Sprzęt do gier

Na Oculus Rift poczekamy raczej do przyszłego roku

przeczytasz w 1 min.

Osoby czekające na premierę gogli Oculus Rift powinny się uzbroić w cierpliwość. I to jest dobra wiadomość.

Oculus Rift Bashmakova
foto: Sergey Galyonkin / Forbes

Oculus Rift to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier w światku elektronicznej rozrywki. Wygląda na to, że na rynkowy debiut tych gogli rzeczywistości wirtualnej jeszcze trochę poczekamy. I to jest dobra wiadomość.

Założyciel firmy Oculus i główny projektant gogli Rift – Palmer Luckey – powiedział jakiś czas temu, że coś musi pójść „bardzo źle”, aby nie doszło do premiery w 2015 roku. Tymczasem nadal nie znamy daty rynkowego debiutu. Czy coś zatem rzeczywiście poszło „bardzo źle”? Okazuje się, że wcale nie. Mimo to osoby czekające na premierę powinny uzbroić się w cierpliwość – ta nie nastąpi bowiem raczej w tym roku.

„Powiedziałem to, zanim zdecydowaliśmy się na poważne zmiany i rozszerzyliśmy naszą wizję dotyczącą tego produktu” – wyjaśnił Luckey podczas przemowy na SXSW. – „Nasza współpraca z Facebookiem pozwoliła nam zrobić wiele rzeczy, których wcześniej nie bylibyśmy w stanie dokonać. Mówię tu chociażby o zatrudnieniu 300 osób do pracy nad tym, by Rift ukazał się tak szybko jak to możliwe i oferował taką jakość, jaką byśmy chcieli”.

Luckey przyznał, że nie jest w stanie podać konkretnej albo chociaż przybliżonej daty premiery. Dodał też, że jak najszybszy debiut wcale nie jest priorytetem firmy. Owszem, ekipa chce wypuścić swoje gogle w miarę szybko, ale jednocześnie nie zamierza iść na jakiekolwiek kompromisy w celu przyspieszenia premiery. To chyba dobrze, prawda?

Źródło: GameSpot

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    krisk7
    8
    Oj chyba VR od Valve (przygotowany z HTC) dał nieźle do myślenie Oculusowi. Palmer i Carmack myśleli, że nie mają konkurencji, a tu bam! Gabe oświadcza, że ich chełm nie ma efektów ubocznych w postaci zawrotów głowy, a poza tym lepiej odczytuje pozycję gracza (możliwy obrót o 360 stopni i zmiany położenia w pomieszczeniu). Krótko mówiąc konkurencja do dobra rzecz i chyba dobrze jeżeli panowie z Oculusa jeszcze ulepszą swój produkt nawet jeżeli nie będą pierwszi na rynku.
    • avatar
      Bostonawy
      7
      Nigdy nie lubiłem określenia "premiera" dla produktów które już od dłuższego czasu są powszechnie używane, premierą powinno nazywać się produkt który dopiero trafił do sklepów i ludzie będą dopiero mieli z nim styczność.
      • avatar
        Balrogos
        6
        Miało być w 2014 czekałem miało być w wakacje 2015 nadal czekałem teraz mówią 2016 może wyjdzie konkurencyjny projekt. Zatrudnili wiecej osób i wszytko dłużej trwa? ja to nazywam złą organizacją.
        • avatar
          JKZorba
          3
          Z goglami Oculus jest tak samo jak ze StarCitizen , dopóki kasa będzie im wpływała na konto , nie wypuszczą sprzętu na rynek.
          • avatar
            brigthmight
            1
            W momencie gdy coraz wiecej firm pracuje nad podobnymi produktami a zapotrzebowanie na rynku to nisza dla ludzi z odpowiednim sprzetem to raczej malo czasu im zostalo.
            • avatar
              Konto usunięte
              -1
              1) 720p wygląda w Occulusie trochę słabo

              2) Problem leży w tym, że wielu z nas, którzy myśleliby o takiej zabawce nosi okulary. W soczewkach praca przy monitorze bardzo męczy moje oczy, więc odpada, a bez okularów to jest problem

              Rozwiązaniem byłyby indywidualnie dopasowywane soczewki w Occulusach, ale to podniosłoby koszt. No i co, jeśli wada się powiększy?

              3) W demach jest okej - wszystko jest krótko i nie ma problemu z reakcją organizmu. Jednak dłuższe granie rozwali błędnik.

              • avatar
                Konto usunięte
                -10
                Porąbało ich... Może mam grać z tym czymś na łbie?
                • avatar
                  Lonnger
                  0
                  Ehh ten Oculus... Oczekiwałem długo na jego premierę, ale mi przeszło jak pierwszy raz z niego skorzystałem... Fajny, ale to gadżet, który obrósł w legendę niż dobry produkt.

                  Podejrzewam, że konkurencja szybciej wyda swoje google VR i to z o wiele lepszą specyfikacją. Zamiast wydawać w wersji Dev1, teraz Dev2, mogli zwyczajnie wypuszczać te modele w szerszej produkcji. Wyrobiliby markę, klient by sie przyzwyczaił do produktu, a teraz? Według mnie nie wydadzą tych googli, a jeśli tak, to będzie to już za późno, bo konkurencja już będzie na rynku.
                  • avatar
                    Gameone
                    0
                    :( oculus.... Taka rewolucja się zapowiadała w tym roku...