Gry

PhysX we wszystkich wersjach Mafii II

z dnia
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
81 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma 2K Games ogłosiła, że technologię NVIDIA PhysX  w najnowszej odsłonie Mafii zobaczymy nie tylko na PC, ale także na konsolach. Dodatkowo jednak edycja pecetowa będzie pierwszą grą wykorzystującą rozszerzony moduł NVIDIA APEX.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że jedna z najjaśniejszych gwiazd tego roku – Mafia II korzystać będzie z technologii PhysX. Filmowa prezentacja owocu współpracy 2K Games z firmą NVIDIA wywołała wówczas istną lawinę komentarzy. Nie wszystkim  spodobał się pomysł i sposób implementacji akurat tego silnika fizycznego w tak wielce wyczekiwanej produkcji jak Mafia II. Najwyraźniej jednak NVIDIA znalazła sposób na dodatkową promocje swojej technologii, gdyż zgodnie z najnowszymi doniesieniami zagranicznych mediów branżowych PhysX pojawi się we wszystkich wersjach platformowych gry (PC, Xbox 360 i Playstation 3).

Oczywiście wersja pecetowa zostanie dodatkowo wzbogacona o 3D Vision i technologię APEX odpowiadającą między innymi za dynamiczny ruch ubrań oraz wyjątkowe efekty zniszczeń i oddziaływania na otoczenie. Wszystko po to, aby stworzyć jak najbardziej realistyczny świat gry. Wspomniane efekty możecie zobaczyć na zaprezentowanych właśnie nowych zdjęciach z rozgrywki.

Zgodnie z zapowiedziami europejska premiera Mafii II odbędzie się pod koniec tegorocznych wakacji – 27 sierpnia.

Źródło: Shacknews.com

 

Zobacz także:

 

Komentarze

81
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    nie zagram w to coś z fiziksem
  • avatar
    a mi tam obojętnie czy będzie ten cały Physx czy go nie będzie w wersji na Xboxa 360... pewnie i tak bym tego nie zauważył jakby mi nie powiedzieli :)
  • avatar
    ciekawe ciekawe jak to nvidia zrobi, ze physx zadziala na GPU nie Nvidii :P zapewne mocno obciąży procesor... ale wtedy jak to wpłynie na gre, jej płynnosc itd.

    chyba ze na PC specjalnie blokowana jest obsługa "fizyksa" dla kart NIEnvidii.
  • avatar
    No pewnie na PS3 jak się drzwi rozwali to się konsola zawiesi.
  • avatar
    Wgl się zawiesi.Nawet jak się z gniazdka wyciągnie to i tak będzie zawieszona.Bo PhysX wyszedł na konsole :D.Takie obliczenia jakie ma PhysX są za mocne dla konsol.Tyle w temacie
  • avatar
    No to teraz nie rozumiem...
    "technologię APEX odpowiadającą między innymi za dynamiczny ruch ubrań oraz wyjątkowe efekty zniszczeń i oddziaływania na otoczenie."
    to do czego jest sam PhysX? Myślałem, że to właśnie on za to odpowiada.
  • avatar
    eee pytanie skąd wzięły się te kawałki które niby wylatują z tego wybuchającego auta ? na screenie wygląda ze nic nie odpadło z niego ba nawet opony nie pękły .na bron chyba tez nie działa fizyks ,ciało odlatuje a bron została. w ogóle dziwny ten "realizm"
  • avatar
    chociaż mam nvidie ale ten cały physx to nic wielkiego a dodatkowo zżera sporo mocy obliczeniowej grafy więc jak go nie będzie na kartach ATi w pc to nic się nie stanie, będzie więcej fps jak coś, a na konsolach to przypuszczam że cpu zajmie się liczeniem fizyki, bo zarówno cell jak i chip xboxa to potężne cpu :)
  • avatar
    Gdyby chcieli osiągnęli by taką fizykę bez głupiego physixa i działało by nawet płynniej niż z physixem. Już taka fizyka dawno była bez pomocy Nvidii. Chwyt marketingowy że trzeba mieć Physixa i tyle.
  • avatar
    PhysX - +10 do lansu -30% do FPS
  • avatar
    Dobrze do wygląda.
  • avatar
    To poszaleli. Najpierw trzeba mieć kartę co uciągnie Mafie 2, a co dopiero psyhx, a na koniec 3d vision gdzie fps spada o połowę.
  • avatar
    Zwykła głupota :P może i będzie to "ładnie" wyglądało-ale co z tego ? wolę płynnie pograć na karcie Ati niż zobaczyć coś więcej wydając za to kilka kafli (tysięcy:P) kupując "Zajeżdzarke" :D NVIDII...
    Tyle w temacie ;]
  • avatar
    Może to i herezja, ale ja tę grę kupię na konsole. Pozbyłem się stacjonarnego kompa, mam tylko laptopa, bo mogę go zabrać do pracy i służy mi wtedy jako komputer biurowy. Zużywa tez mniej prądu, a na 9600GT da się grać we wszystkie MMO i strategie, jakie chcę.

