Karty graficzne

nVidia wraz Electronic Arts zdominuje rynek gier komputerowych?

przeczytasz w 1 min.

nVidia poinformowała dzisiaj, że firma Electronic Arts licencjonowała technologię nVidia PhysX jako platformę do tworzenia gier, która dostępna będzie w studiach produkcyjnych EA na całym świecie. Technologia nVidia PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki.

„PhysX to doskonałe rozwiązanie do opracowywania fizyki dla najpopularniejszych platform i jesteśmy bardzo zadowoleni implementując je w studiach produkcyjnych EA na całym świecie”, powiedział Tim Wilson, główny technolog w należącym do EA Redwood Shores Studio. „Naszym podstawowym celem pozostaje oferowanie doskonałej rozgrywki. Jednym z jej najważniejszych elementów jest interakcja z postaciami, pojazdami i środowiskiem, zaś cel ten mamy nadzieję osiągnąć we współpracy z firmą nVidia”.

Dzięki fizyce akcelerowanej przez procesory graficzne GeForce, świat dosłownie budzi się do życia: ściany można burzyć, drzewa zginane są przez wiatr, zaś płynąca woda zyskuje objętość i moc. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.

Technologia nVidia PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU jak i na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne nVidia GeForce.

„PhysX oferuje twórcom oprogramowania ogromne korzyści. Zarówno gracze, jak i nasza firma jesteśmy zachwyceni, że Electronic Arts wybrała platformę PhysX, aby zapewnić nowe poziomy realizmu w swoich grach”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie nVidia.

Więcej informacji na temat technologii nVidia PhysX znaleźć można na stronie: nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html.

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Taaa a Świstak siedzi i owija w sreberka...EA + Nvidia + PhysiX? Dwa pierwsze wywalić i może w końcu doczekamy się ponownie prawdziwych gier a nie gniotów i grzanych kotletów.
    • avatar
      suntzu
      0
      Taa??

      Zwłaszcza Xbox to ATI+power PC, bez komentarza.
      • avatar
        ZiemoOne
        0
        A niech se w tylek wsadza tego physX'a prawdopodomnie w DX10 M$ dorzuci jakąś fizykię. Znalazła sie nVidia twórca własnych standardów: Physx, Cuda, SLI. Niech zdychaja szmaciaze przez nich nie moge sobie dokupić drugiego GF na płycie z x38 mam gowniane stery pod viste x64. Wala sie na nich gierki9 na silniku d3
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Ta chyba nie są tak głupi żeby tworzyć gry na "jedna platformę" to nie MS:) Poza tym te ich gry w których fizyka jest taka ważna (Spore, The sims, NFS (tu i tak dużo:))
          • avatar
            RazielPL
            0
            Widać kolejny światowy monopolista w wydaniu duo :)
            • avatar
              QszaQ
              0
              monopolizm do kwadratu...
              jestem za fizyka w grach ale gdyby to bylo na zasadzie takiej jak opengl (tu moglby sie nazwac np openPH ;) to nie bylo by problemow, przynajmniej kolejne pole do konkurencji.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Niech wreście napiszą fizyke pod procki. Nawet taki Far Cry 2 używa tylko dwóch rdzeni z mojego quadzika.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0

                  Jak ja lubie te reklamy bez pokrycia :) :::

                  "hnologia nVidia PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki."