Gry

Nvidia ma prezenty dla graczy - Ansel i VR Funhouse

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
2 komentarze Dyskutuj z nami

Firma Nvidia przygotowała dwie świetne niespodzianki - zaawansowane narzędzie do robienia screenów i swoją pierwszą grę VR.

Jesteście graczami i lubicie niespodzianki? Firma Nvidia ma dla was dwie. 

Pierwsza to Ansel – nowe narzędzie będące składnikiem sterowników do kart graficznych GeForce. To sposób na uwiecznianie najlepszych fragmentów rozgrywki w jeszcze lepszym stylu. Ansel to narzędzie do robienia screenów w grze w bardzo wysokiej jakości (RAW z HDR), z dowolnej pozycji i modyfikowania ich poprzez filtry, po czym udostępniania ich w formie 360-stopniowego materiału na smartfony, pecety i gogle VR.

„W porównaniu do tradycyjnej fotografii, możliwości narzędzi do wykonywania obrazów w grach są wyraźnie mniejsze. Gracz [jest] ograniczony do wykonywania zrzutów ekranowych w oparciu o zdefiniowaną w grze perspektywę. Obrazy są ponadto ograniczane przez maksymalną rozdzielczość gry i oferowany w niej zakres kolorów. Ale to już przeszłość” – zapowiada Nvidia.

Narzędzie Ansel jest składnikiem sterownika Game Ready Driver kompatybilnego z kartami graficznymi z architekturą Pascal, Maxwell i Kepler. Na razie robienie świetnych screenów dostępne jest w grze Mirror's Edge Catalyst, a z czasem dołączą do niej między innymi Wiedźmin 3: Dziki Gon, Fortnite, Paragon, Unreal Tournament, Obduction, The Witness, LawBreakers, The Division i No Man's Sky.

Druga niespodzianka od firmy Nvidia to darmowa gra VR Funhouse. Co Amerykanie mówią o swoim debiucie? „[Gra] powstała, aby pokazać jak najnowocześniejsza grafika oraz dokładne odwzorowanie fizyki mogą koegzystować w produkcjach przeznaczonych dla gogli wirtualnej rzeczywistości. NVIDIA VR Funhouse to świetna zręcznościowa zabawa wykorzystująca nowoczesne efekty”.

Te nowoczesne efekty to zasługa takich technik jak PhysX, HairWorks, Flow, FleX czy Destruction. Grę pobierzecie za darmo na Steamie, ale najpierw zobaczcie jej zwiastun:

Źródło: Nvidia

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nullmaruzero
    Ciekawa sprawa ten Ansel. Tylko że de facto już w założeniu chyba nie wszystkie gry go będą mogły zaimplementować bo to de facto aktywna pauza :D Jeśli gra tego nie zakładała to może to trochę psuć rozgrywkę.