Bezpieczeństwo

Ci ludzie wcale nie umarli. Na Facebook to już plaga

Wyjątkowo sprytne oszustwo na Facebooku. Na portalu społecznościowym pojawiają się posty, które informują o śmierci znanych osób. Prawda jest taka, że ludzie wcale nie umarli, a oszuści próbują nas zwabić w pułapkę.

Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie, który przyciąga masę użytkowników… i masę oszustów. Cyberprzestępcy chcą wykorzystać popularność portalu i zwiększyć swoje szansę na zebranie łupów.

Jakiś czas temu pisaliśmy już o oszustwie z funkcją śledzenia odwiedzinfałszywych reklamach namawiających do inwestycji. Tym razem cyberprzestępcy stali się jeszcze bardziej perfidni.

Plaga oszustw na Facebook

Oszuści publikują posty, które informują o śmierci celebrytów i polityków (widzieliśmy np. doniesienia o rzekomej śmierci Huberta Urbańskiego i Sławomira Mentzena, ale zapewne na tym się nie skończy). 


Cyberprzestępcy chcą wzbudzić zainteresowanie informacjami o rzekomej śmierci znanych osób - to wyjątkowo perfidny sposób na oszustwo

Informacja ma wzbudzić zainteresowanie, które skłoni użytkownika do kliknięcia w link z artykułem dotyczących zdarzenia. Absolutnie nie należy tego robić. W rzeczywistości jest to oszustwo. Podstawiony artykuł wymaga podania danych logowania do konta, które zostaną przechwycone przez cyberprzestępców.

Schemat oszustwa jest znany od dłuższego czasu, ale podanie danych logowania do konta może być poważne w skutkach. Utracimy dostęp do konta, a nasz profil będzie służył do rozpowszechniania podobnych oszustw.

Facebook ma problem z oszustwami

Nie jest tajemnicą, że Facebook ma poważne problemy z oszustwami. Fałszywe informacje, podrobione profile i masowo rozsyłany spam stały się popularnymi metodami przekrętów. Według ostatnich informacji BBC, platforma zatrudnia około 40 tys. moderatorów. Być może to za mało biorąc pod uwagę skalę problemu. Niektórzy pewnie będą uważać za dobry powód, by przesiąść się na alternatywę dla Facebooka?

Źródło: inf. własna, BBC

Komentarze

(5)
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • bobofruit
    FB dostaje za te reklamy $$, więc nie jest im na rękę ich blokowanie. Nawet jeśli zgłosi się taką reklamę, to FB nie widzi w niej nic dziwnego. Po zgłoszeniu reklamy promowanej zdjęciem Mentzena:

    Środa, 31 stycznia 2024 o 05:25
    Nie usunęliśmy reklamy
    ...
    Przyjrzeliśmy się tej reklamie i naszym zdaniem nie narusza ona Standardów reklamowych.

    Zgłaszam do ponownej weryfikacji, tym razem odpowiedź w języku angielskim, jakbym polskiego nie zrozumiał:


    Wczoraj o 09:35
    We reviewed the ad again
    Thanks for requesting a review.
    We reviewed the ad again and confirmed that it doesn’t go against any of our Advertising Standards.

    I w tym momencie nie ma już żadnej możliwości działania z mojej strony.
  • RedFox01
    Facebook(META), TikTok i inne badziewia, to ogólnie jeden wielki problem, ale wystarczy przeprosi, i robić dalej swoje tzn. obserwować jak przybywa $ na kontach...
  • PerfectDAY
    Najprościej jakby dodali pod każdym postem przycisk minusa, który np. po kliknięciu przez 100 osób blokowałby permanentnie post jeśli zostałby uznany przez większość za niepoprawny. Ludzie sami mogliby wtedy zadbać o porządek.
  • Dexterr
    FB absolutnie z tym nic nie zrobi bo to przyciąga uwagę ludzi a to oznacza kasę.
    Genaralnie to z FB i TikToka zrobił sie taki rak kompletnie odmóżdżający ludzi.
    Youtube te zdąża w tym kierunku bo oto jakie sa teraz trendy czyli najczęsciej oglądane materiały:
    RANDKA W CIEMNO PO ZAWARTOŚCI TELEFONU
    UJAWNIAMY TAJEMNICE CZAJNIKA
    NAJLEPSZY MINIONEK WYGRYWA 1000 zł
    VLOG : JASNOWIDZ USTRZEGŁ NAS PRZED WYPADKIEM! Andziaks
    NEYMAR NIE WYTRZYMAŁ I POKAZAŁ BRZUCH! #shorts
    itd
    Ludzkość czeka upadek :)
  • vacotivus
    "A fool and his money are soon parted"
Zaloguj się, aby komentować