• benchmark.pl
  • Gry
  • Kłopotliwe DRM w Super Street Fighter IV Arcade Edition na PC
Gry

Kłopotliwe DRM w Super Street Fighter IV Arcade Edition na PC

Marta Uzarska | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marta Uzarska
14 komentarzy Dyskutuj z nami

Capcom informuje właścicieli PC, że najnowsza edycja Ulicznego Wojownika będzie wyposażona w zaawansowane zabezpieczenia antypirackie.

Właściciele PC zdecydowanie zasługują na porządną, dynamiczną bijatykę i taką też był wydany jakiś czas temu Street Fighter IV. Niestety, Super Street Fighter IV pojawił się tylko na konsolach, ale teraz Capcom jeszcze raz wraca do tego tytułu i zapowiada, że Super Street Fighter IV Arcade Edition pojawi się również na platformie Windows.

Niestety, każde udane Fatality to konieczność wycierania plam krwi z podłogi (ach nie, zaraz, to nie ta gra), a więc i w tej beczce miodu znajdziemy łyżkę dziegciu. Capcom już dziś uczciwie zapowiada, że SSFIV AE będzie wyposżone w niezwykle agresywną technologię DRM, wymagającą od nas zarówno konta Games for Windows LIVE, jak i ciągłego połączenia z Internetem.

Powód? "Po wydaniu SFIV mieliśmy do czynienia z prawdziwą plagą piratów i hakerów, którzy psuli zabawę innym i wzniecali chaos w rankingach" twierdzą przedstawiciele Capcom. "W związku z tym będziemy musieli wdrożyć technologię SSA, wymagającą stałego połączenia z Internetem, podobną do tej, którą stosowaliśmy w Dead Rising 2."

Na szczęście nie oznacza to, że jeśli nasz ukochany dostawca usług internetowych postanowi na chwilę odciąć nas od globalnej sieci, gra natychmiast zostanie przerwana. "Połączenie z Internetem sprawdzane będzie tylko w konkretnych punktach, takich jak zakończenie walki czy powrót do menu głównego. Jeśli zauważymy, że straciliśmy połączenie, wystarczy wyjść do menu gry lub włączyć pauzę i zaczekać, aż zostanie ono wznowione." Kamień z serca.

Super Street Fighter IV: Arcade Edition

Cóż, mamy nadzieję, że DRM nie zakłóci nam zabawy z Super Street Fighter IV Arcade Edition, które wydane zostanie już w lipcu, na PC, Xbox360PlayStation 3. Polskim dystrybutorem gry jest Cenega Poland.

Więcej ze strefy gier:

Źródło: Capcom-Unity

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    deel77
    0
    Teraz wszyscy będą płakać nad DRM, że gry są drogie i co raz droższe(również na PC). Wszystkim tym proponuję wywalić klientów torrenta, rapid..., megadownload, chomikuj i inne bzdury.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    "Games for Windows LIVE, jak i ciągłego połączenia z Internetem." - kto to kupi???
  • avatar
    WaxYL
    0
    Pozostaje kupić oryginał i spiracić. Bo zazwyczaj kupuje gry po to aby pograć gdy nie mam dostępu do sieci...
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Skidrow, Reloaded albo Razor1911 i tak to ominie znając życie. Udało się zrobić AC II to i to się uda. Z resztą ile jest raptem niezłamanych gier na rynku? Zaledwie kilka z czego żadna nie osiągnęła sukcesu rynkowego.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Games for Windows LIVE - najwieksza kupa na tym swiecie....
    po super doswiadczeniach w bulletstormie i GTA IV, jak widze na pudelku ten napis, czesto nie decyduje sie na zakup gry...
    Uzywajac tego, ktos sobie po prostu strzela w stope ;)
  • avatar
    IronFe
    0
    "Jeśli zauważymy, że straciliśmy połączenie, wystarczy wyjść do menu gry lub włączyć pauzę i zaczekać, aż zostanie ono wznowione. Kamień z serca."

    Takie głupie pytanko.
    Skąd mam wiedzieć ze straciłem połączenie z internetem, przecież nie patrze się ciągle w mrugające diody na modemie/routerze. No i co mają zrobić Ci którzy korzystają z lanu
  • avatar
    Skaza
    0

    Ostatecznie zabezpieczenia gry zostaną złamane, posiadacze pirackich wersji cieszyć się będą bezstresową rozgrywką bez względu na aktualny stan połączenia internetowego, czy status konta LIVE. Tak było w przeszłości, jest obecnie i zapewne jeszcze długo nic się nie zmieni...

    Czy CAPCOM straci na tym ? Zapewne nie, bowiem jak tutaj stracić gdy sprzedaje się niepełnosprawny produkt, którego w zasadzie nie można nawet oddać w ramach reklamacji. Ciekawe tylko w jakiej cenie... Ponownie stracą gracze - Moim zdaniem, na opakowaniu powinno znaleźć się ostrzeżenie dotyczące zastosowanego zabezpieczenia i wszystkich związanych z nim problemów.

    Jednak z drugiej strony doskonale rozumiem twórców gier, którzy przecież inwestują pieniądze w tworzenie nowego produktu. Przecież każdy z nas chce otrzymać wynagrodzenie za swoją pracę, prawda ? Ale czy jedynym sposobem walki z piractwem jest (zapowiadana) cenzura internetu i infiltracja internautów ?

  • avatar
    Tomecek
    0
    Standard.

    Piraci poczekają ok 7-14 dni i będą grać bez najmniejszego problemu, bez aktywacji i połączenia z internetem. Legalni użytkownicy którzy zapłacili będą mieć problemy.

    Poza tym mam dziwne wrażenie, zen ie chodzi tutaj o piractwo tylko o likwidację rynku wtórnego. Już nie sprzedasz gry na allegro czy kumplowi.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    konta Games for Windows LIVE - a jak nie mam?? to nie pogram

    z zasady nie lubię logować się w takich bzdurkach

    Kolejna gra, której nie kupię.
    UBISYF już nie zarabia na moim porfeliku zastosowałem całkowita blokadę - jak widzę napis UBI to odchodzę.

    Wiec nie ma co płakać kolejnych też nie kupię. W końcu rynek się nasyci, młodzież przestanie kupować i się wszystkie te "złodziejskie dziady" pozamykają.

    PS. zawsze za "darmo" można pograć w sieci :)