Internet

Microsoft zainteresowany Dailymotion i walką z YouTube?

przeczytasz w 1 min.

Trwają rozmowy pomiędzy gigantem z Redmond a francuskim Orange - właścicielem platformy Dailymotion.

Dailymotion

Jak donosi Wall Street Journal Microsoft jest zainteresowany nawiązaniem partnerstwa z francuskim Orange – firmą, w której posiadaniu znajduje się platforma strumieniowania wideo Dailymotion. Dyrektor generalny „pomarańczowego operatora” – Stéphane Richard – potwierdził, że rozmowy pomiędzy tymi przedsiębiorstwami faktycznie mają miejsce.

Podczas wywiadu dla jednej z francuskich telewizji Stéphane Richard stwierdził jednak, że partnerstwo z Microsoftem może mieć nieco inne niż można by się tego spodziewać warunki. Przede wszystkim firma Orange zachowałaby większość udziałów w Dailymotion, a rola giganta z Redmond skupiałaby się głównie na dostarczaniu odpowiednich narzędzi do rozwoju i rozpowszechniania tej platformy wideo.

Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku zakupem platformy Dailymotion zainteresowana była firma Yahoo, która chciała przejąć 75 proc. udziałów. Propozycja została jednak odrzucona przez francuski rząd, który posiada udziały w Orange. Współpraca na warunkach tej ostatniej firmy – tak jak teraz chce to zrobić – może jednak dojść do skutku i mogłaby być bardzo owocna.

Przypomnijmy, że platforma Dailymotion powstała krótko po debiucie YouTube’a. Mimo to jest wciąż daleko w tyle za należącym do Google serwisem, będącym aktualnie niezaprzeczalnym liderem. Gdyby jednak Orange zdecydowało się na nawiązanie partnerstwa z Microsoftem – któż wie jak mogłoby się to zakończyć.

Źródło: Neowin, WSJ

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pawelczykesik
    1
    Jeśli rzeczywiście chcą stworzyć coś porządnego, to 100x lepiej dopracowany jest player Vimeo i w tą stronę powinni się kierować
    • avatar
      michal0120
      1
      RIP Dailymotion
      • avatar
        Konto usunięte
        -4
        Czy to tak ładnie wszystko kopiować? M$ stara się dorównać innym firmom, szkoda tylko, że jakoś brak im własnych oryginalnych pomysłów.
        • avatar
          Badas
          -4
          Nie ma nic dziwnego w tym, że Dailymotion nie jest popularne. Ich player już nie raz napsuł mi nerwów ciągłym zacinaniem się i praktycznie brakiem ładowania bufora jak się nie ogląda(więc nie można pozbyć się zacięć dając pauze i czekając chwile, aż film się załaduje), aż się bufor załaduj, na YT zdarzą się to mi znacznie rzadziej.
          Do tego te reklamy, kilka razy trafiłem na filmiki, które były przerywane w środku by puścić 30s reklamę, a sama strona nie lepsza.
          Raz adblock po otwarciu strony z filmem przyblokował na dzień dobry 1400 reklam(słownie tysiąc czterysta),a normą są 2 cyfrowe wyniki.
          • avatar
            ADiS_
            0
            Hahah przeczytałem pierwsze zdanie M$ + Orange i aż się przestraszyłem :D
            Dobrze że chodzi im tylko o to Dailymotion.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Może rozwinę myśl, to będziecie lepiej wiedzieć o czym mówię.

              Pamiętacie odtwarzacz o nazwie Zune? Był to odpowiednik na iPoda i M$ chcąc konkurować nie wytrzymało i anulowali product.
              Następnie M$ WebTV/MSN Tv... 30 września 2013 usługa została zamknięta.
              Ktoś pamięta o takim serwisie jak Microsoft Vine, który miał być odpowiedzią na Facebooka i Twittera? 11 Października 2010 przestał być dalej prowadzony.

              Ja nie piszę tutaj o projektach, których było jeszcze więcej i w większości zostały w fazie konceptów. Mówię o produktach gdzie M$ nie wspiera swoich pomysłów, a stara się tylko wprowadzać swoje odpowiedniki względem konkurencji. Wielokrotnie robi to za późno i nieudolnie przez co przegrywa.

              To samo jest z Surface, które ma konkurować z iPadami i tabletami pokroju Asus Transformer. Ciekawe jak z tym długo wytrzymają?

              YT Googla to zły przykład, bo tak samo zrobił M$ ze Skypem rezygnując tak swojego MSN Messengera. Jednak tutaj nie ma się czego przyczepić i do Skypa konkurencja może tylko równać, o ile M$ nie zniszczy tej aplikacji ;)
              Nie mam nic przeciw przejmowaniu danych produktów czy usług i prowadzeniu pod własnym szyldem, ale niech będą one innowacyjne, a nie tylko odpowiedzią na produkt konkurencji.
              • avatar
                Anonim20
                0
                Jeśli chodzi sam pomysł to ciekawy bo to co z YT się dzieje to porażka.
                Ktoś pisał o jakości filmów na YT w full HD (1080p) słabo doinformowaną osobą jest bo na YT 1080p lecą 8000-10000kb/s a 720p 4000-5000kb/s (a nawet więcej).
                Druga sprawa co ludziom przeszkadzają reklamy? Litości to ,że ktoś zarabia to źle? Z waszych kieszeni idą te pieniądzę? To jak jakby kupić piwo w sklepie,iść do baru tam je otworzyć i wypić.
                • avatar
                  stalkerpl
                  0
                  gdyby chodziło o polski rząd to by to sprzedali i jeszcze dopłacili uzasadniając to tym ze w prywatnych rekach ten biznes lepiej by sie rozwijał.
                  Nie wiem czy płakać czy śmiać się z tego ze rządzą nami idioci którzy juz większość majątku rozprzedali za grosze ale sami jesteśmy sobie winni, ktoś tych złodziei wybrał