Internet

Google zamyka swoją aplikację. Jest na rynku od 2018 r.

przeczytasz w 1 min.

Gigant ogłosił, że nadchodzi kres aplikacji Podcasty Google. Użytkownicy, którzy do tej pory korzystali z tego narzędzia, wciąż będą mogli słuchać podcastów, jednak w innym miejscu niż do tej pory.

Funkcjonujące na rynku od 2018 r. Podcasty Google to rozwiązanie dla każdego, kto poszukuje platformy z interesującymi dla siebie treściami zupełnie za darmo, a ponadto – bez reklam. Zainteresowanie aplikacją było na tyle duże, że w 2021 r. gigant postanowił odświeżyć ją wizualnie i wdrożyć wersję na iOS (system na telefony iPhone).

Z Podcastów Google można do tej pory korzystać nie tylko za pośrednictwem smartfonów, ale też na komputerach opartych o systemy Windows i macOS. Wkrótce jednak ma się to zmienić, bo firma zamierza wyłączyć aplikację.

Podcasty Google będą zamknięte

Choć oferowana przez Google aplikacja wkrótce ma zostać zamknięta, to dotychczasowi i przyszli użytkownicy nie powinni mieć powodów do obaw. Firma bowiem zamierza przenieść funkcjonalności Podcastów na rozwijaną od dawna platformę YouTube Music.

Google na swoim blogu informuje, że “od przyszłego roku będzie dynamicznie zwiększać inwestycje w obsługę podcastów w YouTube Music”. Tym samym platforma ma być lepszym i wygodniejszym miejscem docelowym dla fanów podcastów, ale też samych twórców. Firma podkreśla obecność funkcji społecznościowych oraz takich, które mają ułatwić odkrywanie nowej zawartości.

Podcasty GooglePodcasty Google - strona główna

Użytkownicy Podcastów Google w Polsce na razie mogą nadal korzystać z tej aplikacji, bowiem przedsiębiorstwo nie podaje konkretnej daty, kiedy nastąpi jej zamknięcie. Na razie więc słuchacze podcastów na platformie od Google mogą nadal używać tego samego narzędzia, a w przyszłości wszelkie treści trafią do YouTube Music.

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Abgan
    0
    Podcasty są już od dawna w Spotify. Faktycznie nie ma sensu, żeby Google miało osobną usługę do muzyki i podcastów. I jeszcze osobne plany premium do obu :-D