    Człowiek dorósł, ma inne wydatki, niż inwestowanie w kompa, by gry chodziły. Tak wrzucę płytkę w konsolę i mam spokój. A to, że grafika jest trochę gorsza to mnie już nie interesuje.
  • avatar
    Jak dlamnie efekty physx są trochę przesadzone, przez to trochę nie naturalne. Źle wykorzystują wysoki potencjał dobrej idei jaką jest physx.
  • avatar
    Jak dlamnie efekty physx są trochę przesadzone, przez to trochę nie naturalne. Źle wykorzystują wysoki potencjał dobrej idei jaką jest physx.
  • avatar
    Nie wiem czy ktoś pamięta ale układ w PS3 jest chyba na rdzeniu GF7xxx czyli z czasów kiedy nie było jeszcze "specjalnej" architektury pod obliczanie fizyki...
  • avatar
    Dlatego mówię, że PhysX nie jest na konsole ;)
  • avatar
    Hehe znaffcy :)
    Polowa gier w xboxie wykorzystuje silnik physx...
  • avatar
    Myślicie że będzie mieć to większe wymagania od GTA IV?
  • avatar
    a jeszcze nie dawno untalented chciał mi wmówić ze ps3 nie obsługuję PhysX. ah ta fantazja blaszakowcow:)
  • avatar
    Wulfen nie prowokuj nas bo znowu się na ciebie wszyscy rzucą i znowu nie będziesz miał racji.Untalented miał racje jełopie.Po prostu prawda boli ;)
  • avatar
    Chłopaki, wiecie może, czy Mafia II wykorzysta 4 rdzenie?
  • avatar
    Mam oryginalną kartę Agei, zobaczymy czy przecudna firma nVidia nie zablokuje jej obsługi w tej grze.
  • avatar
    Heh, nastepnym razem nie wywolujcie Wulfena z lasu, czy gdzie tam on siedzi ze swoim PS3.

    "jelop to jestes ty. racje zawsze mam ja" by Wulfen

    Poklon dla przerosnietego EGO napedzanego przez wszechmocnego cella.

    Co do wiadomosci, to potwierdza tylko ona ze Physix jest mozliwy na kartach ATI. I te glosnie hasła o wyzszosci kart nvidii to o kant d... rozbic.
  • avatar
    A ja po raz drugi powiem. Są inne silniki lepsze i działające na CPU np Havok. A na GPU to DX11 ma swoje biblioteki odpowiedzialne za to. Zostaje jeszcze OpenCL. Ale jak zwykle KASA KASA
  • avatar
    Czy wlasciwie ten syf (physx) cos praktycznie daje oprocz tego ze podczas rozlewania jakiegos tam "syfu" poleci on jeden piksel w lewo a nie prosto przed siebie?
    jest jakas prawdziwa roznica?
  • avatar
    i właśnie takie coś można osiągnąć bez PhysiX-a np. Fear 1 i 2 do tego jeszcze Stary Half Life 2 Przełomowa gra z dobrą fizyką. A tu chcą wymusić kasę od nas
  • avatar
    Opanujcie się, przecież nikt nie będzie kazał Wam tego włączać. Według mnie fajnie, że coś takiego się tworzy... może inni producenci podpatrzą,że takie efekty rajcują niektórych ludzi i będą rozwijać WŁASNE silniki do liczenia fizyki.

