Smartfony

Oto najpopularniejsze marki smartfonów w Europie. Nie zgadniesz, która urosła najbardziej

W TOP 5 najpopularniejszych marek smartfonów w Europie doszło do małego przetasowania. Tylko jedna firma ma naprawdę duże powody do zadowolenia.

Według danych firmy analitycznej Canalys, w 2023 roku do Europy trafiło łącznie 129,8 mln smartfonów, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej. 

Dla porównania globalnie w analogicznym okresie dostarczono 1,14 mld smartfonów, czyli o 4 proc. mniej niż rok wcześniej. Europejski rynek skurczył się więc mocniej od globalnego. 

Analitycy przewidują jednak odwrócenie trendu w roku 2024, gdy klienci mają masowo wymieniać telefony zakupione podczas pandemii. Zwłaszcza że będą zachęcani zupełnie nowymi funkcjami bazującymi na sztucznej inteligencji

TOP 5 największych marek smartfonów w Europie w 2023

Oto - według ustaleń Canalys - liczba smartfonów dostarczonych do Europy w 2023 roku przez największe marki oraz zmiana względem roku 2022:

  1. Samsung - 43,7 mln (-11 proc.);
  2. Apple - 34,6 mln (-4 proc.);
  3. Xiaomi - 22,2 mln (-10 proc.);
  4. Motorola - 6,4 mln (+34 proc.);
  5. OPPO - 3,7 mln ) (-45 proc.);
  6. inni - 19,2 mln (-2 proc.).

W porównaniu z rokiem 2022, z TOP 5 wypadła marka realme, a jej miejsce zajęła Motorola. Ta przy okazji jako jedyna z wielkiej piątki zanotowała wzrost sprzedaży. I to wzrost aż 34,4-procentowy, co ma być zasługą przemyślanego portfolio, które wpisało się w zapotrzebowanie europejskich operatorów. 

Analitycy zauważają jednocześnie, że firma OPPO - w wyniku zakończenia wieloletniego sporu patentowego z Nokią - ma otwartą drogę do odzyskania nadszarpniętej pozycji w roku 2024. 

Warto również odnotować, że globalnie największą marką smartfonów w 2023 roku został Apple, ale w Europie Samsungowi udało się utrzymać znaczną przewagę.

Źródło: Canalys

W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.

Komentarze

(7)
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • youkai20
    Liczba dostarczonych egzemplarzy to nie to to samo, co liczba sprzedanych sztuk. Tymczasem piszecie tak, jakby jedno równało się drugiemu. Liczy się sprzedaż, nie to, że nie kupione sztuki zalegają w magazynach.
  • Amazona
    Samsung zawdzięcza pozycję temu, że wszyscy operatorzy dodają jedno, dwuletnie aparaty do swoich promocji i dodatkowo hurtowo wciskają leżaki magazynowe Samsunga wszelkim korporacjom.
Zaloguj się, aby komentować