Karty graficzne

NVIDIA: za sprawą PhysX wzrośnie popularność gier

przeczytasz w 1 min.

NVIDIA oczekuje, że efekty związane z fizyką w grach przyczynią się do ogromnego wzrostu popularności samego grania w gry na PC. Wiceprezes korporacji z Santa Clara wyjawił w jednym z wywiadów, że zaimplementowanie nowych efektów dotyczących fizyki w grach wideo (mowa tutaj o API PhysX) w kartach graficznych GeForce sprawi, że popularność gier oferujących dodatkowe efekty znacznie wzrośnie. To z kolei zaowocuje większą sprzedażą gier i polepszeniem sytuacji w segmencie gier dla PC. Ponadto NVIDIA jest przekonana, że zaoferowanie takich efektów stanowi klucz do osiągnięcia nowego poziomu w efektach wizualnych w grach komputerowych. Optymizmu nie brakuje.

Jak wiemy, NVIDIA niedawno wprowadziła do kart graficznych GeForce (wybranych modeli) nową sprzętową akcelerację – karty mogą odtąd zajmować się obliczeniami dotyczącymi fizyki. Umieszczona w sterownikach ForceWare nowość dostarcza graczom dotychczas niedostępnych doznań – tych samych jakie oferowały zewnętrzne karty PhysX opracowane przez firmę AGEIA (ta należy już do NVIDII). Oczywiście owe efekty pojawiają się tylko w grach, które obsługują API PhysX.

Producent GeForce’ow zapewnia, że deweloperzy pracują naprawdę ciężko aby przygotowywać możliwie najwięcej gier, które zaoferują nowe efekty wizualne. Dlatego nadchodzące tytuły mają w dużej mierze korzystać z PhysX, co będzie dodatkowym atutem kart graficznych NVIDII – posiadacze tych urządzeń będą mogli liczyć na lepsze wrażenia. Jak powiedział Roy Taylor z NVIDII, część deweloperów jest przekonana, że sprzedaż gier znacznie wzrośnie gdy tylko zaimplementują oni efekty związane z fizyką.
Sprzedaż ma znacznie wzrosnąć głównie dlatego, że poszczególne tytuły będą oferowały takie efekty, których nie potrafią zapewnić gry opracowane z myślą o konsolach. Użytkownicy będą chcieli cieszyć się ze wszystkich dostępnych możliwości, dlatego zainteresują się grami pecetowymi.

Dużo zależy tu jednak od tego jak bardzo różnić będą się gry oferujące i nieoferujące dodatkowych efektów wizualnych.

Źródło: X-bit labs.com

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    taki maly komentarz: NVIDIA od grubo ponad roku nie uzywa nazwy FORCEWARE
    • avatar
      darek11
      0
      Ja to bym wolal jakas dobra fabule, a efekty wizualne powiedzmy na drugim miejscu, bo granie dla samej grafki to zart jakis jest...
      • avatar
        darek11
        0
        Sory, ale zapomnialem dopisac:)

        Widac jak traktuja graczy, zrobmy kompletny syf, pelno wybuchow i bedzie git. Mamy juz dobre benchmarki.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          fabula zalezy w pelni od tych co pisza gre !
          a ze nvidia w duzej mierze moze byc odpowiedzialna za grafike, to chca dac jaknajlepsze narzedzia by takie cos bylo mozliwe ;)

          darek11 - nvidia nie pisze gier :P
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Tez mysle ze przyszlosc gier to interakcja np. odksztalcenia, niszczenie przedmiotow. Ale pewnie do tego w koncu bedzie specjalna karta a'la physx, procesor by mial za duzo do obliczania, juz teraz nawet najlepsze proce ograniczaja karty a rewolucji w technologi procesorow na razie niema.