Karty graficzne

Najnowszy chip AMD R600 to już GSPPU

przeczytasz w 0 min.

R600 firmy AMD nie można już nazwać po prostu GPU. GPU oznacza Graphics Processing Unit, czyli jednostkę przetwarzania grafiki, a R600 można pokrótce opisać jako GSPPU - Graphics, Sound and Physics Processing Unit - czyli jednostkę przetwarzania grafiki, dźwięku i fizyki.

Wygląda na to, że koncepcja systemu na chipie wdrożona w modelu R600 znacznie wykracza poza to, o czym kiedykolwiek mówił jeździec nVidii.


Mówi się, że o fizyce dźwięku chodzą słuchy już od pewnego czasu, a my staramy się podawać jak najwięcej szczegółów. Wygląda na to, że GPU R600 będzie powiązany z procesorem (CPU) mniej niż do tej pory, ponieważ znacznie więcej składników sceny będzie obliczanych i renderowanych na samym GPU.

R600 łączy grafikę z dźwiękiem i procesem fizycznym w zupełnie inny sposób, a 64 shadery vect5D dają razem 320 jednostek skalarnych, co da się porównać wprost do 128 skalarnych firmy nVidia. Ale 128 jednostek skalarnych przy częstotliwości 1,35 GHz, to wciąż nieco większa wydajność niż w przypadku 320 ATi przy częstotliwości 740 MHz, tyle że potok ATi jest bardziej złożony niż wcześniej uważano.


Kto by pomyślał, że ATI wyprzedzi Nvidię w wyścigu do wielozadaniowego GPU i sprawi, że konsole z procesorami PowerPC będą wyglądały jak rzecz z lat 90-tych?
Może zatem naprawdę warto poczekać na R600.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!