    A czytając te Wasze komentarze, wychodzi na to, że nie powinno się nic w tym kierunku robić... .
  • avatar
    Zapowiada się ciekawie. Wyzysk był jest i będzie dalej xD
  • avatar
    Ale biadolicie z tym PhysX. NVIDIA od kilku lat chwali się, że ów silnik fizyki działa na xboxie, ps3 i pc. Wiemy też, że NVIDIA oferowała ATI współpracę i chęć dostosowania PhysX'a do obsługi na Radeonach, ale niestety dumne ATI ich olało.
    Mówcie sobie co chcecie o NVIDII, ale ta firma stara się o klientów, próbuje coś ruszyć na rynku fizyki w grach, 3D, przyspieszenia obliczeń, a ATI... ATI udaje skrzywdzoną i niechcianą przez wszystkich firmę, i ich marketing opiera się na pokazaniu jak to ich nikt nie lubi. Zamiast zrobić coś konkretnego, to mamy tylko płacz prezesa i zapowiedź zapowiedzi kolejnej zapowiedzi ich silnika fizyki, ale już raczej nikt im w to nie wierzy.
  • avatar
    k.. znowu mi żona żyć nie da bo będę za długo łupał w mafie..
    Nie hajtajcie się;)
  • avatar
    PlayStation3 - stare karty nVidii w bebechach więc rozumiem, że co-procesor (mało wydajny) od fizyki będzie to liczył.

    X-Box360 - ma karty ATi (pierwsze ze zunifikowanymi shaderami) więc któryś z rdzeni procesora (3 rdzeniowego) będzie to liczył. Też to rozumiem.

    PC- tylko karty nVidii... no tego nie rozumiem... to dlaczego u mnie nie może liczyć tego procesor? Tymbardziej że ostatnio 6 rdzeniowe się pojawiły (Intel i AMD)... toż nawet 2 wydajniejsze rdzenie niż te w konsolach mogłyby to liczyć...

    Sztuczne ograniczenia nVidii :/
  • avatar
    Witam serdecznie,

    Efekt wygląda całkiem obiecująco, ale nie rozumiem czemu ta postać przy wybuchu ma otwarte oczy i wyraz twarzy jak manekin ?


    pozdrawiam,
  • avatar
    moja skromna osoba uwaza ze physx to po prostu wymuszenie ktore podlega pod paragraf. te same a nawet lepsze efekty uzyskuje sie bez tego czegos a lobbowanie zeby wszyscy korzystali tylko z tego rozwiazania przypomina wczesniejsze akcje z ladowarkami do telefonow - kazdy zmienia wtyczke co roku i potem mamy co roku nowa ladowarke a wmawia sie nam ze mamy dbac o srodowisko - jakas sensowna komisja powinna narzucic im otwarcie standardu - mysle ze wtedy z havokiem czy open.cl nie mialby szans (crysis i half-life 2 - lepszy od czegokolwiek z physx'em). Physhx nie jest karta graficzna a efektem ktory byl opracowany jako format otwarty a przejeciec agei przez nvidie nie powinno sie skonczyc zamknieciem standardu.
  • avatar
    "PlayStation3 - stare karty nVidii w bebechach więc rozumiem, że co-procesor (mało wydajny) od fizyki będzie to liczył.

    X-Box360 - ma karty ATi (pierwsze ze zunifikowanymi shaderami) więc któryś z rdzeni procesora (3 rdzeniowego) będzie to liczył. Też to rozumiem.

    PC- tylko karty nVidii... no tego nie rozumiem... to dlaczego u mnie nie może liczyć tego procesor? Tymbardziej że ostatnio 6 rdzeniowe się pojawiły (Intel i AMD)... toż nawet 2 wydajniejsze rdzenie niż te w konsolach mogłyby to liczyć...

    Sztuczne ograniczenia nVidii :/"

    Dokładnie, miałem coś podobnego napisać. Pewnie niedługo poajwią się gry tylko na NV z blokadą przy karcie ATI... NV to mistrz w cweleniu klienteli...
  • avatar
    Padzę im, mniej podniety, więcej dopracowania. Nie śpeszcie sie!!!

    Patrząc na metro, to 100% krap, bardziej zabugowany niż stalker CS. A z PhysX w metro na dx10 niektórych misji sie nie da przejść, wywala.