Systemy operacyjne

Po aktualizacji do iOS 11.3 niektóre iPhone'y stają się bezużyteczne

przeczytasz w 1 min.

Osoby korzystające ze smartfonów iPhone 8 i iPhone 8 Plus (w których wymieniono wyświetlacz w nieautoryzowanym serwisie) mają poważny problem.

Apple iOS ma wielu zwolenników, którzy wskazując przewagi nad konkurencyjnym Google Android wymieniają między innymi szybsze aktualizacje. Słusznie, aczkolwiek i tutaj niekiedy pojawiają się problemy, które niektórym użytkownikom sprawiają spory ból głowy.

Producent udostępnił ostatnio iOS 11.3. Wprowadza on kilka drobnych, ale użytecznych rozwiązań i wszystko byłoby pięknie gdyby nie fakt, że wiąże się z nim także jeden poważny mankament. Pojawiają się doniesienia osób korzystających ze smartfonów iPhone 8 i iPhone 8 Plus, iż po aktualizacji wyświetlacze nie reagują na dotyk. Nie da się ukryć, że w takiej sytuacji urządzenia stają się niemal bezużyteczne.


Kogo dokładnie spotyka opisywany problem? Okazuje się, że nie pojawia się on na losowo wybranych modelach. Dotyczy jedynie tych, w których wymieniono wyświetlacz w nieautoryzowanym serwisie. Spowodowany jest najprawdopodobniej przez micro chip obsługujący wyświetlacz.

Wbrew pozorom osób dotkniętych problemem jest całkiem sporo. Nie jest przecież tajemnicą, iż smartfony Apple kosztują sporo, ale odczuwalnym wydatkiem dla kieszeni są też wszelkiego rodzaju naprawy. Na nich można zaoszczędzić właśnie w nieautoryzowanych serwisach.

Oczywiście od razu rodzi się dyskusja - przypadek czy celowe zagranie producenta? Trudno będzie ją rozstrzygnąć, ale warto wspomnieć, że już wcześniej mieliśmy do czynienia z podobną sytuacją - przy okazji jednej z aktualizacji dla iPhone'a 7. Wtedy wydana została stosowana poprawka, pozostaje mieć nadzieję, że pojawi się ona i tym razem.

Źródło: phonearena, giphy

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    loctor
    14
    "Oczywiście od razu rodzi się dyskusja - przypadek czy celowe zagranie producenta?"
    Tu nie ma żadnej dyskusji. W przypadku Apple oczywistym jest, że to działanie celowe i to nie pierwszy przecież raz.
    • avatar
      XiaomiLepsze
      5
      Xiaomi Lepsze! :D
      • avatar
        Kenjiro
        1
        FTC nie odniosło się do tego problemu bezpośrednio, ale poszlaki wskazują, że to był jeden z powodów zajęcia się tą sprawą:
        https://hexus.net/business/news/legal/117101-warranty-void-removed-stickers-illegal-warns-ftc/
        • avatar
          PiotrJakub
          -1
          W moim Samsungu A3 przestał działać dotyk 3 m-ce po zakończeniu gwarancji. Dziwnym zbiegiem okoliczności tego samego dnia i tej samej porze padł dotyk w Samsungu kolegi... Mam wrażenie, że firma Samsung celowo ubija zdalnie swoje urządzenia bo prawdopodobieństwo, że taka sama usterka wystąpi w tym samym czasie w dwóch różnych telefonach tej samej firmy jest naprawdę niewielkie. Można wyłączyć aktualizacje Google ale aktualizacji Samsung wyłączyć nie ma jak...
          • avatar
            kamil_18_19
            -5
            Jak stać Cię na Apple to na Serwis Apple także, a nie szuka się kombinacji. Miałem takiego nooba klienta miał mac booka, batka wymieniona gdzieś tam. Przyszedł do mnie bo zasilacz nie ładował i kupił gdzieś na allegro ale z inną końcówką, przylutował kabelki i dalej nic. Pyta czy mam może zasilacz, ja że nie to niech Pan zamówi ale nie wezmę jak nie będzie działał. Ja do niego zamówię ale 500 zł i bez możliwości zwrotu. Bo nie chciał oddać na serwis żebym sprawdził czy to nie płyta, tylko na szybko.