenia, rodzaj pamieci. A najwazniejsze to co to za rdzen...
  • avatar
    @faust

    Pewnie nie zauważyłeś, że jednostki u NV i ATI "troszeczkę" się różnią...
  • avatar
    " TEORIA, Teoria, i jeszcze raz teoria, pokazcie mi praktyke i "bencha" z jakiejs gry, zwiekszanie samych shaderow to nic, liczy sie takowanie rdzenia, rodzaj pamieci. A najwazniejsze to co to za rdzen... "

    Ojj żebyś sie nie żdziwił np. gtx 260 zwykly jest o wiele slabszy od core 216. Zwykły ma 192 SP a core 216 jak nazwa mówi ma 216 SP.
    Przyrozt o 24 SP dał tej karcie niezłego kopa. A przecież oprócz zwiększenia SP nic sie nie zmieniło.
  • avatar
    Wszystko ładnie, pięknie, ale karta będzie kosztowała ze 2000zł
  • avatar
    Widze ze bede mial po co kupowac kompa na gwiazdke :D To bedzie musial byc potwor.
    500W idle
  • avatar
    hmmm no w koncu "gracze"... będą mieli 100 FPS w crysisie... po cholerę komu taka grafika :/ no ale co tam ja takich wymagań nie mam i jestem za Radeonem.
  • avatar
    A mnie zawsze zastanawia, co ma na celu taki "wyciek" :)
  • avatar
    Ech, a ATI wystarczyłoby podwyższenie zegarów jednostek o 50%... I jednoprocesorowe 4890 rozkładałoby GTX295 na łopatki. Jakby ktoś nie zauważył - porównywalne karty ATI mają mniej jednostek obliczeniowych i do tego wolniej taktowanych... Więc na logikę wystarczy pomyśleć, co by dało ATI rozdzielenie prędkości jednostek ROP i SP :D
  • avatar
    co lepiej podkrecic shadery czy rdzen
  • avatar
    nie zauwazyliscie jednego,obojetne co wypusci ati czy nv to my zmuszamy ich do czestych zmian i my wydajemy ciezkie pieniadze!!!wiec czym sie tu podniecac??? a tymi cenami to niech sie schowaja bo są zaporowe!!!
  • avatar
    Widać, narazie aby ATI sie stara, bo w porównaniu do nvidii, bo przynajmniej myślą nad architekturą, a nvidia walnie wszystkiego 2x więcej niż w gtx280 i mają najwydajniejszą karte graficzną i shadery będą miały przez to pewnie ok. 1GHz, bo nie sądze, żeby robili całkiem od nowa architekture
  • avatar
    Już kilka lat temu zakończyłem "ściganie" kart graficznych. Obecnie mam laptopa na którym gram w jedna grę - LineageII.
    Od czasu do czasu czytam jednak opisy, recenzje nowych kart graficznych i wydaje mi się, że nie tędy droga. Nie wiem czy już osiągnięto szczyt możliwości, że nowe, szybsze musi znaczyć np. bardziej "prądożerne" i osiąga się to przez mnożenie rdzeni itp.
    Osobiście uważam, że rewolucją byłoby stworzenie nowej kart, która pochłonie mniej prądu niż karty dzisiejsze, a przy tym będzie wydajniejsza. Chyba inżynierowie idą po najmniejszej linii oporu, pomnożyć, dodać można zawsze.