Gry komputerowe

Nvidia Ansel – zaawansowane narzędzie do screenów z gier (nawet w 360 stopniach)

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Technologia Ansel daje dużo większe możliwości niż zwykłe screeny i mogą z niej korzystać również posiadacze starszych kart graficznych.

Głównym tematem konferencji Nvidia Editor's Day były karty graficzne GeForce GTX 1080 i GTX 1070, ale oprócz tego producent zaprezentował technologię Ansel – zaawansowane narzędzie do wykonywania zrzutów ekranowych.

Technologia Ansel zostanie zaimplementowana w sterownikach graficznych i będą mogli z niej korzystać nie tylko posiadacze najnowszych akceleratorów, ale też starszych konstrukcji – oficjalna lista kompatybilności obejmuje modele GeForce GTX 600, 700, 900 i 1000 z generacji Kepler, Maxwell i Pascal. Podczas prezentacji można było z niej korzystać dopiero w kilku grach (The Division, The Witness, LawBreakers, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Paragon, No Man's Sky i Unreal Tournament), aczkolwiek producent zapowiedział już dodanie „wielu innych” tytułów. Pozostaje więc czekać.

Nvidia Ansel

Wprawdzie wykonywanie zrzutów ekranowych w technologii Ansel różni się od tradycyjnych screenshotów, ale obsługa narzędzia jest bardzo prosta. Głównym atutem jest możliwość zatrzymania akcji na ekranie i korzystania ze swobodnej kamery.

  Nvidia Ansel - panel narzędzi
Producent udostępnił kilka podstawowych opcji - są one wyświetlane na pasku po lewej stronie

Po lewej stronie ekranu dostępny jest też pasek z podstawowymi opcjami - możemy nałożyć dodatkowe filtry, zmienić jasność, pole widzenia i kąt pochylenia, a także wybrać jakość "screena" (maksymalnie do 61 440 x 34 560 pikseli). Tak przygotowane zrzuty ekranu następnie można zapisać na dysku w formacie OpenEXR, który ułatwi ich dalszą obróbkę.

Nvidia Ansel  Nvidia Ansel

Ciekawą opcją jest również możliwość wykonywania zrzutów ekranowych w 360 stopniach - zapisany plik można potem przeglądać na zestawach VR za pomocą aplikacji Virtual Desktop lub na smartfonach po doinstalowaniu środowiska Cardboard i aplikacji Nvidia VR Viewer (producent zaleca jednak wykorzystanie modeli działających pod systemem Android Lollipop lub nowszym oraz wyposażonych w co najmniej 2 GB pamięci RAM).

Zrzuty ekranu znajdziecie też na oficjalnej stronie Nvidii. Jak wygląda korzystanie z nowej technologii "zielonych" na smartfonie? Zerknijcie na naszą prezentację powyżej.

Przy okazji jeszcze filmik z konferencji Nvidia Editor's Day.

Źródło: Nvidia, wideo: Marcin Jaskólski, inf. własna

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Zastosowanie OpenEXR w takim narzędziu nieco zaskakuje. Posiada spore możliwości wpływania na parametry grafiki, różne projekcje perspektywy, ale ciekawe czy te EXR'y mają 8, 16, czy 32-bitowe kolory? Tym razem nVidia pozytywnie zaskoczyła.
    1
  • avatar
    Satanski
    Teraz nawet amatorskim screenshotom z gry nie będzie można ufać, jak wykonawca popuści wodze fantazji i się filtrami pobawi.
    1
  • avatar
    Blashix
    Posiadacze Radeonów i Maxwelli zazdroszczą
  • avatar
    Balrogos
    Ciekawe ale mysle ze w takim CSGO zmiana kamery na swobodna podczas rozgrywki albo krecenie kamery wokol postaci to bedzie czit :)