Gry

MiniZapowiedź: Euro Truck Simulator 2

z dnia
Maciej Posiadała | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

Jeszcze w tym roku będziemy mogli po raz kolejny zasiąść za kierownicami królów szos. A to za sprawą nowej odsłony gry Euro Truck Simulator z numerkiem 2. Tym razem twórcy postanowili zrobić gruntowne porządki i w tym roku dostaniemy coś więcej niż tylko kosmetyczne poprawki szaty graficznej.

SCS Software wreszcie wzięło sobie do serca utyskiwania graczy i zabrało się mocno do pracy. Przede wszystkim całkowicie przebudowany zostanie model fizyczny, który teraz ma w dużo większym stopniu odpowiadać rzeczywistości. Jak mówią sami twórcy, będzie to zupełnie inna liga niż w ich poprzednich grach. Przykładowo kabiny wreszcie otrzymają swoje zawieszenie, a do silnika gry zostanie zaimplementowany system kompensacji Ackermana*. Skoro jesteśmy przy układzie jezdnym - do tej pory możliwe było kupienie tylko jednej konfiguracji osi – 4x2. W nadchodzącej produkcji przed kupnem nowego wozu będziemy mogli wybrać także inne konfiguracje, jak choćby 6x4 czy 6x2 oraz wiele innych rzeczy. Jakich? Cóż, póki co SCS nie zdradza więcej szczegółów na ten temat.

   

A co z innymi aspektami gry? ETS2 będzie już tradycyjnie oparty o autorski silnik Czechów z SCS Software - Prism3D. Pamięta on jeszcze czasy gry Hard Truck: 18 Wheels of Steel (rok 2002). Był jednak stale udoskonalany przez wszystkie lata produkcji gier z serii 18WOS i Truck Simulator, a teraz dostanie jeszcze większego „kopa”. Twórcy całkowicie od nowa zbudowali mechanizm odpowiadający za światło, przez co gra ma wyglądać dużo bardziej realistycznie niż dotychczas. Zaimplementowano również efekty HDR. Skoro zmieniono oświetlenie, cienie również musiały przejść modyfikację. Od tej pory wszystkie obiekty będą rzucały realistyczne, dynamiczne cienie, które zobaczymy także we wnętrzach pojazdów. Ponadto modele ciężarówek są dużo bardziej szczegółowe i w dużo większym stopniu odwzorowują ich rzeczywiste odpowiedniki. Dotyczy to także wnętrz, w których nie będzie już niedziałających wskaźników.

  

  

Ponadto Twórcy są w stałym kontakcie z producentami ciężarówek i starają się o licencje. W tej chwili mogą pochwalić się zawarciem umowy licencyjnej z Mercedes-Benz, Renault Trucks, Volvo Trucks i MAN AG. W najbliższym czasie planowana jest podróż do siedziby Scanii. Oby udało się uzyskać licencje od wszystkich wytwórców z wielkiej siódemki europejskich producentów ciężarówek, jednak nie jest to łatwe. Jak się okazuje firmy nie są zbytnio zainteresowane umieszczaniem swoich znaków towarowych w jakby nie patrzeć niszowych grach.

  

Zmiany nie ominęły również świata gry. Sieć dróg i miast europy będzie dużo gęstsza niż w pierwszej części ETS. Jak wcześniej wspomniałem, twórcy w najbliższym czasie wybierają się do Södertälje w Szwecji, by negocjować udzielenie licencji na pojazdy marki Scania. Jako kartę przetargową SCS przygotowało krótki film z udziałem Scanii.

Czyżby wreszcie symulator samochodu ciężarowego z prawdziwego zdarzenia? Jeśli wszystkie obietnice zostaną spełnione wygląda na to, że tak. Przekonać się o tym będziemy mogli już w drugiej połowie bieżącego roku. Trzymajmy więc kciuki za ekipę SCS Software!

*W skrócie: podczas pokonywania zakrętu każde z kół samochodu zakreśla łuk o innym promieniu. Aby uniknąć poślizgu kół, stosuje się system kompensacji Ackermana. Więcej szczegółów tutaj.

Źródło: blog.scssoft.comwww.eurotrucksimulator2.pl

 

Komentarze

13
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Może wreście jakiś ciekawy symulator. Jednynka choć nawet fajna to jedna nie to:D
  • avatar
    *jednak
  • avatar
    W końcu wzięli się do roboty
    CZEKAMY
  • avatar
    Dlaczego ta gra zawsze musi być graficznie mocno posunięta do tyłu względem teraźniejszości. Nie wiem co w tego typu grach może być fajnego ale brat jest np miłośnikiem tego symulatora więc zawsze znajdzie swoich odbiorców. Gdyby toto miało prze, wypasioną grafikę to nawet ja bym się skusił. A tak trochę lipa. Zamiast nieba statyczna tekstura? TO już woła o pomstę do nieba...

    PS: sama ciężarówka przyjemnie wykonana.
  • avatar
    Dadzą może i fajniejszy model jazdy ale póki nie rezygnują z tego czeskiego silnika to będzie to samo bo zmienia się pewnie tylko niektóre szczegóły które większość nie zauważy a gra i tak pozostanie kiepa w ogóle :(
  • avatar
    Śledzę ich blog od jakiegoś czasu. Normalnie kicham po kątach w oczekiwaniu na tą grę. W reszcie German Truck Simulator odpocznie. Aby gra była bardziej ciekawa niż sam na maksa uproszczony ETS - GTS był dużo ciekawsze choćby dzięki karierze zaczynającej się jako pracownik. No i drogi... same autostrady to nuda, fajnie jest poczuć dreszczyk emocji wyprzedzając MANem V8 o mocy 680 koni na jednojezdniowej drodze jakąś słabszą eRkę, widząc zbliżającego się z naprzeciwka Volviacza :)

    Szymonie - jeśli nie załapałeś bakcyla przy pierwszym zetknięciu - nawet nie próbuj nas zrozumieć ;)

    Szerokości, bajo.
  • avatar
    Mnie dziwi dlaczego producenci tak opornie podchodzą do udostępniania swoich marek... Jedyny sensowny symulator TIRa który ma swoich stałych odbiorców. Przecież nic za to nie płacą a tylko zyskują - darmową reklamę w domach, na półkach sklepowych i serwisach internetowych. Bardzo, bardzo dziwna sprawa.
    Co do samej serii HT, ET to w każdą zagrałem ale bardziej z ciekawości. Po 2-3 godzinach odpuszczałem bo po prostu trochę monotonnie jeździć z pkt A - B. Pamiętam czasy HT2 kiedy ścigało się z przeciwnikami, to były emocje. Jazda po pustyni, ciągłe błądzenie, szukanie skrótów i oczywiście trzeba było uważać na towar, żeby za bardzo nie uszkodzić ^^ No ale wtedy to była arkadówka, teraz symulator więc nie mam do nich pretensji :P Ale gdyby wprowadzili różne tryby rozgrywki rodem z wcześniejszych części to na pewno wciągnęliby mnie na dłużej... :D)
  • avatar
    Zakup murowany.
  • avatar
    Ta gierka będzie miała ograniczenia prędkości? policje? wypadki? tuning?