Karty graficzne

Nvidia zapowiada sterowniki pod DirectX 12 - wzrost wydajności gwarantowany

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
36 komentarzy Dyskutuj z nami

Nowe sterowniki powinny zainteresować grających w Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider i The Division.

Nie da się ukryć, że DirectX 12 to przyszłość gier komputerowych. Najwyraźniej zauważyła to też Nvidia i zapowiedziała wydanie nowej wersji sterowników, które poprawią działanie kilku gier korzystających właśnie z nowego API.

Mowa o pakiecie GeForce Game Ready Driver 378.74, w którym poprawiono działanie gier Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider i Tom Clancy’s The Division – w zależności od tytułu będzie można uzyskać 4 – 33% wzrostu wydajności względem starszej wersji 368.66. Testy przeprowadzono na platformie z procesorem Intel Core i7-5930K, 16 GB pamięci DDR4 RAM i kartą GeForce GTX 1080.

Gra Wydajność
Game Ready Driver 368.66
Wydajność
Game Ready Driver 378.74
Różnica
Ashes of the Singularity 46,5 fps 50,9 fps 9%
Gears of War 4 41,2 fps 45.2 fps 10%
Hitman 50,6 fps 62,1 fps 23%
Rise of the Tomb Raider 20,5 fps 27,2 fps 33%
Tom Clancy’s The Division 31,5 fps 32,7 fps 4%

Producent jeszcze nie ujawnił kiedy dokładnie udostępni nową wersję sterowników, ale zapewne stanie się to już niebawem. Pozostaje czekać.

Źródło: Nvidia, VideoCardz

Komentarze

36
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    Depcze AMD konkurencji po piętach, oj depcze :D
    15
  • avatar
    hrabin1
    przepraszam, ale w jakich rozdzielczościach były robione te testy, w 8K ? 1080 i7 16 GB ram i 27 fps w tomb raider ?
    co to za wartości w ogóle ? jest także możliwość, że mi już padło na łeb pod koniec tygodnia i czegoś nie rozumiem. jeśli tak to przepraszam... proszę nie kopać leżącego :) miłego piątku
    8
  • avatar
    mastah84
    To nie są sterowniki pod DX12 tylko pod wybrane gry DX12. Różnica w piśmie niewielka, ale konsekwencje już tak ;-)
    6
  • avatar
    mutissj
    zapomnieli dodać wsparcie dla GeForce max 2 lata
    4
  • avatar
    voodoo171
    Taaak :) To ciekawe jakie będą wzrosty na mojej 970 ;)
    3
  • avatar
    jeomax.co.uk
    Kiedy wreszcie zaczna nazywac (zarowno tworcy tego gniotowatego kodu pod wzgledem idei - od AMD, jak i nVidii) rzeczy po imieniu... czyli zadne STEROWNIKI, a zwykle PATCHE dla konkretnych gier. No i kiedy wreszcie rozdziela sterowniki od poszczegolnych protez dla gierek - tak, aby mozna miec sterowniki sciagane osobno, a patche - w zaleznosci od wykorzystania. Wpadnie ktos u nich na ten pomysl wreszcie ? Albo na to, aby przelaczac odpowiednie procedury w/g odpowiedniego klucza w zaleznosci od gry - aby patchowac gre w locie (JIT = Just In Time), zamiast patchowac co chwile zmienianym kodem, ktory wykorzystuje jako baze i tak, i tak jadro sterownikow...
    2
  • avatar
    Colidace
    W The Division przyrost FPS w DX12 był już od dawna. nvidia niewiele musi poprawiać. Szczerze mówiąc nawet jak się pół roku nie aktualizuje ich sterowników to i tak wszystko działa łącznie z dziwnie zakodowanymi prezentacjami (demami) z demosceny. Teraz walka i wyciskanie kilu procent, ale jak się ma duży zapas FPS to różnicy człowiek i tak nie zauważy.
    1
  • avatar
    musslik
    Konkrecja piękna rzecz :)
  • avatar
    Marucins
    Kolejna softwarowa kombinacja. Za dużo nie poczarują skoro od strony hardwerowej jest nędza.
    Ach ta nVidia. Pożyjemy zobaczymy co aktualizacja przyniesie nie tylko dla GTX 1080.