• benchmark.pl
  • Foto
  • Instagram - wgrasz minutowe wideo, ale odnaleźć je innym będzie trudniej
Foto

Instagram - wgrasz minutowe wideo, ale odnaleźć je innym będzie trudniej

Karol Żebruń | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Rok 2016 to okres licznych zmian w Instagramie. Niektóre są drobne jak zliczenia odtworzeń wideo, inne zmieniają filozofię serwisu

Instagram iOS

Instagram wprowadził dwie istotne zmiany, które czynią tę jakże popularną (400 milionów użytkowników), platformę czymś odrobinę innym niż dotychczas. Po pierwsze wydłużono czas klipów wideo, które mogą być wgrywane jako posty, do 60 sekund. A po drugie, zmieniono sposób wyświetlania strumienia danych z chronologicznego na uzależniony od różnych algorytmów, które oceniają co dla nas jest najciekawsze.

Zmiany wprowadzono w odwrotnej kolejności, ale specjalnie wymieniam je tak, gdyż pokazuje to, że użytkownicy Instagrama będą musieli zmienić swoje przyzwyczajenia. Bo choć filmik wgramy dłuższy, to czy mamy gwarancję, że zobaczą go wszyscy użytkownicy, który właśnie przeglądają Instagram? Czy trzeba będzie nieco się wysilić, by do niego dotrzeć, czy algorytm trafi idealnie w nasze gusta?

Zmiany na dobre czy na złe?

Za sprawą algorytmów, może on trafić nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności na sam koniec listy proponowanych nam zdjęć. Albo zostanie umieszczony poniżej dużo starszych wpisów. Choć może też stać się inaczej. Działanie tak zwanych „nadzorowanych strumieni” nie zostało jeszcze rozgryzione przez internautów.

A to co zaproponują algorytmy, choć słuszne w ich mniemaniu, wcale nie musi być tym co użytkownik Instagramu chce ujrzeć w swoim strumieniu zdjęć i klipów wideo.

Już teraz użytkownicy serwisu proszą swoich znajomych i osoby, które śledzą ich profil, o włączenie powiadomień (jeśli takowe nie były aktywne). By wrzucane przez nich zdjęcia nie umknęły uwadze tak jak to może się dziać obecnie.

Natomiast przyzwolenie na  trwające 60 sekund klipy to dowód na rosnącą rolę tego typu formy wyrazu wśród internautów i użytkowników mobilnych urządzeń. Jak donosi Instagram, w ostatnim półroczu użytkownicy serwisu poświęcali o 40% więcej czasu na oglądanie klipów wideo niż wcześniej.

Dostępność 60 sekundowych klipów nie od razu

Funkcja umożliwiająca wgrywanie minutowej długości klipów wideo (można też wybrać dłuższy i przyciąć go w aplikacji, tak jak miało to miejsce dotychczas przy 15-sekundowym limicie) trafi na nasze smartfony stopniowo wraz z kolejnymi aktualizacjami oprogramowania.

Instagram przywrócił również możliwość tworzenia klipów wideo z kilku filmów w najnowszej wersji aplikacji o numerze 7.19 dla platformy iOS.

Źródło: Instagram

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!