Ciekawostki

Postępy w pracach nad Open Physics

przeczytasz w 1 min.

Open Physics, nad którym oficjalnie rozpoczęto prace we wrześniu roku 2009, jest inicjatywą wspieraną i promowaną przez AMD. Ma ona rywalizować z technologią Havok oraz PhysX i idzie jej to coraz lepiej.

Ostatnio swój wkład w rozwój Open Phisics włożyły Pixelux Entertainment oraz Bullet Physics. Polega on na zaimplementowaniu Bullet Physics, jako domyślnego systemu symulacji fizyki zachowania ludzkiego ciała wraz z elementami Pixelux Digital Molecular Matter 2.  Umożliwia to deweloperom zintegrowanie obliczeń fizyki w grach, które swoje działanie opierają tak na OpenCL, jak i DirectCompute.

- Powstanie otwartego środowiska obliczeń fizyki jest bardzo ważną i radosną nowiną dla wszystkich graczy i deweloperów, gdyż sygnalizuje odejście od wszelkiego rodzaju ekskluzywnych rozwiązań, na które wyłączność ma jeden producent (vide nVidia i PhysX, tudzież ATi i Havok) - powiedział Eric Demers, naczelnik sekcji technologii AMD Graphics Division. - Integracja systemu Bullet Physics pomaga nie tylko na szersze zastosowanie obliczeń fizyki w grach, ale umożliwia także korzystanie z jego dobrodziejstw wszystkim graczom, bez względu na sprzęt we wnętrzach ich pecetów.-

AMD będzie oferował developerom specjalne umowy na wykorzystanie darmowej licencji DMM2, która będzie mogła być wykorzystana w pracach nad grami na PC (nie będzie w niej jednak obejmowała, przynajmniej na razie, update'u Bullet Physics). Ma to być zestaw technologii "adekwatny do większości gier". 

Możliwe, że to właśnie rozwój prac nad Open Phisics był dla AMD podstawą do otwartej krytyki technologii PhysX, o której pisaliśmy niedawno.  

Źródło: tcmagazine
    

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Bedzie współpracowało ze wszystkimi kartami?
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Jeśli będzie wspierało DirectCompute 4.0 to nawet 8800gts 320 się nada...
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        A Gf 6200??? :P
        • avatar
          0
          Czyli teraz nV będzie musiał płacić twórcom gier jeszcze więcej, bo teraz nie wystarczy ich przekonać do fizyki na GPU w grach, ale konkretnie do PhysX :P
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Co za baran to tłumaczył??? Z silnika Bullet wzięt symulację ciała SZTYWNEGO, żeby zamienić "rigid body" na "ciało ludzkie" trzeba być chyba skończonym kretynem, o ciałach sztywnych ucza już w podstawówce. Ale widać takie czasy że tłumaczy sie wszystko byle jak, nie sięgając do słownika i wymyślająć różne fantastyczne pojęcia w stylu KOMORY akumulatora (OGNIWO do jasnej ch**!)